Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت، ائتلاف متجاوز سعودی و امارات را همچنان در لیست سیاه کشورهای نقض کننده حقوق کودکان باقی گذاشت.

 «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز جمعه گزارش خود درباره نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری را به شورای امنیت ارائه داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دبیر کل سازمان ملل در این گزارش همچنان عربستان را در لیست سیاه نقض کنندگان حقوق کودکان باقی نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که برای سازمان ملل به اثبات رسیده است که طی سال 2018 دست کم 1689 کودک یمنی کشته یا مجروح شده‌اند.

در گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده که ائتلاف متجاوز سعودی و امارات دست کم تا کنون 729 کودک را کشته‌اند و 684 کودکی یمنی به دلیل حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت یمن روز جمعه به ارائه آماری از فاجعه حمله ائتلاف به رهبری سعودی علیه این کشور فقیر در منطقه غرب آسیا پرداخت.

به گزارش المیادین، بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت یمن، حمله ائتلاف به سرکردگی سعودی علیه یمن سبب شده تا بیش از 100 هزار غیرنظامی نقض عضو شوند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، حملات ائتلاف و محاصره همه جانبه عربستان سعودی علیه این کشور فقیر در غرب آسیا باعث شده تا دست کم 2.3 میلیون کودک زیر 5 سال با سوء تغذیه مواجه شود و طی آن هر 10 دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح

صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) درباره وقوع فاجعه برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

به گزارش ایسنا، با بالاگرفتن احتمالات درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، صندوق کودکان سازمان ملل«یونیسف» درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد.

به گزارش الجزیره، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد سازمان یونیسف هشدار داده است عملیات زمینی در رفح می‌تواند برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی فاجعه بیافریند.

فرحان حق تصریح کرد تقریباً همه کودکان در رفح مجروح یا معلول هستند یا اینکه از سوءتغذیه، آثار بعد از وارد شدن شوک و اضطراب به شدت رنج می‌برند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، این سخنان مقام سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که یک عضو ارشد دموکرات در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا علام کرد: ما بسیار نگران استراتژی نظامی تل‌آویو در غزه هستیم.

در همین رابطه نشریه پالتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت تل‌آویو به دولت بایدن و سازمان‌های امدادی اطلاع داده است که طرحی برای تخلیه ساکنان از رفح تدوین کرده که این طرح شامل انتقال ساکنان از رفح به منطقه المواصی در سواحل غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود