Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که باید بر مبنای بیانیه «گام دوم انقلاب» جوانان را اساس کارها قرار دهیم، اظهار کرد: لازم است از ظرفیت جوانان برای تقویت فرهنگ اصیل اسلامی و گفتمان شریعت‌مدار گام برداریم.
 
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حجت‌الله ناصر‌پور در نشست هم‌اندیشی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: مسئولان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و بنیاد شهید دغدغه‌های مشترکی در زمینه فرهنگ ایثار و شهات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با تأکید بر این مطلب که ما با بنیاد شهید هیچ فاصله‌ای چه در مأموریت و چه در کارکرد احساس نمی‌کنیم، افزود: خط سیر ما تلاش در راه شهدا و رساندن پیام شهدا به نسل‌های متمادی نظام جمهوری اسلامی است.
 
ناصر‌پور با اشاره به دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان، گفت: شهدا و رزمندگان لرستانی با حضور در اکثر عملیات‌ها نقش مؤثری در هشت سال دوران دفاع مقدس داشتند و رشادت‌های ماندگاری را از خود به جای گذاشتند که تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان، گامی در راه انتقال این رشادت‌ها به جوانان و آیندگان است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه سخنان خود به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان پرداخت و تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس، به‌لحاظ تبلیغات محیطی و مذهبی یک جایگاه ویژه، خوب و ممتاز دارد که می‌تواند پیام شهدا را به همگان برساند و مردم با حضور در این مکان می‌توانند این همه ارزش‌های به یادگار مانده از شهدا را بینند.
 
وی با ذکر این مطلب که شهدای شاخصی داریم که هر کدام‌شان یک اسطوره‌اند، بیان کرد: جوانان امروزی ما نیاز به الگو دارند و بیان واقعیت‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای جوانی که به‌دنبال الگو هستند، لازم است؛ چرا که این نیاز جوان امروزی ماست که بداند کجاست، چه هویتی دارد و سطح سلحشوری ما کجاست.
 
ناصرپور با بیان این‌که امروز باید بر مبنای بیانیه «گام دوم انقلاب» جوانان را اساس کارها قرار دهیم، اظهار کرد: باید از ظرفیت جوانان برای تقویت فرهنگ اصیل اسلامی و گفتمان شریعت‌مدار گام برداریم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که امنیت پایدار در آرامش و آسایش افراد جامعه است که این امنیت کنونی کشور ما مرهون از جان‌گذشتگی شهدا و رزمندگان است، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تجلیل از آن‌ها ازجمله راه‌های حفظ نام و یاد شهدا است.
 
ناصرپور در پایان به برگزاری همایش پیشکسوتان که در پایان هفته دفاع مقدس سال‌جاری برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: این همایش در سه سطح کشوری، استانی و منطقه‌ای با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس نهادهای مختلف برگزار می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیشکسوتان جامعه خانواده های شهدا نظام جمهوری اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» دانشگاه آزاد اسلامی یزد از باغ موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند.

در این بازدید که به همت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد صورت گرفت، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب درس «آشنایی با دفاع مقدس» به همراه استادان خود از باغ موزه دفاع مقدس استان یزد بازدید و کلاس درس خود را در آنجا برگزار کردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آثار و مواریث فرهنگی، تاریخی هشت سال دفاع مقدس با هدف جریان‌سازی فرهنگی، آشنایی نسل امروز با حماسه هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری و تقویت اقتدار ملی و هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

در این رویداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور استاد درس «آشنایی با دفاع مقدس» ضمن بازدید از تجهیزات و ادوات نظامی به کار گرفته شده در دوران هشت سال دفاع مقدس از تالار‌های باغ موزه دفاع مقدس در حضور کارشناسان هر تالار که خود از حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند، بازدید کردند.

در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال برای انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مردم تلاش شده است.

به گزارش آنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان یزد با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۳۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است