Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) مشهد در مراسم کارگاه توانمندسازی مدیران اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد، گفت: مردم برای اوقات فراغت به جاهای مختلفی می روند و باید یک زمینه های مناسب و جذابیت هایی ایجاد شود تا آحاد مردم بتوانند از آن استفاده کنند و ارتباط خوبی با آن ها برقرار نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی هزینه می شود و  اهداف نرم افزاری و فرهنگی خوبی هم تعریف می شود ولی اگر بستری مناسب برای تحقق آنها آماده نشود، بهره وری و نتایج کمتری را شاهد خواهیم بود، افزود: یکی از بهترین روش ها این است که بتوانیم عملیات فرهنگی خود را در بسترها و زمینه های اردویی و با سفر های دسته جمعی ترکیب کنیم تا نتایج بهتر و بیشتری حاصل گردد.

سردار نظری اشاره کرد که اصل مهم در اعطا خدمات به گردشگران و زائرین، داشتن یک برنامه هدفمند است و نباید مسائل مالی و هزینه ها این اصل را تحت تاثیر قرار دهد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: بایستی بتوانیم از اردوگاه های خود بهتر استفاده کنیم و جامعه  هدف را تنوع و تکثر بدهیم. در همین راستا مثلا در اردوگاه امام رضا (ع) دنبال ایجاد ظرفیت های جدید و ارتقاء خدمات مادی و معنوی برای گردشگران و زائرین میهمان هستیم و اعتقاد داریم که در بسیج یک نظام جامع خدمات باید تدوین شود و یکی از اجزای اصلی آن برنامه ها و خدمات بسیار مؤثر اردویی می باشد.

وی تاکید کرد: مشهد مقدس با وجود حرم امام رضا(ع) محل اقبال آحاد و اقشار مردم و بسیجیان عزیز است و یک شهر مذهبی و فرهنگی است و همگان باید برای حفظ و ارتقاء فرهنگ و معنویت پایتخت معنوی ایران اسلامی دست به دست هم بدهیم و در استفاده از همه ظرفیت های موجود و ممکن برای تحقق این امر اهتمام جدی و هم افزایی داشته باشیم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به سردار سلیمانی، مسئول پر تلاش سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج این است که با توجه به دغدغه های همگانی در مورد شهر مقدس مشهد، به گونه ای برنامه ریزی شود و فرهنگ سازی شود تا به محض اینکه زائری از هر نقطه جغرافیایی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کند، سفر او  مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه به طور متوسط سالانه بیش از 30 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند و هدف و نیت اصلی این مسافرین استفاده از معنویت زیارت و آرامش حاصل از تشرف به حریم قدس رضوی است؛ لذا باید برای تحقق زیارت با معرفت زائرینی که خودشان به این سفر می آیند تلاش کنیم و برنامه های فرهنگی لازم برای ارتقاء کیفیت این سفر های عمدتا زیارتی را تدارک ببینیم.

وی تاکید کرد: همه ظرفیت های اردویی و اردوگاهی خود را در کشور و به خصوص در مشهد مقدس باید بهینه سازی،  پویا و آزاد کنیم و شرایط استفاده همه مردم از این ظرفیت ها را فراهم آوریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: با استفاده از ظرفیت مردمی و زائرین بیشماری که در مشهد داریم، میشود در بحث هایی مانند زائر درمانی و موارد مشابه ورود کرد و این نیازها و مطالبات زائرینی که حتی از اقصی نقاط دنیا به زیارت امام رضا (ع) می آیند را هم تکریم کرد و اینگونه برنامه ها توسعه و تعمیم داد.

وی افزود:  می توانیم برای فضای عمومی و کلی مشهد مقدس از جمله مسیر جاده ها، قطار، فرودگاه، اقامتگاه ها و سایر اماکن هذف زائرین حاضر در این شهر، می توان برنامه ها و اقداماتی را انجام داد، ولیکن مجموعه اقدامات کنونی کوچک و محدود هستند. در ابتدای هر سال همه بسیج می شوند و خادمین علی بن موسی الرضا (ع) با حضور در این اماکن و استقابل گرم از میهمانان رضوی با سلایق و علایق مختلف و متنوع، باعث افزایش معنویت و جلب توجه ایشان می شوند و این گونه کارها می تواند توسعه کمی و کیفی پیدا کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) مشهد در پایان تصریح کرد: در بحث اردو و اردوگاه ها بایستی یک نگاه تحولی را ساری و جاری کنیم و با حفظ همه موفقیت های قابل توجه در این برنامه های مؤثر اردویی در طول سال های گذشته، اردوگاه ها را به گونه ای بهسازی و بهینه سازی کنیم تا امکان استفاده ارزان و حتی رایگان برای همه میسر باشد و ارتباط و تعامل اردویی با دیگر قسمت ها و بخش های مسئول در کارهای فرهنگی نیز افزایش پیدا کند تا شاهد هماهنگی و تنظیم همکاری های جدید و تحول محور باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز هفتم اردیبهشت در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق، اظهارکرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این مورد توجه قرار می‌گیرد که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما مهمتر از همه، اراده قوی و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی که حکام آن‌ها افراد دست‌نشانده، سرسپرده و بی‌لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند را شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته‌اند، بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان‌داری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان، خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از این‌ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها هرگز در فتح‌المبین و خیبر عقب‌نشینی نمی‌کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوته‌فکر بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست. اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده‌ایم، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد، تهران، تبریز، قم و اصفهان تکرار شود. امام اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدید حیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی‌گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت‌گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری‌مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم‌الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری‌مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست، بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان‌داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه‌ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود، زیرا جهت‌گیری انقلاب در جامعه ما با میدان‌داری مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه دهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی | کار سرمربی ایران سخت شد!
  • صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است