Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@13:59:43 GMT

هر سال دشمنی‌های جدیدی علیه ایران آغاز می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۲۴۹۷

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه دوره ۴۰ ساله انقلاب پیوسته بوده است، گفت: نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی صبح امروز در آئین نکوداشت آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد اظهار داشت: توجه به حضور و تعبد آیت‌الله جعفری و اقتدا به امام جمعه جدید بعد از خود در همان هفته اول پیام مهم اخلاقی بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از طرفی دیگر امام جمعه جدید استان کرمان امروز مراسم تجلیل از امام جمعه قبل را برگزار می‌کند که نشان از روح اخلاق در علماست، گفت: این جلسه تحلیل از یک شخص نیست بلکه جلسه تجلیل از اسلام و قدرت اسلام در انسان‌سازی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تاثیرگذار روحانی است که متاسفانه از بعضی از آن‌ها غافل ماندیم، اما به برکت انقلاب این افراد به جامعه شناسانده شدند.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر ۱۰ به یک شکافی رفتیم تا از چشم دشمن مخفی بمانیم افزود: در آنجا فکر کردم که این شکاف خیلی ماموریت‌های متعددی دارد و خداوند این دره را عبث ایجاد نکرده و یکی از این ماموریت‌ها این است که چند گردان نیروی مجاهد در داخل آن قرار بگیرند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب دستاورد‌های زیادی داشته، اما در کنار تمام این دستاورد‌ها بعضی چیز‌ها خیلی مهم است یادآور شد: مرحوم مدرس وقتی به خاف تبعید شد هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشت و ایشان در خاطرات خود نقل کرده و انسان متعجب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دین را یاد بگیریم این خاطرات را بخوانیم و ببینیم چگونه دینداری را در غربت به جای می‌آورد افزود: امام آمد امثال مدرس را احیا کرد و امروز روز مجلس ما منتسب به مدرس است و این از برکت انقلاب است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تمام ادیان عموما روحانیت وجود دارد و از یک جایگاه ویژ‌های برخوردار است گفت: عموما این افراد از یکسری امتیازات طبقاتی خاصی برخوردارند که بعضی از آن‌ها حتی وراثتی است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در آل‌سعود این روحانیت به افراد خاصی از خانواده خودشان تعلق دارد افزود: تنها جایی که اختلاف طبقاتی ندارد روحانیت شیعه است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه در اهل سنت رئیس الاظهر را حکومت تعیین می‌کند که تابع حکومت است، اما این موضوع در روحانیت شیعه وجود ندارد بیان کرد: سیستم تربیتی در حوزه‌های علمیه روحانیت را اگر بررسی کنیم تنها جایی که نسبت به سایر سیستم‌های تربیتی است در شیعه است که طلبه خودش استاد را انتخاب می‌کند و تربیت او در درس و مباحثه و احترام به استاد می‌گذرد.

وی با بیان اینکه همه علوم غیر از علوم دینی علم خود را در جهت کار و معیشت به کار می‌گیرند افزود:، اما در روحانیت شیعه اینگونه نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز روز تجلیل از آیت‌الله سیدیحیی جعفری است که یک کار اخلاقی و بسیار مهم است عنوان کرد: بدون فاصله از شخصیت آیت‌الله جعفری مطلع بودم.

وی با یادآوری اینکه حوادث مهمی در شهر کرمان وجود داشت و بر ما گذشت، گفت: امام جمعه سه وظیفه مهم را بر عهده دارد که هر کدام آن می‌تواند باعث اتفاقات مثبت و منفی در جامعه شود.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه دوره چهل ساله انقلاب پیوسته گذشت افزود: نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان دست از دشمنی بر‌نداشته و هر سال دشمنی جدیدی علیه کشور آغاز کردند گفت: همه می‌دانیم هر انسان برجسته و به میزان برجستگی خود حتی اگر امام معصوم و پیامبر باشد هم اگر فاقد یاران فداکار و مقاومی باشد کار او به سرانجام نمی‌رسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه به تاریخ زندگی امام علی (ع) و حوادث کوفه نگاه کنید افزود: آنچه که امام را زمین‌گیر کرد دنیاطلبی و عدم روحیه ایثار و فداکاری انسان‌های دور او بود که اجازه نداد امام در مسیر الهی خود موفق شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمان امام راحل و در زمان امام امروز مسیر خود را طی می‌کند، تصریح کرد: انقلاب سنگ محک بزرگی برای پالایش اساسی انسان‌هاست.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه شاهد ریزش‌ها و رویش‌های زیادی در جامعه بودیم عنوان کرد: خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند از وسط راه باز ماندند.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ما در دنیا باید نمادی از جمهوری اسلامی در آن کشور باشد و امام (ره) و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند گفت: امامان جمعه نیز نماد، ولی فقیه در مناطق مختلف کشورند و آیت‌الله جعفری یک انسان انقلابی متدین است که به نماد رهبری در جامعه تبدیل شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰ سال پیش به خانه ایشان رفتم و امسال هم که برای دیدار نوروزی به خانه ایشان رفتم هیچ تفاوتی در وضع خانه ندیدم گفت: همان اخلاص و همان فرش را دیدم.

وی با بیان اینکه صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی‌های خاص آیت‌الله جعفری بود گفت: شخصی را در کرمان به صراحت و صداقت ایشان در بیان ندیدم.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری محور وحدت استان بوده و مبنای کار ایشان خدمت به مردم به‌دور از حزب‌گرایی در امور دولتی بوده است، افزود: از استاندار اصولگرا و اصلاح‌طلب به یک اندازه حمایت کرد و مبنای کار او خدمت به مردم بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جعفری رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح نظام و انقلاب کرد و در فتنه‌های مهم انقلاب از اصول خارج نشد و بر روی اصول ایستادگی کرد، گفت: بار اصلی دفاع مقدس بر دوش مردم بود و ایشان با اقدامات خود اجازه نداد جبهه از نیرو‌های مردمی و روحانیون خالی شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری حتی پشتوانه مالی از جبهه را انجام می‌داد خاطر نشان کرد: زمانی برای خرید موتور قایق مشکل داشتیم و از شهر کرمان حدود هفتاد موتور خریداری و جبهه اهدا شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک سردار سلیمانی سپاه قدس استخراج بیت کوین سعید نمکی کارت سوخت ایران اینترنشنال محسن پهلوان جرمی هانت شورایاری ها اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب

گفتمانِ زوال اسرائیل با تلاش امام از داخل ایران آغاز شد، توسط رهبر انقلاب تداوم یافت، به مرور زمان تمام منطقه غرب آسیا را فرا گرفت و ریشه دواند و اکنون مرزهای جغرافیایی را پیموده، تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انقلاب اسلامی ایران نقطه آغازی برای مواجهه‌ی مستقیم کشورمان با اسرائیل و یا بهتر است بگوییم صهیونیزم جهانی و رو کردن اهداف پنهانی آنها نزد افکار عمومی جهانی بود؛ زیرا آنچه که از فساد، فقر و نیز رکود در عرصه‌های مختلف اجتماع، در ایران رقم می‌خورد، به سبب نفوذ صهیونیست‌ها در ارکان حکومت دست‌نشانده پهلوی بود. امام خمینی (ره) آغازکننده چنین حرکتی در سطح گسترده بودند و خود نیز در سخنرانی‌های متعدد بر تقدم دشمنی صهیونیست‌ها نسبت به آمریکا و شوروی و امثالهم تأکید داشتند؛ به عنوان نمونه در سخنرانی خویش در جمع اعضای ستاد انقلاب فرهنگی فرمود «امروز نباید فکر بکنیم ایران چه جور است. ما امروز فکر بکنیم دنیا چه خبر است، تکلیف ما در مقابل دنیا چیست. همین جنگ تحمیلی را درست کردند، نقشه‌ای که صهیونیست‌ها دارند عملی بشود. از یک طرف نگذارند اسلام تحقق پیدا کند، اگر اسلام در ایران تحقق پیدا کند و قهراً در ممالک دیگری هم خواهد رفت و رفته است هم، آن وقت آن بساط آنها، بساط صهیونیست‌ها برچیده می‌شود، آمریکا و شوروی دستش از ممالک اسلامی قطع می‌شود.» (15 شهریور 1362) این مطلب فصل جداگانه‌ای از مطالعات اندیشمندان را به خود اختصاص داده که شرح آن در این مطلب نمی‌گنجد.

در همین راستا گفتمان مهمی که امام بزرگوار ما آغاز کردند و نسبت به آن تا انتهای عمر خویش تأکید داشتند،  مسئله آزادی فلسطین از چنگ اسرائیل غاصب بود. معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس حرکتی راهبردی از سوی امام بود تا به همگان نشان دهند که مسئله فلسطین و مبارزه با صهیونیست‌ها و سرکوبی آنها یکی از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین این گفتمان همان طور که اشاره شد، با مبارزه‌ از داخل ایران آغاز شد و به مرور زمان تمام منطقه غرب آسیا را فرا گرفت و ریشه دواند و اکنون مرزهای جغرافیایی را پیموده، تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است.

تحقق عصر ظهور مسیح با تصرف اراضی قدس! / بررسی دیدگاه عالمان یهود درباره اشغال فلسطین

این راهبرد امام توسط جانشین خلف ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب در طول دوران رهبری‌شان تداوم داشت. ایشان در سخنانی، صهیونیست‌ها را پدیده‌ای شیطانی دانستند که باید با او مبارزه کرد. ایشان در این باره فرمود: «مبارزه با پدیده شیطانی تروریسم را تکلیفی تخلف‌ناپذیر برای خود می‌دانیم و تلاش در راه این مبارزه‌ی بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد بحول الله و قوته.» (1390/04/03) و در جایی دیگر، حمایت از فلسطین و مبارزه با صهیونیسم را از سیاست‌های راهبردی نظام معرفی کرده، فرمود «کسانی که از روز اولِ انقلاب، یکی از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهیونیستها قرار دادند، با محاسبه این کار را کردند. این برنامه، طبق مصالح کشور و مصالح عمومی جمهوری اسلامی و مردم ایران انتخاب شده است.» (1379/09/25) و نیز در سخنانی تأکید داشتند «حمایت از فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.» (1380/02/04) محور بعدیِ مبارزه با صهیونیسم جهانی توسط امام،‌ ریشه‌کن کردن آن از منطقه و جهان است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

.

اما، امام خمینی (ره) پا را فراتر گذاشتند و مسئله نابودی و زوال اسرائیل را در اندیشه مسلمانان جهان پروراندند؛ اندیشه‌ای که سال‌ها پس از فوت امام به عنوان آرزویی دست‌نیافتنی تلقی می‌شد، اما اکنون با توجه به حوادثی که در جهان علیه صهیونیست‌ها اتفاق می‌افتد، به این آرزو نزدیک‌تر می‌شویم. امام بارها در سخنرانی خویش، اسرائیل را یک غده سرطانی در بین جامعه مسلمین می‌دانستند که باید زودتر این غده را جدا کرد. ایشان در جمع مدیران و کارکنان صدا و سیما در سال 62 اینطور فرمود «من امیدوارم که ان شاء الله این غده سرطانی در بلاد مسلمین و آن غده سرطانی در آن طرف بلاد مسلمین که آنجا اسرائیل است و اینجا حزب بعث است، ان شاء الله خداوند ریشه این را بکند.» (09 اسفند 1362) یا در جمع مهمانان داخلی و خارجی در جشن پیروزی انقلاب درباره لزوم اجتماع مسلمانان بر نابودی غده سرطانی اسرائیل فرمود «بیش از بیست سال است فریاد کرده‌ایم این غده سرطانی را اجتماع کنید و از بین مسلمین بیرون کنید، بیت المقدس را از او بگیرید، کشورهای اسلامی را از این غده سرطانی آزاد کنید.» (21 بهمن 1360)

همایون: یهودیان اسرائیل در دو نوبت سرکوب می‌شوند! / با پیروزی انقلاب اسلامی نبرد آخرالزمانی سرعت گرفت + فیلم

بنابراین امام آغازکننده گفتمان نابودی اسرائیل و بلکه آغازگر مبارزه تن به تن با این رژیم منحوس بود و در این باره نیز رهبر معظم انقلاب همین گفتمان را تداوم دادند. ایشان در سخنانی درباره اینکه امام خواهان نابودی اسرائیل بود، فرمود «امام بزرگوار همان کسی است که در مورد مسئله رژیم صهیونیستی از هیچ کس تقیّه نکرد؛ اینکه رژیم صهیونیستی یک غدّه‌ی سرطانی است و باید از بین برود، این حرف امام است.» (1392/06/14)

اندیشه زوال اسرائیل در تفکر رهبر معظم انقلاب، طیّ سال‌های رهبری ایشان، رنگ و بویی عمیق‌تر به خود گرفت و تبدیل به قضیه‌ای جدی‌تر شد. ایشان در این باره فرمود «نباید شک کرد که شجره‌ى خبیثه‌ى اسرائیل که «اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ»1، هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شک نابود خواهد شد.» (1370/08/15) و در سخنانی دیگر تصریح داشتند که «نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسأله‌ای است که با مصالح ملتهای این منطقه سرو کار دارد.» ( 1379/09/25) همچنین در بخشی از پیام‌شان به حجاج بیت‌الله‌الحرام‌، زوال اسرائیل را نزدیک دانسته، فرمود «بر خلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می‌پروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است.» ( 1393/07/08) و در مهم‌ترین سخنان خویش درباره نابودی اسرائیل که تبدیل به ترندی جهانی شد، تأکید بر این موضوع بود که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید. بنابراین دانستیم این جمله‌ای که از رهبر معظم انقلاب در بین مردم رواج یافت، مبتنی بر پیشینیه‌ای بود که امام خمینی (ره) عَلم آن را بلند کردند و بارها توسط رهبر معظم انقلاب تکرار شد و در صحنه‌ی عمل هم تبدیل به مبارزه مستقیم شد.

---------------
پاورقی:
1. اشاره به آیه26 سوره ابراهیم: «وَ مَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِیثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ؛ و مَثَل کلمه ناپاک [که عقاید باطل و بی پایه است] مانند درخت ناپاک است که از زمین ریشه کن شده و هیچ قرار و ثباتی ندارد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته