Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی با حضور مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست که معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند در خصوص بررسی شیوه برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور (برای اولین بار) علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، همفکری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه‌های این هفته، حول محورهای پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقای کیفیت کالای ایرانی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس فناوری‌های توسعه یافته در کشور و مبتنی بر نیاز بازار معطوف است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در این نشست اظهار داشت:مخاطبان و ذینفعان ما در هفته پژوهش و فناوری به چند گروه تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین ذینفعان مردم هستند و پیامی که ما به آنها می‌دهیم باید مملو از امید باشد تا بدانند در کشور افرادی هستند که در حوزه پژوهش و فناوری مشغول فعالیت  هستند.
برومند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان و پژوهشگران را از دیگر ذینفعان این هفته عنوان کرد.
وی افزود: از سال گذشته واژه و فرهنگ "تقاضامحور" در میان جامعه نهادینه شده است و مشکل هم اکنون در ارتباط گرفتن نیاز واقعی، اتصال به عرضه و پشتیبانی از آن است و باید مکانیسم‌هایی برای آن ایجاد شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری باید با مردم صحبت کرد؛ به گونه‌ای که فضای جامعه مختص بحث پژوهش و فناوری باشد، بنابراین خروجی پژوهش‌ها را مردم باید به شکل ملموس ببینند.
برومند پیشنهاد کرد امسال درب صنایع و مجموعه‌هایی که نیاز دارند به سوی پژوهشگران در هفته پژوهش و فناوری باز شود.


آموزش نوآوری و کارآفرینی؛ اولویت وزارت علوم

نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی تعدادی از دانشگاه های کشور برگزار شد.

محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی تعدادی از دانشگاه های کشور، گفت: تقویت و تعمیق ارزش های اسلامی، باورهای اخلاقی، پایبندی و اهتمام به دین و اخلاق در حوزه اجتماعی و سلوک فردی از اهداف فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می باشد.
وی جامعه پذیر کردن دانشجویان، ارتقاء هویت و انسجام ملی و تسهیل فرآیند توسعه کشور از طریق تقویت شادابی و امید به آینده، خلاقیت، نوآوری، آغازگری و ارتقاء عقلانیت و مسئولیت پذیری اجتماعی را از دیگر اهداف فعالیت های فرهنگی دانست.

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: امکان سازی یادگیری و تمرین مهارت های مورد نیاز برای زندگی هدفمند و افزایش قابلیت اثربخش و همگرا در گروه های دانشجویی وجه دیگر اهداف معاونت فرهنگی است.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به جهت گیری کلان اجتماعی حوزه معاونت اشاره کرد و گفت: تثبیت و نهادینه کردن دانشگاه ایرانی و اسلامی در سایه قانونگرایی، حاکمیت قانون، تکیه بر اعتدال و خردورزی به عنوان مشی پیشگیرانه و پیش برنده میسر خواهد بود.
وی تاکید کرد: در این راه باید از توسعه مشارکت و رقابت قانونمند دانشگاهیان حمایت کرد. برای ارتقاء نقش و جایگاه دانشگاه در مناسبات اجتماعی و توسعه کمی و کیفی جامعه باید از خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان حمایت کنیم.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی همچنین عدم امکان جذب آنان در بخش های دولتی، اظهار داشت: از طریق اصلاح فرایندها باید گروه ها و تشکل های دانشجویی را روزآمد، کارآمد و کارآفرین ساخت. بر این اساس باید آموزش نوآوری و کارآفرینی از ارزش ها و اولویت های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی باشد.
به گزارش روز شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عسکری ادامه داد: در حوزه فرهنگی باید جلب مشارکت گسترده دانشجویان در فعالیت ها به صورت جدی دنبال شود چرا که نقطه مقابل مشارکت جدی دانشجویان در برنامه ها، عدم مشارکت و گوشه گیری است.
وی ضرورت بهره مندی از ذخایر و گنجینه های ادب فارسی را یادآور شد و افزود: بخشی از فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها باید بازآفرینی و ارائه روزآمد مواریث اسلامی و ایرانی با زبان فرهنگی و هنری به دانشجویان باشد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از ویژگی های منحصر به فرد زبان فارسی استفاده کرد.


انتصاب دبیر هماهنگی دانشگاه های ستادی
با پیشنهاد محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدهادی امین ناجی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور برای مدت یک سال به عنوان دبیر شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های ستادی منصوب شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر رئیسی پُست جدید گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، روز گذشته در مراسم افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیسی به عنوان عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی شد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران همچنین در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد