Web Analytics Made Easy - Statcounter

گام مثبت در جهت کاهش تنش ها میان ایران و انگلیس، میانجی گری عمان این بار بین ایران و انگلیس، ایران پهپاد صادر می کند، ترامپ و مکرون درباره ایران باهم گفت وگو کردند، بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری از گزیده اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گام مثبت در جهت کاهش تنش ها میان ایران و انگلیس، میانجی گری عمان این بار بین ایران و انگلیس، ایران پهپاد صادر می کند، ترامپ و مکرون درباره ایران باهم گفت وگو کردند، بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه پنجم مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویای آمریکایی سفر به ایران

سران جدید آمریکا علاقه بسیاری به سفر به ایران دارند. این تمایل مقامات آمریکایی برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته ابراز می شود و قطعا اهدافی در پی دارد.

 

بنابراین گزارش، امروز «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده که به سفر به ایران علاقمند است.

 

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ گفته دوست دارد به ایران سفر کند. 

 

طبق ترجمه فارس، پامپئو که با تلویزیون بلومبرگ صحبت می‌کرد، گفت: «مطمئناً، اگر ضرورت داشته باشد، با کمال میل به آنجا می‌روم. دوست دارم فرصتی باشد و [به ایران] بروم. نه برای اینکه صحبت‌های تبلیغاتی بکنم، بلکه حقایق را به مردم ایران درباره اینکه رهبرانشان چه کار کرده‌اند و چطور این موضوع به ایران لطمه زده، بگویم.»

 

پامپئو قبل از حضور در این سمت، زمانی که نماینده ایالت «کانزاس» در مجلس سنای آمریکا هم بود همراه با دو سناتور دیگر («لی زلدین» و «فرانک لو بیوندو») بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ از دفتر حافظ منافع ایران تقاضای روادید برای سفر به ایران کرد. ایران درخواست ویزای این سه نماینده را رد کرد.

 

گام مثبت در جهت کاهش تنش ها میان ایران و انگلیس

خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده از سوی ایران توانستند با خانواده های خود تماس برقرار کنند.

 

طبق ترجمه فارس، خبرگزاری رویترز پنجشنبه به نقل از مالکان نفتکش تحت پرچم انگلیس که هفته گذشته توسط ایران توقیف شد نوشته خانواده‌های  این کشتی توانسته‌اند با خانواده‌های خود صحبت کنند. مالک‌های کشتی «استینا ایمپرو» همچنین گفته‌اند خدمه این کشتی ایمن و سالم هستند. 

 

شرکت‌های مالک «استینا ایمپرو» در بیانیه‌ای اعلام کردند: «استینا بالک و Northern Marine Management به گفت‌وگو با تمامی دولت‌ها و مسئولان دخیل در این موضوع به منظور اطمینان از آزادی خدمه و کشتی ادامه می‌دهند.»

 

این در حالی است که تعدادی از رسانه های غربی از آزادی خدمه هندی این نفتکش نیز خبر داده اند که هنوز این خبر از سوی ایران تائید نشده است.

 

میانجی گری عمان این بار بین ایران و انگلیس

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان امروز شنبه ۵ مرداد ۹۸ به ایران می آید و با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

 

علت اصلی سفر بن علوی به ایران، تلاش برای کاهش تنش میان تهران و لندن عنوان شده است.

 

عمان که پیش از این به عنوان میانجی بین ایران و آمریکا تلاش های بسیاری در دستور کار خود قرار داده بود حالا می کوشد تا تنش ها بین ایران و انگلیس را کاهش دهد.

 

بن علوی چندی پیش نیز سفری چند ساعته به تهران داشت و به منظور کاهش تنش بین ایران و واشنگتن در فرودگاه تهران با ظریف به گفت و گو پرداخت.

 

این در حالی است که هفته گذشته، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق نیز به عنوان میانجی برای حل اختلاف بین ایران و انگلیس به تهران سفر کرد.

 

ایران پهپاد صادر می کند

پهپادهای ایرانی که محصول بومی کشور تلقی می شوند این روزها خاری در چشم دشمنان ایران محسوب می شوند.

 

حالا ایران قصد دارد ضمن استفاده گسترده از این فناوری های دفاعی، کشورهای دوست خود را هم از آن ها بی نصیب نگذارد.

 

در این رابطه، اعلام شده که ایران و بولیوی یادداشت تفاهمی به منظور صادرات پهپاد ایرانی به این کشور به امضا رسانده اند.

 

طبق ترجمه فارس از نشریه انگلیسی جینز، به دنبال دیدار ۲۳ جولای (اول مرداد) هیات‌های عالی رتبه ایرانی و بولیویایی در این کشور آمریکای لاتین، بولیوی در آستانه خریدن پهپادهای ایران قرار دارد.

 

طبق این گزارش، «دیگو پاری» وزیر خارجه بولیوی بعد از دیدار «محمد جواد ظریف»  با «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی امضای یادداشت تفاهم در زمینه‌های تبادلات دانشگاهی و فناوری به ویژه در حوزه‌های فناوری دفاعی بین دو کشور را اعلام کرده بود.

 

ترامپ و مکرون درباره ایران باهم گفت وگو کردند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد شنبه از گفت وگوی تلفنی «امانوئل مکرون» و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران خبر داد.

 

طبق ترجمه فارس از اسکای نیوز، کاخ الیزه افزوده است: در گفت وگوی تلفنی مکرون و ترامپ دو طرف همچنین درباره نشست آتی گروه هفت در فرانسه صحبت کردند.

 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در گفت وگو با ترامپ بر لزوم یک توافق جهانی در خصوص وضع مالیات بر شرکت های خدمات دیجیتالی تاکید کرد.

 

ترامپ روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فرانسه به تازگی مالیات دیجیتالی علیه شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا وضع کرده است. اگر قرار است کسی بر آنها مالیات ببندد این کشور مادر آنها یعنی آمریکا خواهد بود. ما به زودی اقدامات متقابل قابل توجهی علیه حماقت مکرون اعلام خواهیم کرد.

 

لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی می‌شود

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روزهای یک شنبه و سه شنبه این هفته تشکیل جلسه خواهد داد تا طرح‌ها و لوایح را بررسی و تعیین تکلیف کند.

 

بر اساس این گزارش؛ بررسی نهایی لایحه یک فوریتی موافقنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا، لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، لایحه استخدامی شهرداری‌ها و لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری روز یک شنبه (6 مردادماه ) در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

 

انتقاد بعیدی‌نژاد به انعکاس جهت‌دار خبر رای دادگاه عالی انگلیس

«حمید بعیدی‌نژاد» در صفحه توییتر خود نوشت: شبکه ایران اینترنشنال مرتب زیرنویس می‌کند که دیوان عالی بریتانیا در مشاجره بین ایران و بریتانیا در موضوع سود بدهی قرارداد نظامی، به نفع بریتانیا رأی داد. این نحوه تنظیم خبر کاملا جهت‌دار و غلط است.

 

سفیر ایران در لندن ادامه داد: دادگاه انگلیس سال‌هاست در خصوص سود بدهی قرارداد نظامی به صورت قطعی به نفع ایران رأی داده و رأی اخیر فقط در خصوص چند سال تحریم بعد از سال ۲۰۰۸ است که نسبت به کل بدهی و سود سال‌های طولانی مشخص شده توسط دادگاه، ناچیز است.

 

سامانه ثبت حقوق مدیران باید توسط سازمان امور اداری و استخدامی راه اندازی شود

«فرهاد دژپسند» درباره آخرین وضعیت سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران، گفت: این سامانه باید توسط سازمان امور اداری و استخدامی راه اندازی شود و نمی دانم این کجا عنوان شده که سامانه باید  توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی راه اندازی شود.

 

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه متولی نظام حقوق و دستمزد سازمان امور اداری و استخدامی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ذی حسابی هایی کشور اطلاعات خوبی در اختیار دارند باید با سازمان امور اداری و استخدامی همکاری می کردند که بخشنامه همکاری آنها با این سازمان ابلاغ شده است.

 

شایان ذکر است؛ طبق ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شد نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و بر این اساس سازمان اداری و استخدامی مسئول طراحی و ساماندهی سامانه حقوق و مزایا شد./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اردبیل شیراز اوقات فراغت آیت الله جعفری مسجد بیرجند سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت