Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@09:31:19 GMT

چرا کشتی ایرانی در دریای خزر غرق شد؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۱۷۵۸

چرا کشتی ایرانی در دریای خزر غرق شد؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا خجسته در تشریح آخرین جزئیات‌ غرق شدن کشتی شباهنگ‌ در دریای خزر اظهار داشت: این اتفاق روز گذشته رخ داد و یک کشتی متعلق به بخش خصوصی با نام «شباهنگ» که حامل 900 تن سرامیک بود، در آب‌های خزر منطقه لنکران در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان غرق شد.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: کشتی شباهنگ که ظرفیت آن یک‌هزار تن بود، جزو کشتی‌های بزرگ محسوب نمی‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مسیر این کشتی باری حامل سرامیک، از بندر انزلی ایران به سمت بندر ماخاچ قلعه یا مخاچ کالا روسیه بود‌.

* علت غرق‌شدگی شباهنگ کاملاً فنی بوده است/ «آبگرفتگی» علت اولیه
خجسته درباره علل وقوع این حادثه برای شباهنگ توضیح داد: علت اولیه حادثه، آبگرفتگی اعلام شده است اما اگر بخواهیم دقیق‌تر علت وقوع حادثه را بررسی کنیم، ضرورت دارد حتماً کمیته بررسی حادثه سازمان بنادر و دریانوردی با خدمه کشتی مصاحبه کند تا کل ابعاد حادثه بررسی شود و پس از آن نسبت به اعلام علت بروز حادثه، اقدام می‌شود.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سؤال که آیا علت وقوع این حادثه کاملاً فنی بوده است و آیا برخورد با شناور دیگر و غیره مطرح نیست؟ تصریح کرد: علت بروز این حادثه کاملاً فنی بوده است و چیز خاص دیگری گزارش نشده است، به هر حال در دریای خزر، بدی آب و هوا و یا نقص فنی شناور می‌تواند موجب بروز حادثه برای این نوع کشتی‌ها شود.

وی تأکید کرد: همان‌طور که گفتم علت اولیه وقوع این حادثه آبگرفتگی اعلام شده است و برای بیان علت دقیق‌تر فنی و تخصصی، باید حتما مصاحبه با خدمه کشتی انجام شود تا به نتیجه درست دست یابیم.

* همه 9 خدمه کشتی شباهنگ سالم هستند
خجسته درباره خدمه این کشتی ایرانی اظهار داشت: کل خدمه این کشتی 9 نفر ‌شامل هفت نفر ایرانی و دو نفر هندی هستند که بعد از وقوع آبگرفتگی، ‌درخواست کمک کرده‌اند، در این راستا نیروهای امداد و نجات کشور جمهوری آذربایجان که به محل حادثه نزدیک‌تر بودند، ‌برای کمک به خدمه وارد عمل شدند.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این حادثه هیچ‌یک از ‌خدمه این کشتی دچار مصدومیت خاصی نشده‌اند و همگی سالم هستند.

* خدمه شباهنگ تا یکی دو روز آینده وارد ایران می‌شوند
خجسته اظهار کرد: خدمه این شکتی ابتدا در کشور مقصد معاینه‌ و سپس تحویل سفارت ایران می‌شوند و هماهنگی لازم برای انتقال آنها به ایران انجام می‌شود و پس از آن به طریق زمینی یا هوایی‌ به ایران وارد می‌شوند، البته نماینده شرکت کشتیرانی که بخش خصوصی هم هست در آن کشور پیگیری امور را انجام می‌دهد.
مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: پیش‌‌بینی می‌شود خدمه این شناور ظرف یکی دو روز آینده وارد کشور شوند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس