Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، دیوان عالی آمریکا که اکثریت آن در دست محافظه کاران است، در رای گیری امروز خود با پنج رای موافق در برابر چهار رای مخالف، به ترامپ اجازه دادند از بودجه پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک هزینه کند.

در واقع باید گفت که تصمیم اعضای دیوان عالی آمریکا، رای پیشین یک قاضی فدرال در کالیفرنیا را لغو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی کالیفرنیا ماه می (خرداد ماه)حکم داده بود که رئیس جمهوری آمریکا حق ندارد ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون را در جهت ساخت دیوار در مرز با مکزیک صرف کند.

رئیس جمهوری آمریکا اوایل ماه ژوییه از دیوان عالی تقاضا کرده بود حکم دادگاه کالیفرنیا را لغو کند.

تصمیم دیوان عالی آمریکا در حالیست که انتقادها به سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ روز به روز در حال افزایش است.

چندی پیش نیز  گروهی از معترضان به سیاست مهاجرتی دولت آمریکا، پرچم این کشور را از سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده پایین کشیده و پرچم مکزیک را جایگزین آن کردند.

 معترضان با تجمع در مقابل سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا در شهر آرورا در ایالتکلرادو، به طرح های مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور اعتراض کردند.

معترضان خواستار بسته شدن بازداشتگاه ها در مرز آمریکا– مکزیک و اجازه ورود به مهاجرانی شدند که در این مراکز نگهداری میشوند.

رئیس جمهوری آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی تا حضور در کاخ سفید، بحث تقابل با مهاجران را تا تنش با کنگره این کشور برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بالا برد و حتی تا چندی پیش درصدد اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیکی به بهانه خودداری مقام‌های آن کشور در مقابله با عبور مهاجران بر آمد.

وی بارها با طرح این ادعا که نمایندگان دمکرات کنگره عامل تشدید ناامنی در مرزها هستند، گفته است که آنها برای مقابله با مهاجرانی که از مرزهای مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، با سیاست‌هایی همچون ساخت دیوار مخالفت می‌کنند.

ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها به حمایت از سیاست مرزهای باز، اعلام کرده است که سیاست‌های مهاجرتی نمایندگان حزب مخالف، به جرایم خشونت بار و قاچاق مواد مخدر و انسان منتهی خواهد شد.
مناقشه بر سر تأمین بودجه درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی سی و پنج روزه دولت آمریکا در سال گذشته منتهی شد. ‌9041

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از تأئید حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی مرحوم محمودرضا جعفر آقایی در دیوان عالی کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۱۳ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شده به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف و در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تایید و ابرام کرد. 

وی با اشاره به احکام صادره برای مجرمان این پرونده خاطرنشان کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در مسیر حفظ و اجرای نظم عمومی در جامعه بدون مماشات، عبرت‌آموز و البته بازدارنده رفتار می‌کند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین