Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سردار موسی کمالی امروز در همایش روز ملی مهارت با عنوان سرباز، مهارت و اقتدار ملی گفت: بعد از انقلاب تاکنون 17 میلیون جوان وارد دوره سربازی نیروهای مسلح شدند و 7 میلیون هم معافیت‌های مختلفی مانند معافیت سنی، جریمه مشمولان غایب، کفالت، ایثارگری و پزشکی دیده‌اند که در مجموع 25 میلیون نفر از نیروهای مسلح گذشتند که اگر برنامه‌ریزی می‌شد، امروز 25 میلیون جوان ماهر برای کشور وجود داشت، ولی کوتاهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در سه سال اخیر با همت رئیس ستاد نیروهای مسلح، برنامه مهارت‌آموزی به سربازان به جدیت پیگیری شد.

وی گفت: همچنین مقام معظم رهبری تاکنون با همه اشتغالات خود 176 تدبیر برای سربازان اعلام کرده‌اند. 

به گفته کمالی، ایران امروز کشوری است که با بیشترین تهدیدات مواجه است و کشور ما با کشوری که هیچ تهدیدی ندارد مقایسه می‌شود. 

معاون سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح، گفت: سالانه 5 هزار نفر جوان تحصیلکرده در خدمت سربازی کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهند و بسیاری از مسائل پژوهشی نیروهای مسلح توسط سربازان انجام می‌پذیرد. همچنین 20 هزار نفر نیروی متخصص در سازمان‌های تخصصی مانند انرژی اتمی و سازمان‌های علمی،‌ کار پژوهشی می‌‌کنند. 

وی همچنین گفت: سربازان در دورترین نقاطی که هیچ‌کس حضور ندارد، از مرزهای کشور حراست می‌کنند.

* نیمی از نیروهای مسلح سرباز هستند

به گفته کمالی، نیمی از نیروهای مسلح سرباز هستند که در آمادگی رزمی نیروهای مسلح نقش کلیدی و  حساس دارند و حیف است کسانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند، بدون مهارت خارج شوند، لذا بحث مهارت‌آموزی سربازان را دنبال می‌کنیم.

سردار کمالی گفت: با تدبیر ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه مهارت‌آموزی شکل گرفت و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که هر سربازی که وارد نیروهای مسلح می‌شود، علاوه بر گرفتن کارت پایان خدمت، یک گواهینامه مهارت هم دریافت کند.

* جوانانی که خدمت می‌کنند یا معاف می‌شوند باید مهارت بیاموزند

سردار کمالی همچنین طبق برنامه‌ریزی در آینده، جوانانی که از مسیر سربازی عبور می‌کنند، چه خدمت کنند و یا معاف شوند، باید حتما توانمند شده و یک مهارت را پیدا کنند تا نیروی کار برای جامعه فراهم شود.

وی دفاع از کشور و استقلال کشور را منوط به داشتن توانمندی جوانانی دانست که در قالب بسیج و یا سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند و گفت: ما می‌خواهیم نشاط و انگیزه را در سربازان ایجاد کرده و دوره سربازی را به صورت کیفی تبدیل کنیم. 

به گزارش فارس، در این برنامه تعدادی از سربازان و مربیان مهارتی که دوره‌های مهارت را با موفقیت گذراندند، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار فرحی،‌ رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، نماینده وزارت دفاع، نماینده ناجا و نماینده ارتش و سردار کمالی مورد تقدیر قرار گرفتند. 

همچنین سربازانی که علاوه بر خدمت سربازی، مهارت‌هایی مانند پرورش قارچ، دوربین‌های مداربسته، کشت گیاهان دارویی و مهارت‌هایی دیگر آموخته بودند، تقدیر شدند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد