Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@10:36:06 GMT

دو فیلم ایرانی در میان ۱۰۰ فیلم برتر جهان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۰۷۵۷

دو فیلم ایرانی در میان ۱۰۰ فیلم برتر جهان

ساعت 24-گفتنی است که ژولیت بینوش برای بازی در کپی برابر اصل جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۰ از آن خود کرد. ماجرای فیلم بین یک نویسنده بریتانیایی و یک فروشنده عتیقه‌جات می‌گذرد.

مجله آنلاین ایندی وایر (indie wire) دو فیلم از دو کارگردان صاحب نام ایرانی را در زمره صد فیلم برتر جهان در یک دهه اخیر معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مجله می‌نویسد: "فیلم "کپی برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی در سال ۲۰۱۰ میلادی و مستند "این یک فیلم نیست" ساخته جعفر پناهی دو فیلم ایرانی در این فهرست هستند".

گفتنی است که ژولیت بینوش برای بازی در کپی برابر اصل جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۰ از آن خود کرد. ماجرای فیلم بین یک نویسنده بریتانیایی و یک فروشنده عتیقه‌جات می‌گذرد.

جِیْمز میلر (شخصیت بازی شده توسطِ ویلیام شیمل)، نویسنده‌ای بریتانیایی است که برای ایرادِ سخنرانی دربارهٔ کتاب تازه‌اش تحت عنوان کپی برابر اصل به توسکانی (ایتالیا) آمده است. وی در این کتاب، مسئلهٔ اصالت را در قبال آثار هنری بی‌اهمیت دانسته است، با این استدلال که هر بازتولید یکِ اثر هنری، خود، اثری اصیل است؛ نیز هر اثر هنریِ اصل، خود یک نسخه‌برداری است از اثری به فرم دیگر.

فیلم "این یک فیلم نیست" جعفر پناهی اما در فضایی متفاوت تنها با استفاده از دوربین یک گوشی آیفون ساخته شده و بازیگر اصلی فیلم خود کارگردان است. این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۱ به نمایش درآمد و پناهی برنده جایزه از آن جشنواره شد. او پس از انتخابات جنجال برانگیز ۲۰۰۹ در ایران اجازه ساخت فیلم با مجوز را ندارد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،یاوری دبیر اولین دوره جشنواره قصص قرآنی گفت: دانش آموزان مدارس مفتاح و مدارس ناحیه‌های ۴ و ۶ آثار هنری خود را در قالب‌های گوناگون هنری به این جشنواره ارسال کرده بودند. 

او با اشاره به در یافت ۶۳۵ اثر، افزود: آثار دریافت شده در بخش‌های نماهنگ، نقالی، نمایش نامه نویسی، سرود، پادکست، نقاشی و نماهنگ بود که ۳۷ اثر برگزیده، ۲۷ اثر شایسته تقدیر و هفت اثر گروهی برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد