Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی گفت: لازم است به دلیل وجودفیروز‌های تقلبی در بازار، فیروزه نیشابور به عنوان یک برند جهانی شناسنامه‌دار شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد جواد پیشبین رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این که نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: تولید بیش از ۶ هزار کیلو گرم نگین فیروزه نیشابور در سال و وجود فیروزه‌های تقلبی و غیر نیشابور با کیفیت پایین دلایل لازم برای شناسنامه دار کردن فیروزه نیشابور به عنوان یک برند جهانی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشبین ادامه داد: در همین راستا کانون با همکاری جمعی از متخصصان موفق به تدوین استاندارد درجه بندی فیروزه در سال گذشته شد که در تحقیقات صنعتی و استاندارد ایران ثبت ملی شده است. این آزمایشگاه نیز برای صدور شناسنامه کلیه گوهر سنگ‌ها با محوریت فیروزه و امکان شناسایی آن‌ها همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نیشابور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی همچنین بیان کرد: تفکیک فیروزه اصل و تقلبی، ایجاد اعتماد در بازار و به خصوص توریست‌های علاقمند به فیروزه، بهبود فضای کسب و کار و معرفی بهتر و علمی فیروزه نیشابور در سطح ملی و بین‎المللی از تاثیرات راه اندازی این آزمایشگاه در مرکز رشد نیشابور است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیروزه نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: وارد کردن این موتور به همت دانشکده فنی و مهندسی و همکاری آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری، بوده است.    حسن الداغی افزود: موتور JT۸D-۱۵ با هدف آشنایی دانشجویان رشته مهندسی هوا و فضا با انواع موتور‌های جت، موتور‌های احتراق داخلی و موتور‌های پیستونی، قطعات و نحوه اورهال موتور، سیستم سوخت رسانی و خنک کاری و روغن کاری موتور، خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور