Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر شنبه در آئین بزرگداشت روز تویسرکان و سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد گفت: ۷۵۰ شهید دوران دفاع مقدس، یک هزار و ۴۶۷ جانباز و ۳۸ شهید در عملیات مرصاد و ۴ شهید مدافع حرم نشانه کارنامه پرافتخار شهرستان تویسرکان در دفاع از آرمان‌های انقلاب است.

وی بابیان اینکه تریبون‌های نمازجمعه در معرفی دستاوردهای انقلاب بسیار خوب و تأثیرگذار بوده‌اند، اظهار داشت: مردم تویسرکان سخت کوش، انقلابی و پرتلاش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی با اشاره به اینکه تویسرکان با ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو و ۱۵ هزار تن محصول گردو داری جایگاه ملی و بین المللی است، تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری تویسرکان باید بیشتر معرفی شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه محصول سیر تویسرکان و همدان در دنیا بی‌نظیر و این مهم تأیید شده آزمایشات داخلی و خارجی است، گفت: سهم تولید تویسرکان در سیر ۱۲ هزار تن است.

بر اساس سند راهبردی برای همه حوزه‌ها برنامه‌های مشخص تعریف شده است شاهرخی با تاکید بر اینکه استان همدان با وحدت و همدلی در مسیر توسعه و پیشرفت است و بر اساس سند راهبردی برای همه حوزه‌ها برنامه‌های مشخص تعریف شده است، گفت: اولویت نخست استان همدان در توجه به معیشت مردم و اشتغال است و برای هر کدام از این بخش‌ها سهمی تعریف کرده‌ایم که طبق برنامه تدوین شده حرکت خواهیم کرد.

وی اشتغال‌زایی برای تویسرکان در مدت ۳ سال آینده را ۴ هزار و ۵۰۰ شغل اعلام کرد و گفت: سال جاری یک‌هزار و ۵۱۳ شغل جدید با حفظ شغل‌های قدیم در تویسرکان ایجاد می‌شود و منابع ایجاد این تعداد شغل تأیید و تعریف شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه تویسرکان دیگر بن بست نیست، گفت: این شهرستان نه تنها اکنون قطب داروی غرب کشور محسوب می‌شود بلکه مسیر برند شدن گردوی آن نیز با ایجاد باغ مادری این محصول هموار شده است.

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه در سال‌های گذشته از ظرفیت‌های تویسرکان آن گونه که باید استفاده نشده است، افزود: تعداد واحدهای صنعتی در ۵ سال اخیر در تویسرکان افزایش یافته و آن به دلیل توسعه زیرساختی است که از جمله آن توجه به دو بانده کردن محورهای این شهرستان است که سابق بر این عرض این جاده‌ها کم و مسیر پر خطر بود.

تویسرکان قطب تولید داروی غرب کشور شناخته می‌شود

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها همچون جاده‌ها زمینه توسعه واحدهای صنعتی را فراهم ساخته، عنوان کرد: توسعه شرکت‌های داروسازی در سال‌های اخیر تا جایی پیش رفته که تویسرکان هم اکنون به عنوان قطب داروی غرب کشور شناخته می‌شود که البته چندین کارخانه دیگر هم به زودی در حوزه پوشاک، کاغذ و الیاف به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیکاری بزرگترین مشکل مردم این شهرستان است به طوری که در سال‌های گذشته زمینه ساز مهاجرت بوده اما می‌توان با توسعه واحدهای صنعتی این مشکل را به مرور زمان برطرف کرد.

مفتح به توسعه گردشگری شهرستان تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از سال‌ها هزینه اجرای سد خرم رود مهیا شد و مراحل ساخت آن پیشرفت خوبی دارد.

وی به اجرای طرح سرشاخه کاری و بهره برداری از نهالستان باغ مادری گردو در تویسرکان نیز اشاره و عنوان کرد: مسیر برند شدن گردوی تویسرکان با ایجاد باغ مادری این محصول هموار شده است.

کد خبر 4677602

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • هالند پس از پوکر: باید بیشتر پیشرفت کنم
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد