Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه انجمن آترواسکلروز ایران، مسعود اسلامی در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب وعروق افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا آریتمی‌های قلبی انواع مختلفی دارد و به طور کلی به دو دسته ساده و خطرناک تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نامنظمی‌های ضربان قلب، فیبریلاسیون دهلیزی است که در این مشکل، مدارهای الکتریکی در قسمت فوقانی قلب به هم می‌خورد و سبب ایجاد ضربان بالاتر از ۱۵۰ در دقیقه می شود و هرچه که سن فرد بیشتر باشد، احتمال نامنظمی‌های ضربان قلب نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه افراد با سن بالاتر از ۷۵‌سال حدود ۱۰ درصد نامنظمی‌های ضربان قلب دارند، افزود: نامنظمی ضربان قلب علاوه بر تپش قلب موجب نارسایی عضله قلب و حتی سکته‌های مغزی می‌شوند که از شایع‌ترین علل فیبریلاسیون دهلیزی، لخته در دهلیز چپ و ورود آن به جریان خون و سرانجام سکته مغزی است.

دبیرعلمی بیست و یکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد سکته‌های مغزی ناشی از نامنظمی ضربان قلب و یا به اصطلاح فیبریلاسیون دهلیزی است؛  هر چه سن افراد بیشتر باشد، احتمال بروز نامنظمی‌های ضربان قلب و در نتیجه سکته مغزی بیشتر خواهد شد که برای درمان این مشکل، روش‌های دارویی و غیردارویی در نظر گرفته می‌شود و اگر روش‌های دارویی جواب نداد، به سراغ درمان‌های غیر دارویی می‌رویم.

وی اضافه کرد: داروهای ضد لخته و ضد انعقادی مانند وارفارین، پیش از این برای بیماران دچار نامنظمی ضربان قلب استفاده می‌شد و اکنون داروهای جایگزین نیز به بازار آمده است. البته اگر فرد به روش‌های دارویی جواب نداد از روشی موسوم به ابلیشن استفاده می‌شود که در این روش در اتاق آنژیوگرافی از طریق سیاهرگ‌ها در پای بیمار، نقشه‌برداری سه بعدی از دهلیز قلب انجام می‌گیرد و مشکل نامنظمی ضربان قلب شناسایی می شود و این مشکل با امواج رادیویی  از بین می‌رودکه این روش، امروز ۷۰ تا ۸۰ درصد با موفقیت همراه است.

به گزارش ایرنا، این کنگره از ۲۹ مرداد تا اول شهریور برگزار می‌شود و جدیدترین پیشرفت‌های علمی در حوزه تشخیص و درمان و همچنین پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در آن بررسی می شود.  بیماری‌های دریچه قلب، عضله قلب، نامنظمی‌های قلب، مشکلات عروق کرونر، پرستاری در قلب و عروق و اعمال نوین در حوزه قلب و عروق از موضوعات مورد بحث در بیست و یکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد

رازیانه خواص اعجاب انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می‌شود، گوارش را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌شود که در فصل زمستان بدن‌تان گرم شود.

به گزارش جام جم، می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد