Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: استان زنجان از وجود گونه‌های شاخص جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز و آهو، برخوردار است و با توجه به اینکه این جانوران حلال گوشت، همواره از سوی شکارچیان مورد تهدید واقع هستند بنابراین با افزایش ۱۰۰ درصدی میزان جریمه به حتم شکارچیان تمایل کمتری به شکار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریمه ها در حوزه شکار و صید باید بازدارنده باشند تا صیادان و شکارچیان از ترس مطالبه ضرر و زیان ناشی از این کار، دست به سلاح شکاری نبرند.   

وی اظهار داشت: در راستای اصلاح مصوبه ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست درباره خسارات ناشی از شکار و صید غیرقانونی توسط متخلفان تحت عنوان بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان و همچنین تعیین ضرر و زیان برخی بی‌مهرگان، به استناد بند (چ) ماده (۳) قانون شکار و صید، جریمه برخی گونه‌های جانوری تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت و در برخی گونه‌ها نیز که اعمال جریمه ای صورت نمی گرفت مشمول جریمه شدند که به محض ابلاغ به استان ها، اجرا خواهد شد.

باقری از افزایش سه برابری میزان جیمه شکار پستانداران ماده، خبر داد و افزود: بطور کلی، ضرر و زیان شکار حیات وحش به طور متوسط در تمام گونه‌ها ۵۰ درصد و برخی گونه‌ها نیز که ارزش اکولوژیک بالایی داشته و یا بنا به دلایلی مورد هجمه بیشتری قرار دارند تا حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه صید و شکار گونه‌هایی از بی‌ مهرگان همچون عقرب و زالو، نیز مشمول جریمه شدند، اظهار داشت: میزان جریمه قوچ و میش، کل و بز،  آهو، گربه شنی، گربه پالاس، سیاه گوش و کاراکال که قبل از اصلاح مصوبه ۱۰۰ میلیون ریال بود به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این استان از ۲۴۴ هزار و ۶۵۴ هکتار منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و ۲۵۸ هزار و ۵۷۴ هکتار منطقه شکار ممنوع برخوردار است گفت: در مجموع حدود ۲۲ درصد از کل وسعت استان زنجان به عنوان منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع محسوب می‌شود که به صورت مستمر توسط محیط‌بانان سبز پوش کنترل و پایش می‌شود.

باقری افزود: در مناطق تحت مدیریت این استان گونه‌های جانوری مختلف ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف و عقاب طلایی، زیست می‌کنند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال حفاظت محیط زیست روابط عمومی شاخص قانون گربه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی