Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:19:16 GMT

تولید هلو از باغ‌های مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۱۵۵۲

تولید هلو از باغ‌های مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شهرستان ۴۸۰ هکتار باغ هلو وجود دارد که به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۱۱ تُن محصول برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در مهاباد ارقام مختلف هلو از جمله زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی کشت می‌شود، افزود: هلو از جمله میوه‌های هسته‌دار است که در فاصله بسیار کوتاهی پس از برداشت کیفیت خود را از دست می‌دهد و نیازمند مراقبت و مکان مناسب برای نگهداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص افزایش ۷۰ درصدی برداشت میوه‌های هسته‌دار در این شهرستان نیز بیان کرد: امسال ۷۲۰ تُن آلبالو از ۹۰ هکتار،  ۸۸۲ تن زردآلو از ۱۲۶ هکتار و ۶۳۰ تن آلو از ۹۵ هکتار برداشت شده است.

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد بیان کرد: در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد که تولید محصول در آنها به علت کاهش سرمازدگی افزایش قابل توجهی داشته است.  

کریمی افزود: بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بخش دیگری نیز برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

وی اظهار داشت: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

بنابر پایگاه اطلاعاتی تغذیه‌ای کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا (USDA)، هلو، منبع وسیعی از مواد مغذی است که برای عملکرد مناسب بدن حیاتی است. هلو، سرشار از پتاسیم،  ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C (اسکوربیک اسید) است.

هلو منبع خوبی از ویتامین E (آلفا-توکوفرول)،  ویتامین B۳ (نیاسین)،  ویتامین B۶ و فولات است و  این میوه تابستانی منبعی غنی از کلسیم،  منیزیم، آهن،  فسفر، روی (زینک) و مس هستند و در عین حال کالری کمی دارد و فاقد کلسترول است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان غربی تغذیه کشاورزی محصولات کشاورزی ویتامین قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت