Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، جمشیدی متخصص مسائل آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا و غرب بعد از تصویب برجام با تصور اینکه فشار بر ایران، هم نتیجه دارد و هم هزینه‌­ای ندارد و ایران، اقدامی انجام نخواهد داد، به گسترش دامنۀ تحریم‌ها از سویی و عدم انجام تعهدات خود از سوی دیگر ادامه دادند. خروج آمریکا از برجام نیز با همین تحلیل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه سیاست جدید جمهوری  اسلامی ایران از اردیبهشت ۹۸ تحت عنوان "مقاومت راهبردی" یا "مقاومت فعال"، مورد توجه آمریکا و غرب واقع شده و آنها این تهدید ایران را جدی گرفته‌اند گفت: آنها هنوز راهبرد گذشته خود را تغییر نداده ­اند و همچنان فشار حداکثری و تحریم اقتصادی در دستورکارشان قرار دارد. به همین دلیل، تغییرات موجود در ادبیات طرف­‌های غربی مانند عقب نشینی از تغییر رژیم، تقلیل شروط ۱۲ گانه پومپئو، احتیاط بیشتر بولتون در اظهار نظرات، اغلب تغییری تاکتیکی است و می­خواهند با خریدن زمان و ادامۀ فشار، اثرات تحریم را در تسلیم شدنِ ایران ببینند؛ البته آنها نیم‌­نگاهی هم به شرایط و تحولات داخلی جمهوری اسلامی دارند و می­ خواهند آنهایی که در تهران هستند، به کمک بیایند و سیاست ایران را تعدیل کنند.

جمشیدی در ادامه با بیان اینکه در چشم‌­انداز آینده، جنگ و درگیری فیزیکی، در دستورکار آنها قرار نداشته و برای آنها فایده ای ندارد گفت: دلیل این امر آن است که درگیری و تنش، معادلۀ فشار بر ایران و تحریم را بی­‌فایده می­ کند، ضمن اینکه برایشان هزینه ­بر هم هست. اما با طولانی کردن این موضوع و زمان گرفتن از ما، منتظر اتفاقاتی در داخل کشور یا بهم ریختن انسجام اجتماعی و سیاسی هستند. بنابراین، مانند قبل، تشدید فشار و پرهیز از جنگ، راهبرد اصلی آمریکا و غرب برآورد می شود.

وی در پایان گفت: غربی ها از طریق میانجی­ ها و واسطه ­ها می ­خواهند همین سطح از فشار را مدتها ادامه دهند تا ایرانی ها خسته و تسلیم شوند یا از درون کشور، عامل فشاری به نفع آنها پیدا شود.

برآورد آنها از مقاومت ایران و رهبری، تردیدآمیز است و تصور می ­کنند می ­شود آن را به کمک تحولات و فرآیندهای داخلی، فرستادن میانجی و ایجاد کانالهای مذاکراتی شکست یا دچار تزلزل کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند