Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار صومعه سرا با همراهی مدیرکل انتقال خون استان گیلان، از مکان اختصاص یافته برای راه اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان بازدید و جلسه ای مشترک در این خصوص برگزار کردند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.
همچنین پروژه های برق رسانی شهرستان صومعه‌سرا با حضور میری نرگسی قائم مقام اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت. سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا نیمه تیرماه گذشته نیز در همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران شهرستان گفته بود که باید ۷۷ اقدام در حوزه برق در ۷۷ روستای شهرستان انجام شود و مقدمات آن با قائم مقام شرکت برق استان هماهنگ شده است. اینجا را ببینید

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری صومعه سرا در جلسه ای با حضور فرماندار، نماینده مجلس و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، مشکلات و نیازهای شهرستان مورد بررسی و طبق دستور مصطفی سالاری ، احداث ساختمان جدید اداری و درمانگاه تأمین اجتماعی صومعه سرا مورد پیگیری قرار گرفت.

صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۱۵۰ روستا دارد.

۷۲۹۲/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صومعه سرا گیلان سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید