Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلایی مقدم از اجرای طرح سنجش قامت مادران و دختران روستایی در ۳۵ روستای استان قزوین در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عباس اعلایی مقدم» در ستاد ساماندهی امور جوانان که امروز (شنبه ۵ مرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفت، طرح ملی سنجش قامت دختران و مادران روستایی بود که سال گذشته در ۲۴ روستای استان با جمعیت هدف ۳ هزار و ۸۰۰ نفر اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: در سال جاری هم این طرح در استان اجرا می شود که تعداد ۳۵ روستا با جمعیت ۶ هزار نفر از دختران و زنان ۱۵ تا ۳۰ سال زیرپوشش طرح سنجش قامت دختران و مادران روستایی قرار می گیرند.

 

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح، ناهنجاری های قامتی بررسی و مشخص شد که امسال هم برای اجرای این طرح تأمین اعتبار انجام شده و کار اجرایی می شود و ان شاالله بتوانیم این طرح را در تمام روستاها اجرا کنیم.

 

اعلایی مقدم عنوان کرد: در کنار اجرای این طرح اقدام دیگری که در روستاها صورت گرفته تجهیز خانه های روستایی است که در هفته جاری ۲۵ خانه روستایی تجهیز می شود و سال گذشته ۱۰۳ خانه روستایی تجهیز شد.

 

وی تأکید کرد: طرح دیگر تابستان با ورزش است که از نظر اعتباری در این خصوص مشکلی وجود ندارد و فقط نیاز به هم افزایی هرچه بیشتر در اجرای این طرح وجود دارد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین توضیح داد: چهارمین المپیاد کارکنان با عنوان شهید رجایی هم در هفته دولت برگزار می شود که در هفته تربیت بدنی اختتامیه این المپیاد را خواهیم داشت؛ در سال گذشته ۵۸ دستگاه اجرایی با یک هزار و ۸۰۰ ورشکار در این مسابقات شرکت داشتند که ورزشکاران در ۲۲ رشته به رقابت پرداختند.

 

در ادامه معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: در سال گذشته طرح سنجش قامت دختران و مادران روستایی در ۲۴ روستا اجرا شد و تمام تلاش ما این است که این طرح در سال جاری ۴۰ درصد رشد داشته باشد که در سال جاری تعداد روستاهایی که زیرپوشش این طرح قرار می گیرند ۳۵ روستا با ۶ هزار نفر جمعیت است.

 

«اافسانه حسن نائبی» افزود: با توجه به اجرای این طرح انتظار است دستگاه های ذیربط مانند آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: امسال علاوه بر شناسایی ناهنجاری اسکلتی تلاش است حرکت های اصلاحی و ورزشی با حضور کسانی که تحصیلات آکادمیک دارند به عزیزان روستایی ارائه دهیم.

 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: نتیجه طرح بررسی ناهنجاری هایی قامتی این بود که هرچه از قزوین دورتر می شویم، ناهنجاری های اسکلتی بیشتر می شود به طوری که در روستای اردلان شهرستان آوج بیشترین شیوع ناهنجاری اسکلتی را داشتیم و کمترین ناهنجاری ها در روستاهای کورانه، رشتقون و آشنستان بود.

 

وی گفت: طرح دیگری که امسال از طرف وزارت ورزش تبیین شده طرح ملی تابستان با ورزش است که با هدف افزایش نشاط اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت و افزایش امید به زندگی اجرا می شود که با همکاری هیئت های ورزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود که در قالب شهرستان های مختلف درحال اجرا است.

 

حسن نائبی تأکید کرد: جام خوشه چین برنامه دیگری است که در ۲ بخش زنان و مردان دررشته های والیبال سه نفره، طناب کشی، چوب کشی و فوتسال برگزار می شود که این طرح هم در روستاها در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به المپیادهای استعدادهای برتر خاطر نشان کرد: در خصوص المپیاد استعدادهای برتر در ۱۹ استان امسال این المیپاد در حال برگزاری است که یک برنامه چهارساله بوده و سال گذشته استان قزوین در ۶۰ رشته حضور داشت که به ۴۰ مدال ارزشمند دست یافتیم و جایگاه هفدهم در کشور را به دست آوردیم.

 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: امسال هم در ۵۰ رشته، پسران و در ۴۱ رشته، دختران حضور می یابند که قزوین جزو استان های منتخب از سوی وزارت ورزش و جوانان برای میزبانی است که پنج رشته را میزبان هستیم که ان شاالله بتوانم میزبانی خوبی را داشته باشیم و انتظار داریم از دستگاه های مختلف در این خصوص همکاری لازم را داشته باشیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه اوقات فراغت غنی سازی اوقات فراغت اردبیل اینفوگرافی خراسان رضوی آیت الله اعرافی مدیرکل ورزش و جوانان قزوین روستاها زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری اجتماع و زنجیره انسانی خودجوش مردم کرمان در حمایت از دادستانی و نیروهای انتظامی خبر داد. - اخبار استانها -

حسین انجم شعاع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان،این روزها در سطح کشور شاهد اجرای طرحی به نام طرح نور برای مقابله با هنجارشکنی‌های مربوط به حوزه حجاب و عفاف هستیم، اظهار داشت: اجرای این طرح مدتی است که از سوی نیروی انتظامی با همراهی قوه قضائیه و گروه‌های جهادی و مردمی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با حمایت گسترده مردمی همراه شده و نتایج قابل توجهی نیز به دنبال داشته است، گفت: در جامعه اسلامی، علوی و اهل‌بیتی ما همیشه بحث حجاب و عفاف زنان و دختران مورد تاکید بوده و یکی از مسائل مهم جامعه ایرانی و اسلامی ما بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام انقلاب بعد از شکست در عرصه‌های مختلف، سنگر عفاف و حجاب را نشانه گرفته‌اند و با جنگ رسانه‌ای در تلاش هستند تا جامعه اسلامی‌ایرانی ما به ویژه زنان و دختران را از هویت و اصالت خود دور کنند، ادامه داد: دشمن امروز به دنبال فرو ریختن کرامت انسانی و بنیان خانواده‌های ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان است، افزود: زنان و دختران ما در طول تاریخ همواره در تلاش بودند که عفت و حجاب و هویت و اصالت خود را حفظ کنند و اجرای این طرح در واقع صیانت از حقوق بانوان است.

انجم شعاع با اشاره به اینکه عفت زنان و دختران ایرانی همیشه زبانزد بوده است و همین زنان پاکدامن و اصیل ایرانی هستند که در دامن خود فرزندانی خوب را پرورش دادند که حافظ این کشور و اسلام بودند، گفت: دشمن به درستی فهمیده که اگر بخواهند به این جامعه و کشور آسیب برسانند باید هویت، اصالت و عفت را از زنان و دختران ایرانی بگیرد.

وی با بیان اینکه هنجارشکنان کف خیابان، هم به خود و هم به جامعه و حریم خانواده‌ها ضربه و آسیب می‌زنند و باید در برابر آنها ایستاد، افزود: مردم دیار حاج قاسم همیشه پایبند و عامل به ارزش‌ها بوده و هستند و تنها تعداد کمی افراد غافل را در جامعه مشاهده می‌کنیم که از هویت و اصالت خود دور شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به حمایت مردم دیار حاج قاسم از طرح نور، بیان کرد: اجتماع و زنجیره انسانی خودجوش مردم کرمان عصر امروز همزمان با نماز مغرب و عشا در حمایت و تقدیر از دادستانی، نیروهای انتظامی، گروه‌های جهادی و مردمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • اجرای طرح آگاه سازی دختران در آباده
  • تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • حاشیه شهربانو منصوریان روی آنتن زنده/ رفتار عجیب در قامت یک مدال‌آور!
  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • اجرای پویش «آینده شبیه توست» ویژه دختران پایتخت
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین