Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر سلیمانی با تبیین جایگاه روحانیت شیعه و اشاره و به تفاوت های اساسی آن با روحانیت در دیگر ادیان، به جایگاه روحانیت در انقلاب به ویژه نمایندگان ولی فقیه در استان ها اشاره کرد و مطالبی هم راجع به شخصیت آیت الله جعفری بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، امروز(۵ مرداد) در مراسم پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله جعفری(نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان)این جلسات را جلسات تجلیل از اسلام و فرهنگ اسلامی و قدرت و تأثیر اسلام در انسان سازی و دوم خدمت تجلیل از خدمات روحانیت دانست و گفت: تاریخ اسلام مملو از تأثیر روحانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه انقلاب ما سبب های بزرگی به دنبال داشته اما در کناز هزاران اسبابی که فراهم کرده، بعضی سبب های انسانی است که از مأموریت های امام در کنار احیای انقلاب بوده؛ گفت: یکی از آنها مرحوم مدرس است؛ انسان محروم از همه چیز حتی نظافت شخصی؛ اما دینداری را در اوج خود انجام داد و در نهایت در غربت به شهادت می رسد و در جای غریب دفن می کنند امام آمد و مدرس را احیا کرد و امروز مجلس ما منتصب به مدرس است و امروز مدرس یک معیار مشخص است.

 

 

وی با افزودن اینکه روحانیت در همه ادیان وجود دارد اما روحانیت و ویژگی روحانیت اسلام به ویژه روحانیت تشیع متفاوت است؛ بیان داشت: روحانیت در دیگر ادیان از طبقه و حزب ویژه برخوردار است و عموماً این طبقه از امتیازهای مالی و طبقاتی ویژه برخوردار است و بعضی در چارچوب بسته و وراثتی است اما آنجا که این تمایز وجود ندارد و استقلال در آن است روحانیت شیعه است.

 

 

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز اگر به مهمترین حوزه دینی به برادران اهل سنت مراجعه کنید، می بینید که رییس الازهر را رییس حکومت مشخص می کند؛ آن حکومت چه مبارک باشد چه سادات چه امروز سیسی باشد؛ روحانیت تابع ملاحظات سیاست ها و اوامر حکومت است.

 

 

وی با تصریح به این مطلب که نه تنها امتیاز طبقاتی در روحانیت شیعه وجود ندارد بلکه مبلغ الغای طبقاتی است؛ به مسئله سیستم تربیتی در حوزه های علمیه روحانیت هم اشاره و بیان کرد: در علوم دینی ما تا طلبه، استاد خود را انتخاب می کند و اجباری ندارد بلکه در کنار درس آموزی می تواند درس هم بدهد و او در انتخاب استاد اصلح مختار است؛ این علمی که تقویت در تعلیم و مباحثه و احترام به استاد و عزت استاد در نزد شاگرد نسبت به همه علوم دیگر متفاوت است. 

 

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه همه علوم غیر از علوم دینی، کسانی که علم یاد می گیرند در کنار کار و معیشت است اما روحانیت، این علم را در جهت امرار معاش و پول امر مذمومی می داند؛ تصریح کرد: خصوصیات زیادی وجود دارد که باعث می شود شخصیت های زیادی در آن تربیت شود و نمونه آن را امروز در این شهر تجلیل می کنیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اگر زندگی ایشان(آیت الله جعفری) را در سه بخش تقسیم کنیم بخش مهمی شخصیت ایشان است؛ بعد از انقلاب، جایگاه جدیدی در جایگاه روحانیت و وعظ ایجاد شد و حوادث مهمی در این شهر داشتیم؛ نماینده ولی فقیه جایگاه مهم و ممتازی است که سه وظیفه مهم بر عهده دارد و  می تواند سبب های مثبت و منفی شود.

 

 

سردار سلیمانی اشرافیت بر روحانیت، اداره مساجد، تعیین مناطق نمازجمعه، انتخاب ائمه جمعه، اشراف بر حوزه های علمیه و  مسئولیت در امور دینی و فرهنگی استان شأن بزرگی است که نماینده ولی فقیه آن را احراز می کند و طبیعتاً یک جایگاه برتر و برجسته در هر استان است.

