Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنیا از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر لغو تسهیلات مقرر شده برای خودروسازان نظیر مطالبات قطعه سازان شده، خبر داد و گفت: این مسئله موجب شده که ۱۶۰ هزار خودرو در کف کارخانه ها خوابیده باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «فرهاد بهنیا» در نشست خبری با حضور خبرنگاران از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر لغو پرداخت تسهیلات هفت هزار میلیاردی به خودروسازان به منظور پرداخت مطالبات قطعه سازان خبر داد و گفت: قبل از سال 98 قرار شد این بانک یازده هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 24 درصد در اختیار خودروسازان قرار دهد تا بتوانند بخشی از بدهی بیست هزار میلیارد تومانی خود به قطعه سازان را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی انجمن قطعه سازان افزود: از این میان در اسفند 97 چهار هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شد که موجب شد تولید خودرو تا دو هزار و 600 واحد افزایش یابد. قرار شد هفت هزار میلیارد تومان باقی مانده تا اردیبهشت به خودروسازان پرداخت شود اما بانک مرکزی اعلام کرد که این وام به صورت ارزی خواهد بود و ما نیز اعتراض کردیم که وام ارزی دردی از ما را دوا نمی کند اما با جلسه ای که با وزیر نفت داشتیم، این وام را پذیرفتیم اما پس از آن بانک مرکزی اعلام کرد این وام را به صورت یورو پرداخت نمی کند و به صورت روپیه و لیر در اختیار خودروسازان قرار می دهد که ما باز هم این مسئله را قبول کردیم اما در نهایت بانک مرکزی اعلام کرد مصوبه پرداخت به پایان رسیده است و در نهایت تصمیم گرفت این تسهیلات را به خودروسازان و قطعه سازان پرداخت نکند.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 160 هزار خودرو در کف کارخانه ها خوابیده اند که هفت هزار میلیارد تومان ارزش دارد، عنوان کرد: انتظار داشتیم با تسهیلات بانک مرکزی این خودروها روانه بازار شوند و قیمت خودرو به شدت کاهش یابد اما بانک مرکزی مانع از این اقدام شد و وضعیت خودروهای کف کارخانه همچنان بلاتکلیف است که امیدواریم رییس جمهوری دستور کلیدی دهد.

 

سهم 63 هزار خودرویی سایپا از خودروهای خوابیده در کف کارخانه

 

بهنیا سهم سایپا از 160 هزار خودرویی که نیازمند قطعه برای تکمیل تولید هستند را 63 هزار خودرو اعلام کرد و گفت: مابقی این میزان سهم ایران خودرو است و دولت اعلام کرده که خودروسازها با فروش منابع غیر تولیدی خود این 160 هزار خودرو را به چرخه تولید بیاورند.

 

ضرورت تجدید ارزیابی سهام خودروسازان

 

سخنگوی انجمن قطعه سازان در بخش دیگری از این نشست خبری به مسئله فروش و واگذاری سهام خودروسازها اشاره کرد و گفت: لازم است این کارخانه ها در حالت سوددهی واگذار شوند و از این رو ضرورت دارد ابتدا سهام آنها تجدید ارزیابی شود و سپس واگذاری صورت بگیرد که موجب از بین رفتن زیان انباشته خودروسازها خواهد شد، در غیر این صورت حیف و میل اموال بیت المال انجام می شود.

 

توقف دریافت مالیات از بنگاه های زیان ده

 

وی یکی دیگر از مشکلات این روزهای قطعه سازان را دریافت مالیات بیش از حد از سوی دولت دانست و توضیح داد: سازمان مالیاتی اعلام کرده امسال 110 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته که در خصوص دریافت مالیات از بنگاه های زیان ده قطعه سازی به صورت سنتی اقدام کرده و موجب شده که این واحدها با تعدیل نیرو مواجه شوند.

 

بهنیا افزود: در نهایت نیروهای تعدیل شده با شکایت از سازمان تامین اجتماعی حقوق بیکاری دریافت کرده اند که اگر سازمان امور مالیاتی میزان 110 هزار میلیارد تومان را با حقوق پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی تطبیق دهد، قطعا درآمد مالیاتی کشور این میزان نخواهد بود.

 

وی از دولت خواست تا در مورد دریافت مالیات از بنگاه های زیان ده قطعه سازی تجدید نظر کرده و این روند را متوقف کند./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه اردبیل غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت قم روزنامه خودروسازی صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار میشود+شرایط

دومین حراج سکه در سال جدید فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین جلسه حراج سکه طلا فردا دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه 1403،  با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

 

 تاکنون 10 حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در مجموع 117 هزار و 742 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، 85 هزار و 58 قطعه، نیم سکه 17 هزار و 149 قطعه و تمام سکه 15 هزار و 535 قطعه بوده است.

یازدهمین حراج سکه نیز از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir  برگزار می شود و دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا 5 قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از 5 قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.

شیوه برگزاری حراج  نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

قابل توجه است که واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

شایان ذکر است، فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت 48 ساعت انجام می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی منتشر شده در تارنمای رسمی مرکز مبادله ایران توجه داشته باشند.

 متقاضیان شرکت در حراج های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می توانند طی 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز ، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتیmarket.ice.ir ، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار میشود+شرایط
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند