Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:02:14 GMT

جوانی ۳۰ ساله در رودخانه سفیدرود رودبار غرق شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۱۴۶۶

جوانی ۳۰ ساله در رودخانه سفیدرود رودبار غرق شد

مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با اطلاع از غرق شدن فردی  ۳۰ ساله اهل قزوین در منطقه دولت آباد رودبار و در رودخانه سفیدرود در عصر روز گذشته (جمعه) ، تیمی از جمعیت هلال احمر به همراه تجهیزات لازم از این شهرستان برای پشتیبانی و جستجوی غریق به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان به همراه یک دستگاه آمبولانس برای پشتیبانی تیم های عملیاتی در منطقه پس از گشت زنی در کنار سایر تیم ها، موفق به یافتن پیکر فرد مغروق در رودخانه سفیدرود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلال احمر گیلان از مسافران و هم استانی ها خواست تا هشدارها را برای پیشگیری از غرق شدگی جدی بگیرند.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌کند.

۷۲۸۶ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر استان مسافران هلال احمر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

ولی جهانی در گفت و گو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده از روستای فصلی کوی افسانه‌ای درفک، تعداد زیادی از کلبه‌های قدیمی با یک تا یک و نیم متر و ساخته شده از سنگ و گل و چوب باقی مشاهده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جنوب گیلان و منطقه درفک بیان کرد: با توجه به معماری بومی کلبه‌ها، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در نظر دارد این روستای فصلی را به عنوان یک روستای نوسنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رساند.

جهانی تصریح کرد: در این راستا پرونده ثبتی این مجموعه در دست اقدام است تا در صورت امکان در مدت دو ماه با نقشه‌برداری، پلات برداری و تهیه گزارش مستند، این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور معرفی شود.

به گفته وی روستای فصلی درفک در طی سنوات گذشته، موقعیت خود را حفظ کرده است، یکی از جاذبه‌های این روستا دو استخر قدیمی است که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آنها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و همچنین یخچال درفک که در زمستان پر از برف و در تابستان دارای یخ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رستم مالشوران را از جذابیت‌های روستای درفک رودبار برشمرد و بیان کرد: هر ساله اواخر دوره شهریور ماه و اوایل پاییز معمولاً به رسم یاد بود یا به رسم قدیمی دامداران منطقه درفک، در استخر قدیمی که پر آب است، به شستشوی دام‌های خود می‌پردازند که این رسم ریشه در فرهنگ و تاریخ ۳۵۰۰ ساله گیلانیان دارد.

کد خبر 6097423

دیگر خبرها

  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • غرق‌شدن اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک شهرستان هیرمند
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • تقویت جست وجو‌ها برای پیدا کردن پیکر کودک غرق شده لردگانی
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد