Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@16:30:21 GMT

شرکت های ایرانی از شرکت های آلمانی شکایت کردند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۰۷۶۸

شرکت های ایرانی از شرکت های آلمانی شکایت کردند

رسانه های آلمانی از چندین پرونده شکایت ایرانی ها علیه شرکت های آلمانی که قراردادهای همکاری خود را لغو کرده اند، خبر دادند.
به گزارش شبکه دویچه وله، «فیلیپ پلت» از دفتر وکالت «دبیلو  زد آر» (WZR) در هامبورگ که از برخی از این شکایات مطلع است می گوید: «نمونه بانک ملی هامبورگ نشان می‌دهد که می‌توان از شرکت‌هایی که به وضوح، فقط به دلیل تحریم‌های آمریکا همکاری با ایران را متوقف کرده‌اند، شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
همچنین شرکت‌های ایرانی از خودروسازان شناخته شده و شرکت‌های بیمه مشهور آلمانی شکایت کرده‌اند، اما از آنجا که پرونده این شکایات هنوز به سرانجام نرسیده، اطلاعات بیشتری در مورد آنها منتشر نشده است.

نکته اینجاست که شکایت به دادگاه‌های آلمان و آغاز دعوای حقوقی روندی پرهزینه و زمان‌بر است.
«میشائیل توکوس» مدیر اجرایی هیات رئیسه اتاق بازرگانی آلمان و ایران در این مورد به دویچه‌وله گفت: «درست است که دعوای حقوقی هزینه کلانی دارد، اما افرادی در آلمان هستند که با پرونده این شکایات آشنایی دارند و می‌توانند به شرکت‌های ایرانی مشاوره دهند.»

وی تأکید کرد: اتاق بازرگانی آلمان و ایران از امکانات حقوقی موجود در آلمان مطلع و با شرکت‌های ایرانی بسیاری در ارتباط است.
بسیاری از آنها طرف قرارداد با تولیدکنندگان و شرکت‌های بیمه‌ آلمانی بودند که به دلیل نگرانی از تحریم‌های آمریکا، همکاری با ایران را متوقف کرده‌اند.
آمریکا پس از خروج یکجانبه از توافق اتمی با ایران، تحریم‌های را علیه جمهوری اسلامی را اجرایی کرد.

از زمان بازگشت تحریم‌های آمریکا، روابط تجاری ایران و آلمان کاهش یافته و حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی با 50 درصد کاهش به ۶۵۴ میلیون یورو رسیده است.

پیشتر شکایت بانک های ایران در هامبورگ به نفع طرفهای ایرانی خاتمه یافته است.

دادگاه ایالتی شهر هامبورگ آلمان به شکایت بانک‌های ایرانی مستقر در این شهر رسیدگی کرد و روز جمعه ۹ آذر (۳۰ نوامبر) در حکم اولیه به سود آنها رای داد.

بنابر حکم دادگاه، شرکت مخابرات آلمان «تلکام»(Telekom) باید خطوط تلفن و اینترنت سه بانک ایرانی مستقر در هامبورگ، بانک ملی، بانک سپه و بانک بازرگانی ایران و اروپا را از نو وصل کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!

دریافت 4 MB کد خبر 848212 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال

دیگر خبرها

  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • فیلم/شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!