 

 

وی اظهار داشت: این شأن و جایگاه به دلیل برجستگی می تواند یک انسان را از جایگاه طبیعی خارج و یک انسان را به طور کلی نمایان و مشخص کند؛ آنچه از شخصیت آیت الله جعفری می خواهیم مشخص کنیم به نسبت این مسئولیت مهم و اساسی است.

 

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با متذکر شدن این مطلب که دوره چهل ساله انقلاب که پیوسته به دلیل اینکه نظام ما متفاوت از همه نظام های موجود در دنیا و همه سطوح است و دشمنان فراوانی داریم و در هر سال توطئه ای ایجاد کردند؛ گفت: تأثیر امام دیروز در ایجاد انقلاب مهم بوده و امروز هم{نقش} رهبری در طوفان های بعضاً سهمگین تر از دوره امام و عبور دادن انقلاب در ثبات و ایستادگی و.. خیلی مهم است.

 

 

وی با تصریح به اینکه هر انسان برجسته ای به میزان برجستگی اش اگر خالق یاران صاحب صلاحیت  و باکفایت و فداکار و حکیم و مقاوم نباشد کار او به سرانجام نمی رسد حتی اگر امام معصوم باشد گرچه وطیفه خود را انجام داده است؛ افزود: این انقلاب چه در دیروز او در زمان امام به خدا پیوسته چه در وضعیت امروز و امام جامعه ما؛ انقلاب سنگ محک مهمی است برای اینکه یک پالایش اساسی در انسان ها بوجود آید لذا انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد و همه عمل های مهم در دوره انبیا هم چنین بوده است.

 

 

سردار سلیمانی تصریح کرد: دارا بودن انسان های فهیم و حکیم و مردم دار که تداعی اسلام و انقلاب و امام را در ذهن مردم بکنند اساس پیروزی ها و موفقیت های ما در طول این 40 سال بوده که مهمترین آن روحانیت است؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در هر استان نماد ولی فقیه است و بار مضاعف فوق العاده دیگری بر دوش او نهفته است و ضمن بحث شخصی و اثرگذاری خود؛ حفاظت و حراست و صیانت از این شأن هم هست.

 

 

وی اظهار داشت: آنچه باید شهادت دهد در این بحث این است آیت الله جعفری، تداعی انسان واقعی و انقلابی و متدین و در بین روحانیت کرمان نزدیک ترین به امام و رهبری و شبیه ترین در ایستادگی و متابعت و تعبد و در کنار گذاشتن حب و بغض ها و در جانبداری از انقلاب و ایستادگی بر اصولی که ولی فقیه ترسیم می کند و او به حق این جایگاه را به خوبی صیانت کرد؛ در سادگی و عدم حاشیه هیچ تفاوتی با 30 سال پیش او ندیدم؛ صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی های خاص ایشان است و در روحانیت کرمان قبل از انقلاب کسی را مانند او ندیدم.

 

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آیت الله جعفری {مواضع خود را} بدون ملاحظه بیان می کرد و محور وحدت استان بود؛ عدم برتری تهذب گرایی در امورات دولتی و کاری را از دیگر ویژگی های وی و به عنوان نقطه حساس ایشان نام برد و از استاندار اصلاح طلب و اصولگرا و از اصول دفاع و بعضی از رفاقت های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کرد و در بعضی جاها با بعضی از شخصیت ها بنا به ملاحظه انقلاب توقف داد تا کسی تصور دیگری نکند و نشانی غلط دریافت نکند؛ فتنه های بزرگی پشت سر گذاشتیم و در  فتنه های فرهنگی و جنگ داخلی و... از اصول خارج نشد.

 

 

وی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس بار اصلی آن بر دوش مردم بود و مردم دو کار بزرگ کردند؛ اول اعزام فرزندان تا جبهه پیوسته از نیروهای تازه نفس پر باشد و استمرار عملیات ها با نیروهای داوطلب رونق داشت و دوم پشتیباتی مالی و اداری بود.

 

 

سردار سلیمانی با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس که عده ای برای وعظ و خطابه می آمدند و گاهی هم طلبه جوانی که لباس رزم به تن و در جلوی گردان ها حرکت می کردند و شهید شدند؛ تصریح کرد: آیت الله جعفری پیوسته با محبت پدرانه در خانه اش باز بود.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي غنی سازی اوقات فراغت روزنامه شیراز بیرجند آیت الله جعفری روحانیت شیعه سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA