Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@04:14:56 GMT

بیژن زمانی، اولین پزشک برنامه نویس ایران

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۲۸۶۸

ایلنا؛ گستره فعالیتهای آقای زمانی کم نظیر است: از پزشکی گرفته تا برنامه نویسی و کارآفرینی اینترنتی و نویسندگی کتاب. اما همین گستردگی و پراکندگی ممکن است او را از اینکه در هریک از رشته های فعالیتش پرآوازه کند، باز بدارد. بویژه آنکه در هر یک از این رشته ها استعدادی چشمگیر از خود نشان داده است که نشان می دهد اگر توانایی را با پیگیری و تمرکز همراه کند، می تواند در آن رشته سرآمد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما میان پریدن از این شاخه به آن شاخه، او در متن گستره ای از رویدادهای استارتاپی و کارآفرینی اینترنتی ایران قرار داشت و دارد و از نزدیک با تاریخ سازان این عرصه ها همراهی می کند.

چشمگیرترین دستاورد او در جایگاه کارآفرینی، بنیان گذاری چند استارتاپ محبوب مانند میهن پزشک است که در سالهای گذشته میلیون ها ایرانی را به خدمات سامانه های خود جذب کرده است. آقای زمانی از کودکی با پزشکان همچون پدر و برادر خود همراه بود و همین همراهی و اطلاعات در حوزه سلامت، امکان موفق شدن در این عرصه را برای او بیشتر فراهم آورد.

پس از موفقیت در بازار ایران، فعالیت های بین المللی خود را با نام آوران تجارت و مدیریتی انگلیسی گسترش داد و فعالیت های مختلفی را در زمینه های گوناگون همچون نویسندگی شروع کرده تا جایی که دوستان و همکارانش او را مرد هزار چهره می نامند.

بیژن زمانی متولد ۱۳۶۸ در تهران در خانواده‌ای پزشک تبار بزرگ شد. نوجوان بود که خانواده وی او را برای ادامه تحصیل به انگلستان راهی نمودند. کد نویسی و طراحی حرفه‌ای کامپیوتری را سن ۱۴ سالگی به تنهایی خود آموخت و فعالیت اینترنتی خود را در همان سن شروع کرد.

در همان آغاز، هرچند دوران تولد استارتاپ و پروژه‌های اینترنتی ایران بود انگشت شمار افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند به استعداد او در توسعه دهندگی پی بردند و با او در پروژه‌های مختلف همراه شدند.در سال ۱۳۸۶ به عنوان ۲۰ کارآفرین برتر زیر ۲۰ سال ایران در مجله علم روز انتخاب شد و در سال ۱۳۸۷ در جشنواره وب ایران اولین جایزه خود به عنوان "توسعه دهنده سال" دریافت کرد.

طبق آخرین مصاحبه او، آقای زمانی باور دارد آینده رشته پزشکی با ربات‌ها همراه خواهد بود، گر چه این اتفاق ممکن است به زودی اتفاق نیوفتد. در سال ۱۳۹۷ وی شروع به تحقیق و برنامه ریزی در مورد جراحی ارتوپدی روبوتیک کرده که یک نوع جراحی با کمک ربات‌های پیشرفته است جهت بهبود کیفیت و دقت در انواع جراحی‌های ارتوپدی که امیدواریم به زودی با آن آشنا شویم.

آقای زمانی علاوه بر زبان مادری خود فارسی، انگلیسی و روسی می داند و با این زبان ها حرف می زند و می نویسد. در پروژه ها و استارتاپ های جدید خود تمرکز بیشتری به کشورهای انگلیسی و روسی زبان کرده و سعی دارد حوزه فعالیت اینترنتی خود را به کشورهایی که این زبان ها زبان رسمیشان است گسترش دهد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!

به گزارش “ورزش سه”، دیدار تیم‌های فولاد و تراکتور در حالی برگزار خواهد شد که هواداران تیم میزبان در تدارک استقبال پرتعداد از تیمشان هستند و احتمالا بیشتر ظرفیت ورزشگاه فولاد آره نا را پر خواهند کرد.

در همین حال باشگاه فولاد برای برگزاری یک کنسرت موسیقی برنامه‌‌ریزی کرده و حامد نیسی، خواننده عرب زبان، برای هواداران این تیم اجرا خواهد داشت.

این کنسرت دو ساعت پیش از شروع بازی برگزار خواهد شد و هواداران فولاد می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ از این برنامه مفرح استفاده کنند.

این خواننده عرب زبان پیش از این نیز یک‌بار در استادیوم فولاد آره‌نا اجرا داشت.

باشگاه فولاد همچنین نزدیک به ۴۰ اتوبوس برای ایاب و ذهاب هواداران این تیم در نظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!
  • مهم‌ترین برنامه‌های بیژن نوباوه در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • آقای علم‌الهدی! چرا منیژه؟
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد