Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@22:02:51 GMT

باشگاه «دانشجومعلم قرآن» راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۳۵۹۶

باشگاه «دانشجومعلم قرآن» راه‌اندازی شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه «فراهم  شدن بحث فضای مجازی در کنار برنامه‌های تخصصی و آموزش قرآن از ویژگی‌های چهل‌وسومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن است»، گفت: پیشنهاد می‌کنم موضوع مجریان طرح باشگاه دانشجو‌معلم قرآنی در راستای ارتباط و انسجام بیشتر برای استفاده از تجربیات یکدیگر دنبال شود.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان، عیسی علیزاده در چهل و سومین دوره طرح ملی دانشجو‌معلم قرآن کریم که شامگاه گذشته در اردوگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی خراسان رضوی را به عنوان یک جهاد قرآنی می‌شناسیم؛ چرا که اتفاقات مهم قرآنی از جمله برگزاری چندین دوره جشنواره قرآنی و یک دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و برنامه‌هایی با موضوعات قرآنی را در این واحد شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه «در آستانه ۱۶ مرداد و سالروز تشکیل جهاددانشگاهی هستیم»، عنوان کرد: اگر ادعا کنیم اساس فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی از همان ابتدا قرآنی بوده ادعای گزافی نیست.
عیزاده ادامه داد: ما آغاز فعالیت‌ها در جهاددانشگاهی را با برگزاری جشنواره ملی قرآن آغاز کردیم و از دل این جشنواره نیروهای متخصص قرآنی پرورش یافتند که در در حال حاضر در قسمت‌های مختلف جهاددانشگاهی سراسر کشور مشغول فعالیت هستند. اولین خبرگزاری قرآنی، اولین مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی، اولین پژوهش‌های قرآنی که مجموعه‌های منحصر به فردی هستند، توسط جهاددانشگاهی راه‌اندازی شده‌اند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ادامه داد: ما مجموعه منسجمی در سطح کشور داریم و این ساختار در تمام کشور تکرار می‌شود و در هر یک از این مجموعه‎ها اتفاقات خوب و موثری می‌افتد.
علیزاده گفت: برگزاری این دوره در مشهد از چند نظر منحصر به فرد است؛ اول اینکه در جوار آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و قطعا برکات و معنویت این آستان مقدس مشمول این برنامه خواهد شد. دومین دلیل، برگزاری اردویی این برنامه است که تأثیر برنامه‌های اردویی به مراتب از دوره‌های مجازی و مکاتبه‌ای بیشتر است.
وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌های تخصصی و آموزش قرآن بحث فضای مجازی در کنار این برنامه فراهم شده که از ممیزه‌های این طرح است و پیشنهاد می‌کنم موضوع مجریان طرح باشگاه دانشجو‌معلم قرآنی در راستای ارتباط و انسجام بیشتر برای استفاده از تجربیات یکدیگر دنبال شود.
هادی بختیاری، مشاور فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از مجریان و برگزارکنندگان طرح دانشجو معلم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت می‌فرمایند: «خیرکم من تعلم القرآن و علمه». «بهترین شما کسانی هستند که قرآن بیاموزند و به دیگران آموزش دهند».
وی گفت: امیدواریم که همه ما به ویژه دانشجویان شرکت‌کننده در این برنامه قرآنی که در سنین جوانی هستند به توفیق فراگیری و عمل به قرآن نائل شویم و انس ما با قرآن با گوشت و خونمان عجین شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آستان قدس رضوی فعالیت های فرهنگی قرآن گوشت معلم قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند