Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، موعود بنیادی فر داور فوتبال کشورمان در حاشیه مراسم دوره توجیهی و دانش افزایی پیش فصل داوران و کمک داوران لیگ برترعنوان کرد: خوشبختانه این کلاس را به فال نیک می‌گیریم. شرایط خوب است و فضای خوبی برای داوران کشور در نظر گرفته شده و باید در این راستا از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:کلاس کمک داور ویدئویی (var) را نیز در کشور مالزی شرکت کردیم که برای من که تجربه اولم بود بسیار خوب برگزار شد. از علیرضا فغانی بابت کمک هایش برای در کلاس var سپاس گزارم. دومین کلاس var هم در ایران برگزار شد.  

برگزاری کلاس‌ها تضمینی بر کاهش اشتباهات داوری نیست

بنیادی فر در مورد بازدهی این کلاس‌ها عنوان کرد: پیش از این شاهد این کلاس‌ها بودیم. این کلاس‌ها تضمینی برای کاهش اشتباهات داوری نیست، ولی امیدوارم که اشتباهات کمتر از گذشته شود. همچنین امیدوارم با برگزاری این کلاس‌ها لیگ خوب با حضور داورانی سرحال را شاهد باشیم.  

هنوز حق الزحمه داوران پرداخت نشده است

 او در مورد وضعیت مالی بیان کرد: هنوز از سال گذشته حق الزحمه داوران پرداخت نشده است. سال گذشته هم بعد از مدت زمانی طولانی دستمزد‌ها به مقدار کم افزایش پیدا کرد، اما همچنان امیدواریم مقدار حق الزحمه‌ها زیادتر شود. با توجه به پولی که در فوتبال هزینه می‌شود امیدوارم این ارزش برای داوران قائل شود و این اتفاق بیافتد.  

بین کلاس‌های داوری در ایران و خارج تفاوت وجود دارد

بنیادی فر در مورد تفاوت کلاس‌های داوری ایرانی و بین المللی اظهار کرد: در هر صورت تفاوت‌هایی وجود دارد، اما شرکتی که با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته قول داده تا از نظر سخت افزاری ما را حمایت کند و آن را به استاند ارد‌های فیفا برسانند. اما از نظر تئوری دور‌های داوری داخل ایران  بسیار شباهت به کلاس‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد و تنها تفاوت آن از نظر امکانات است که روز به روز بهتر خواهد شد.  

امیدوارم شاهد فصلی بی استرس برای داوران باشیم

داور فوتبال کشورمان تصریح کرد: تاج در مورد کمیته انضباطی صحبت‌های خوبی کرد. مواردی که قرار است امسال در لیگ برتر انجام شود بسیار امیدوار کننده است. امیدواریم چه در صورت حضور var در مسابقات چه بکار نگرفتن آن بتوانیم بدون استرس و مشغله ذهنی رقابت‌های خوبی را در فصل پیش رو قضاوت کنیم.

بیشتر بخوانید:

رفعتی: مهمترین بحث راه اندازی VAR آموزش داوران است/ یکی از سیستم‌ها در مرکز ملی فوتبال نصب خواهد شد

استفاده از کمک داور ویدئویی برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا

برگزاری جلسه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر با رئیس فدراسیون فوتبال

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون فوتبال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کلاس‌های آمادگی برای زایمان در سطح کلیه مراکز دانشگاهی و مراکز بهداشتی استان به صورت رایگان برای مادران متقاضی در حال برگزاری است.


فاطمه قاسمی با اشاره به اقدامات در حال انجام در طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: متأسفانه زایمان سزارین در اولین بارداری مادران یزدی رو به افزایش است و یکی از اقدامات لازم برای افزایش فرزندآوری در بین مادران، کاهش آمار سزارین است که پس از اجرای طرح تحول سلامت اقدامات متعدد برای کاهش آمار سزارین انجام شده و هم اکنون نیز با طرح جوانی جمعیت ادامه دارد.


وی با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی در مراکز دولتی، ادامه داد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان نیز در سطح کلیه مراکز دانشگاهی و مراکز بهداشتی در سطح استان به صورت رایگان برای مادران متقاضی در حال برگزاری است و این کلاس‌ها در مراکز خصوصی نیز با کمترین تعرفه و مصوب وزارت بهداشت برگزار می‌شود که البته این کلاس‌ها در همه شهرستان‌ها به جز اشکذر که بیمارستان دولتی تا پایان سال افتتاح می‌شود و بهاباد که اتاق عمل فعال ندارد به صورت رایگان برگزار می‌شود.


کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه کلاس‌های آمادگی برای زایمان، مادران باردار را توانمند و زایمانی خوب و خوشایند را برای آنها فراهم می‌کند، افزود: پیشگیری از مشکلات شایع و مسائلی که ممکن است مادران باردار با آن مواجه باشند و برای آنها آزاردهنده باشد، توصیه‌های مورد نیاز برای مادران باردار، آموزش اصلاح وضعیت، ورزش‌های دوران بارداری، بهداشت روان، مراقبت از نوزاد و... در هشت جلسه در این کلاس‌ها به مادران باردار آموزش داده می‌شود که مادران را توانمند و زایمان خوبی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش درد زایمان گفت: روش کاهش درد غیر دارویی و دارویی زایمان در همه مراکز در صورت درخواست مادران باردار ارائه می‌شود که این اقدام در مراکز خصوصی با هزینه مصوب و در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان در حال انجام است و حتی زایمان بدون درد نیز در مراکز انجام می‌شود.


قاسمی با اشاره به دستورالعمل مصوب وزارت بهداشت در خصوص مامای همراه گفت: در این زمینه مادر می‌تواند در طول دوران بارداری با یک ماما ارتباط بگیرد و براساس نیاز در هر ساعت از شبانه‌روز از وی مشاوره دریافت کند و در زمان زایمان نیز می‌تواند از ماما بخواهد که کنارش باشد و حمایت‌های روحی و روانی و روش‌های کاهش درد غیردارویی را برای مادر طبق تعرفه مصوب وزات بهداشت انجام دهد.


وی با بیان اینکه مادران همچنین می‌توانند از ماما‌های دارای دفتر کار و دارای مرکز مشاوره بهره‌مند شوند، افزود: مادرانی که مشکل خاصی در دوران بارداری ندارند می‌توانند تحت پوش این ماما‌ها باشند و از خدمات مشاوره‌ای مراقبتی و حتی درمانی بهره‌مند شوند، همچنین این ماما می‌تواند به عنوان عامل زایمان در کنار مادر باشد و روش‌های کاهش درد و کم دردی در سیر زایمان و خوشایند کردن زایمان برای مادر را رقم بزند.


کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: این ماما‌ها به عنوان مامای خصوصی مطرح هستند و تعدادی از مراکز ما با این مامای دارای دفتر کار یا مرکز مشاوره مامایی قرارداد بستند، استفاده از مامای خصوصی در سطح استان یزد نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم انجام می‌شود.


وی با اشاره به وجود اتاق خصوصی زایمان در مراکز دولتی گفت: مادر از زمان بستری برای زایمان تا دو ساعت بعد از زایمان در این اتاق می‌تواند همراه داشته باشد، این همراه به درخواست مادر باردار می‌تواند مامای همراه، همسر یا همراه خانم باشد که استفاده از این اتاق‌ها در مراکز دولتی رایگان و در مراکز خصوصی، خیریه، غیر انتفاعی و ... براساس هزینه مصوب وزارت بهداشت است.

دیگر خبرها

  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست