Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز شنبه در دیدار با جمعی از جوانان شهرستان که به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، در نهاد امامت جمعه برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین اولویت ما در برنامه‌ها و کارهای فرهنگی، دینی و اجتماعی ارتباط با جوانان و بهره مندی از توانمندی‌های آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط با جوانان در حوزه‌های مختلف، افزود: جوانانی که دغدغه فرهنگی دارند و یا در زمینه اجتماعی و هنری طرح‌هایی برای ارائه دارند مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت ضمن اینکه لازم است تا کانون‌های دانشجویی شهرستان بیش از پیش فعال شوند که در این راستا نهاد امامت جمعه دزفول نیز پذیرای طرح‌ها و برنامه‌های مثبت و کارآمد آنها خواهد بود.

امام جمعه دزفول با اشاره به دغدغه‌های جوانان مبنی بر اشتغال، مسکن و فضاهای مفرح فرهنگی، عنوان کرد: باید شرایط جامعه و جوانان امروزی را درک کرده و برخی تفاوت‌های آنان را تا جایی که با مصالح عرف و جامعه تضادی نداشته باشد بپذیریم بنابراین نباید با قشر جوان برخورد تندی صورت بگیرد و نظرات خود را به آنها تحمیل کنیم، بنابراین تعامل و همدلی دو طرفه باید در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی خواستار طرح دغدغه‌های عمومی مردم از سوی جوانان شد و بر لزوم افزایش برگزاری اینگونه جلسات تاکید کرد و گفت: نهاد امامت جمعه دزفول ارتباط بسیار زیادی با مردم دارد. تعدد مراجعات، مکاتبات و فعالیت‌های شبانه روزی این نهاد گویای این موضوع است اما لازم است این ارتباط دو طرفه باشد چرا که درست است وظیفه نهاد امامت جمعه رفتن به سمت مردم است و درهای این نهاد به روی مردم باز بوده و هست اما ضرورت دارد دستگاه‌ها و افراد نیز با ما ارتباط برقرار کنند تا تعاملات افزایش یابد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه من جوانان را باور دارم، گفت: لازم است دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیش از پیش به سمت جوانگرایی بروند و از ظرفیت‌های قشر جوان برای موفقیت و پیشبرد هرچه بهتر امور استفاده کنند؛ ضمن اینکه در تمام قسمت‌ها و مؤسسه‌های مرتبط با نهاد امامت جمعه شهرستان و در دفتر این نهاد نیز تاکنون جوانان خوش فکر و انقلابی زیادی بکار گرفته شده به گونه‌ای که چندی پیش یک جوان فاضل نیز به عنوان سومین امام جمعه موقت دزفول منصوب شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: تاجایی که ممکن است تلاش می‌کنیم از قشر جوان شهرستان در تمام حوزه‌ها بهره مند شویم اما در این بین عدم برخورداری از بودجه دولتی نیز مشکلی است که با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر کار خودجوش فرهنگی، یادآور شد: اگر بنا باشد مشکلات کشور، جامعه و شهرستان دزفول برطرف شود معجزه از آسمان رخ نمی‌دهد بلکه مشکلات با همت جمعی و همدلی بین مدیران و مردم برطرف می‌شوند.

امام جمعه دزفول در ادامه با بیان اینکه هدف دشمن ایجاد یأس و ناامیدی است، افزود: اگر امید از ما گرفته شود یعنی دشمن به هدف خود رسیده است بنابراین تمام مسئولان موظف هستند با اقدامات و برنامه ریزی های پربار و کارآمد، در سطوح مختلف جامعه امیدآفرینی کنند.

حجت الاسلام قاضی در خصوص مطالبه جمعی از حاضرین در نشست مبنی بر کنترل و مبارزه با بی حجابی و بدحجابی، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار تمام نهادهای فرهنگی شهرستان و به ویژه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد. دزفول جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که همین امر موجب ورود گردشگران زیادی به شهرستان است که همین موضوع باعث بروز یکسری ناهنجاری‌ها نیز می‌شود اما نهادهای متولی در این زمینه همواره با هوشیاری و اجرای طرح‌های مختلف تلاش کرده اند تا در این زمینه نظارت و کنترل مطلوبی داشته باشند.

ارتقای سطح فرهنگی شهرستان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ارتقای سطح فرهنگی دزفول را از برنامه‌های در دستور کار نهاد امامت جمعه دزفول عنوان کرد و افزود: راه اندازی مراکز علمی و فرهنگی از جمله این برنامه هاست. لازم به ذکر است که کارهای اجرایی بر عهده نهاد امامت جمعه نیست و این نهاد وظیفه پیگیری در زمینه‌های مختلف همچون مباحث فرهنگی را عهده دار است.

امام جمعه دزفول همچنین با بیان اینکه بنده دخالتی در انتصابات مدیران شهرستان نداشته و ندارم، عنوان کرد: همواره تاکید کرده ام که نباید نیروی ضعیف و ناکارآمد سکان مدیریت سازمان و ارگانی در دزفول را برعهده بگیرد. مدیر باید توانمند، مدبر، حر، مستقل، صالح و سخت کوش باشد تا بتواند به درستی به اداره امورات و توسعه شهرستان در حوزه کاری خود و رفع دغدغه‌های مردم بپردازد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: نباید در انتصاب مدیران مباحث قومیتی مطرح شود چرا که پشتکار و عملکرد مدیر باید بعنوان اصل مهم برای انتصاب در نظر گرفته شود بنابراین دامن زدن به مباحث قومیتی و ایجاد تشویش و چالش در این زمینه امر ناپسندی است که در صورت مشاهده این پدیده ناثواب همچون همیشه با آن برخورد خواهم کرد.

وی حفظ و افزایش وحدت و همدلی در بین مسئولان را از اهداف نهاد امامت جمعه دزفول برشمرد و افزود: تلاش می‌شود تا بین مسئولان روحیه جهادی و همدلی افزایش یابد تا خروجی آن خدمت به مردم و توسعه شهرستان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این نشست تعدادی از جوانان انقلابی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود در مقابل امام جمعه دزفول پرداختند.

لزوم افزایش روحیه مردم داری مسئولان، مبارزه با پدیده لابی گری در استخدامی‌ها، افزایش ارتباط امام جمعه با مردم در اماکن عمومی، توجه به اشتغال و مسکن جوانان، امنیت، حمایت از ورزشکاران، هنرمندان، مخترعان و افتخارآفرینان در تمامی عرصه‌ها و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی در اماکن عمومی از جمله مطالبات مطرح شده در این نشست توسط برخی از جوانان بود.

کد خبر 4677548

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه دزفول جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا ایوب احمدپور در نماز جمعه دهگلان؛ بیان داشت: وعده غلبه اسلام بر همه ادیان بارها در قرآن کریم بیان شده است، غلبه از جهت علمی، منطقی واستدلال که امروز شاهد امواج اسلامگرایی در جهان هستیم و همچنین اشاره بر تاریخ اسلام جهان اسلام و فراگیر شدن دین اسلام است.
 
وی تصریح کرد: آیه ۲۸ سوره مبارکه فتح بر فراگیر شدن دین اسلام اشاره دارد (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا ) خدا است که پیغمبر خود را همراه با رهنمون و آئین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئینها پیروز گرداند. کافی است که خدا گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد. این آیه شریفه دلالت بر چند موضوع دارد از جمله؛
۱_ محتوای بعثت انبیای الهی اعتلای کلمه الله بوده وانبیای الهی از دو ابزار هدایت مردم و حقانیت اعتقاد و عمل بهره برده اند.
۲_ لیظهره _ قدرت استدلال و برهان_ قدرت نظامی_ سلطه حکومتی.
۳_ مراد از شاهد بودن خداوند متعال به معنای شهادت بر حقانیت اهل ایمان، پیروزی ایمان بر کفر، و نصرت ویاری اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جان باختن مرحوم فرهاد ویسی اشاره کرد و بیان داشت: در چند روز اخیر یکی از جوانان کامیوندار شهرستان دهگلان به شیوه ای بسیار مظلومانه که در پی کسب رزق و روزی خانواده در مناطق شرقی کشور توسط اشرار مسلح به شهادت رسید، مطالبه خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان و کامیونداران این شهرستان پیگیری و برخورد قاطعانه با عاملین این جنایت است، تعدادی از کامیونداران منطقه دهگلان بعد از این حادثه دلخراش اظهار ناراحتی نموده و مطالبه حفظ امنیت جاده های آن منطقه و حفظ جان و مال خود را دارند که می طلبد مسؤلین امنیتی و انتظامی در این زمینه  هم پیگیری و هم برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
امام جمعه دهگلان افزود: امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ در هر جامعه ای نشانگر توسعه آن جامعه می باشد، در اوایل انقلاب در استان کردستان شاهد جولان گروهک های معاند و تجزیه طلب بودیم که با اذیت و آزار مردم و بستن راه ها وایجاد ناامنی و دست دارازی به جان و مال مردم سبب ایجاد رعب و وحشت شدند که الحمدلله با مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم؛ در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان  شاهد عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی بودیم که این مهم با مجاهدت و خون های پاک بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی به ثمر نشسته است.
 
ماموستا محمدی ابراز داشت: مشارکت مردم در باب امنیتی و ارتباط و اعتماد حسنه مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه ساز امنیت در استان کردستان است، این مهم با روشنگری علما و اندیشمندان و متنفذان و هدایت مردم به سوی آرامش و امنیت سبب امنیت پایدار در منطقه شده است.
 
علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از علمای بزرگوار مناطق شرقی هم خواهشمندیم با روشنگری و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در مواضع و خطبه های خود و تعامل بیشتر و بهتر با نیروهای انتظامی و امنیتی بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند؛ زیرا طبق رصد و اخبار و رسانه ها متأسفانه هرچند روز اخباری مبنی بر شهادت نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی مخابره می شود که جا دارد این علمای بزرگوار در این زمینه بسیار مهم در جهت توسعه منطقه خود کوشا باشند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند