Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@11:14:52 GMT

پیوند قرآن در رفتار/کانونی با نام شهدای هسته ای

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۳۶۷۶

پیوند قرآن در رفتار/کانونی با نام شهدای هسته ای

مسجد صاحب الزمان(عج) راوه یکی از همین مساجد است؛ کتابخانه کوچک مسجد که هر روز بر تعداد کتابهایش افزوده می شود توانسته نیاز کتابخوانان و اهل مطالعه در مسجد را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، کانون فرهنگی هنری شهدای هسته ای مسجد صاحب الزمان(عج) روستای راوه از توابع دلیجان از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز که به عنوان یکی از کانون های فعال روستایی در سطح مساجد استان مرکزی معرفی شده است؛ این کانون با در اولویت قرار دادن برنامه های قرآنی توانسته طیف گسترده ای از نوجوانان و جوانان روستا را به کانون جذب کند؛ کلاس های قرآن و احکام متناسب با درخواست متقاضیان و اعضای کانون در رشته  های مختلف در کانون برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

قرآن آموزان کانون شهدای هسته ای ادامه کلاس های قرآنی را به منازل نیز کشانده اند و با برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم اوقات خود را در کنار آیات نورانی کلام الله مجید می گذرانند؛ طرح تلاوت نور در این مسجد با حضور بی نظیر نمازگزاران با دست اندکاری اعضای کانون رنگ و بویی دیگر دارد.

 

 

کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه در جوار مساجد برای رشد دینی، اعتقادی، فرهنگی و علمی جوانان پر استعداد ایران اسلامی تلاش می کنند و مسجد صاحب الزمان(عج) راوه یکی از همین مساجد است؛ کتابخانه کوچک مسجد که هر روز بر تعداد کتابهایش افزوده می شود توانسته نیاز کتابخوانان و اهل مطالعه در مسجد را فراهم آورد.

 

 

                          

 

 

از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند از اینرو نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان و  در جذب جوانان به مسجد و ایجاد همدلی و همراهی جوانان با برنامه های فرهنگی و قرآنی برعهده دارند.

 

 

با توجه به شبیخون فرهنگی وسیع دشمن و ترفند‌های متفاوت و گوناگون رسانه‌های غربی در مسیر رواج بی بندوباری و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی و مکلی در بین نسل جوان جامعه اسلامی کانون های مساجد با تدوین برنامه های فرهنگی هدفمند و جذاب، جوانان خود را درمقابل این تهاجم فرهنگی گسترده مصون می کند؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر ولایت گام برداشته اند و امروز این کانون ها محل ایجاد انس و الفت بین بچه های مسجد و ائمه جماعت شده اند.

 

 

                                

 

 

«محمدمهدی جعفری» می گوید: انس با قرآن کریم دارای آثار و برکات فروان است و به این فریضه مهم باید توجه جدی شود، روح کلی، اساس و چارچوب دین اسلام در قرآن مجید است و بی‌توجهی به این فریضه الهی مایه ننگ است؛ به برکت خون شهدا و وجود علمای بزرگوار این سفره با عظمت قرآن در جامعه گسترده تر شده و امیدواریم دلهای همه مسلمانان و عملکردشان قرآنی باشد.

 

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای هسته ای مسجد صاحب الزمان(عج) روستای راوه که خود مربی قران است با بیان اینکه جوانان و نوجوانان حاضر در کلاس های قرآن تمایل دارند که بنده خادم اموزش قران کریم در کلاس ها باشم اظهار کرد: اموزش قران نباید به گونه ای باشد که نوجوانان و خردسالان را زده کند بلکه باید با بیان زیبایی های کلام الله مجید گروه های سنی مختلف را جذب کرد و انان را به الگوگیری از آموزه های قران کریم تشویق و ترغیب کرد.

 

                                      

 

 

جعفری ادامه داد: به مناسبت شهادت امام جواد (ع) و سالروز عملیات مرصاد جلسه روشنگری با حضور دکتر مصطفی مشایخی از فرماندهان دوارن هشت سال دفاع مقدس در مسجد برگزار می شود.

 

 

                                 

 

 

                           

 

 

 

 

                         

 

 

 

                          

   

 

 

                   

                          

 

 

 

                            

 

 

 

                        

 

 

 

                        

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه شیراز آیت الله جعفری غنی سازی اوقات فراغت روزنامه خراسان جنوبي اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم قرآن و معارف کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه پنجشنبه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان اظهار کرد: یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی استان است که در هشت روز مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارزشی را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموعه مردمی برگزار کننده این یادواره می‌خواهیم با کار سپاری، دولت را نیز در این کار ارزش مند و مهم سهیم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت همواره پشتیبان و حامی گروه‌ها و تشکل‌های مردمی بوده است، گفت: در خصوص یادواره‌های مردمی شهدا نیز همه مدیران مشتاقانه با تمام ظرفیت، تجهیزات و امکانات خود پای کار خواهند بود.

وی یادآور شد: این فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اکنون که با هجمه‌های بی‌سابقه و همه جانبه تبلیغات سو رسانه‌ای و فرهنگی مواجه هستیم، بیش از همیشه ملموس است.

مهاجر اظهار کرد: عملیات وعده صادق پاسخ دندان شکن به تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود. افکار، اذهان، باورها و اعتقادات جوانان و نوجوان نیز مورد هجوم و تعرض دشمنان قرار دارد که باید برای آن پاسخ مناسب داشته باشیم.

وی افزود: یادواره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مقابله‌ای با جنگ نرم دشمنان و پاسخی به تعرض به اذهان افکار و اعتقادات جامعه و جوانان ایران اسلامی باشد.

کد خبر 6088786

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند