Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندپی بر لزوم تعیین تکلیف تفاهم نامه مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز دوشنبه پنجم مرداد در جلسه کارگروه اشتغال استانداری تهران گفت: حدود 56 میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال اختصاص یافته است که شش میلیارد تومان آن برای استان تهران می باشد که 66 درصد اشتغال استان تهران در حوزه خدمات، 33 درصد در حوزه صنعت و تنها یک یا دو درصد حوزه کشاورزی می باشد لذا این حوزه ها نقش مهمی در اشتغالزایی استان دارند که باید پیگیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار تهران از کاهش 2.2 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری سال 97 نسبت به سال 96 رشد داشته اما در سه ماهه ابتدای امسال نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه اعتبار و تسهیلات قوه محرکه تولید محسوب می شوند، اظهار کرد: رونق تولید و حفظ اشتغال در گروی دادن یارانه به بخش خصوصی است. اگر سرمایه گذاری در گردش و کمک دستگاه های دولتی نبود، بخش خصوصی زمین گیر و ورشکسته می شد.

 

وی تصریح کرد: سهم دولت در صندوق کارآفرینی امید پرداخت نشده است. ما برای اتمام طرح های نیمه تمام نیازمند ردیف اعتباری و طرح های اعتباری هستیم.

 

بندپی با بیان اینکه باید ریز اطلاعات مربوط به ایجاد اشتغال در دستگاه های مختلف شناسایی و استقرار شود، خاطرنشان کرد: باید اقدامات شفاف و منطبق بر دستورالعمل باشد. وقتی تقسیم کار انجام می شود هر کدام از دستگاه هایی که از یارانه و تسهیلات غیر برخوردار هستند، خروجی آنها بر اساس میزان اشتغال سنجش می شود لذا هر دستگاهی باید گزارش مکتوب خود را ارایه کنند و حتی دو روز قبل از جلسات کارگروه باید گزارش ها ارسال و راستی آزمایی در تامین اجتماعی صورت بگیرد که چه مقدار منجر به پرداخت حق بیمه شده است.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در مرداد ماه سال 95 تفاهم نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه منعقد شد، منتهی تخصیص استان ها ارسال نشد که باید تعیین تکلیف شود.

 

وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم در مکاتبه با معاون اول رییس جمهور موارد فوق را پیگیری کنیم که به طور مشخص دبیرخانه باید این موارد را رصد کند تا دستور کار مشخص شود.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه بیرجند خراسان جنوبي اوقات فراغت قم شیراز آیت الله جعفری استاندار تهران اشتغال میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است