Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سالانه ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی گیلان تغییر کاربری داده می‌شود و روند انجام تغییر کاربری روندی تهدیدی است و اگر به همین منوال پیش برود در آینده نزدیک دیگر زمین زراعی در استان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۱۹ هزار هکتار اراضی باغی در گیلان، افزود: تغییر کاربری یک پدیده انسانی و اجتماعی و نشأت گرفته از قصور مسئولان و صاحبان اراضی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: بیکاری، عدم حمایت دولت از کشاورزان، افزایش بهای زمین، اجرای طرح‌های غیربومی در استان و مشکلات اقتصادی روستائیان از جمله مهم‌ترین عوامل بروز پدیده تغییر کاربری اراضی در گیلان است.

آقایی، با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها تغییر کاربری‌های قانونی هر ساله در گیلان در حال افزایش است، افزود: پارسال حدود ۶۴ هکتار از تغییر کابری‌های انجام شده در گیلان به صورت قانونی انجام شده و این در حالی است که آمار‌های سال‌های گذشته در حوزه تغییر کاربری قانونی اراضی بسیار پایین‌تر از این میزان بوده است.

وی، با اشاره به اینکه طرح هادی راهکاری مناسب برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراغی و باغی در استان است، گفت: طرح هادی در زمینه توسعه روستاها، حفظ کاربری اراضی و پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها بسیار موثر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، از اجرای طرح هادی در ۲ هزار از روستا‌های استان خبر داد و تصریح کرد: اگر مسئولان ذی ربط جلوی تغییر کاربری اراضی را نگیرند  با جدیت می‌گویم که تا ۱۰ سال دیگر هیچ زمین زراعی و باغی در  استان برای کشاورزی وجود نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/م.ع

سالانه ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی  در گیلان تغییر کاربری می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد