Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:09:53 GMT

نمایش آیینی «خاتون» ۴۰ هزار مخاطب را جذب کرده است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۱۲۹۸

نمایش آیینی «خاتون» ۴۰ هزار مخاطب را جذب کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عالم بخش صبح شنبه در جلسه برنامه ریزی نمایش تئاتر خاتون در اردستان اظهار داشت: حدود ۳۰ سال است که در کشور نمایش‌هایی با عناوین مذهبی در حال اجراست که همگی هم دوران اوج و افول را داشته‌اند و خیلی از آنها هم دارای خروجی نبوده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بیان مفاهیم حقیقی اسلام با زبان تئاتر، افزود: ایشان در این خصوص دغدغه‌های خاصی دارند و آمار تأثیر گذاری تئاتر را همیشه مطالبه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نمایش «خاتون» یکی از کارهای خوبی است که در قالب یک فیلم سینمایی تا چند سال آینده ساخته خواهد شد که با توجه به کسری بودجه، در حال حاضر بر روی صحنه رفته است.

عالم بخش افزود: این نمایش با استفاده از بازیگرانی که اعتقادات خاصی دارند توانسته روی مخاطب تأثیر گذاری ویژه داشته باشد به نوعی که در طول چهار سال و با ۳۰ اجرا توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

ما باید در موضوع تئاتر به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب پاسخگو باشیم

وی همچنین تصریح کرد: ما باید به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب برسیم و آن انتظاری که از ما دارد را برآورده کنیم که بر این اساس مفهومی که در یک بار اجرای تئاتر اثر دارد در ۳۰ بار خواندن یک روایت اثر ندارد.

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان داشت: تئاتر هنری است غنی که اگر از آن درست استفاده نکنیم توسط افرادی به صورت پنهانی از آن استفاده‌های نادرست خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آماری که در طول سال‌های پس انقلاب اسلامی از تئاتر داشته‌ایم، یکی از هنرهایی که باعث همسو شدن و همراه شدن دانشجویان در جنبش انقلاب اسلامی شده نمایش‌های کارگاهی بوده که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است و نمایشنامه «خاتون» با همکاری دوستان توانسته این موفقیت را کسب کند.

نمایش «خاتون» ۴۰ هزار مخاطب را جذب کرده است

عالم بخش تصریح کرد: نمایش خاتون توانسته در طول چهار سال اجرا ۴۰ هزار مخاطب را به خود جذب کند و با توجه به نزدیکی ماه محرم تماس‌های مکرری در خصوص برگزاری این نمایش دریافت می‌شود.

وی افزود: نمایشنامه «خاتون» در واقع به نمایش وضعیت سیاسی و اجتماعی شهر شام بعد از رفتن کاروان اسرا از این شهر شوم می‌پردازد و جریانی که انقلاب آهسته و پیوسته امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب (س) و شهادت دردانه امام حسین علیه السلام در این نمایش نشان داده می‌شود.

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه از شخصیت‌های تاریخی در این نمایش استفاده شده و مباحث و هدف بیشتر این نمایش روشنگری است افزود: این نمایش قرار شده به مدت ۱۰ شب در اواخر مرداد یا اوایل شهریور در سالن شهید مفتح اردستان به روی صحنه برود.

وی گفت: نمایش «خاتون» در شهر اردستان به غیر از اثر معنوی که خواهد داشت باعث جریان سازی و امید و حرکت قشر جوان و بهره‌مندی آنها از هنر برای انعکاس مفاهیم با ارزش اسلامی می‌شود.

عالم بخش افزود: اجرای این نمایش به غیر از اثرات خیر و برکت که برای اردستان دارد می‌تواند جریانی را بسازد که باعث پیدایش گروه‌های نوپا، جوان و مذهبی تئاتر و باعث تولید آثار زیاد نمایشی در شهر اردستان شود.

کد خبر 4677135

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین عالم بخش تئاتر ایران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر دو اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان دو بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید گیلاسی، فربد صدیقی، علیرضا دماوندی و مهدی حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.

سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت مى‌کند.

این پروژه پنجمین همکاری پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی مشکین مقدم، عرفان بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد نصیری (طراح نور)، آروین فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، سهیل فلاح، علیرضا قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد تیموری (لوگوتایپ)، امیر قالیچی-تئاترباز‌ها (روابط عمومی)، امیرحسین میرزائی (مدیر تبلیغات)، علیرضا قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین میرزائی (عکاس) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت