Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:07:33 GMT

آیین زیارتی «باداراک» نشان وحدت بین ایرانیان است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۶۹۸۱

آیین زیارتی «باداراک» نشان وحدت بین ایرانیان است

گریگور چیفت‌چیان روز شنبه در دیدار با مسئولان آذربایجان غربی در حاشیه آیین باداراک افزود: ۶۵ سال است که مسیحیان این آیین را در قره کلیسا با امنیت کامل برگزار می کنند و امروز چشم مسیحیان جهان به این آیین معنوی است.

وی با قدردانی از فراهم کردن زیرساخت ها در قره کلیسا بیان کرد: در سال های اخیر توجه خاصی به این نقطه صورت گرفته و زیرساخت ها در راستای خرسندی مسیحیان حاضر در منطقه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مکان محل ظهور مسیحیت است، اظهار داشت: این مکان حرمت خاصی در جهان دارد و حمایت دولت و یونسکو سال به سال موجب می شود تا شکوفایی این بنا تداوم داشته باشد.

حسن محمدزاده فرماندار چالدران نیز در این آیین بیان کرد: تدارک لازم برای برگزاری این آیین از ماه ها قبل انجام شده بود و همه مسئولان استانی نقش مهمی در این امر ایفا کرده اند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان نیز در این دیدار با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: تصاویر شهدای ارمنی نصب شده در ابتدای مسیر قره کلیسا بیانگر تلاش همه مردم برای حفظ تمامیت ارضی کشور است و این روند تداوم خواهد داشت.

آیین باداراک از پنجشنبه هفته گذشته در قره کلیسای چالدران آغاز شده بود که امروز به پایان می رسد.

باداراک یکی از هفت ‌آئین مقدسی است که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد و ریشه آن به آخرین شامی بر می گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده است.
ارامنه ایران و جهان در این مراسم با اعمالی همچون راز و نیاز به درگاه خداوند، قربانی کردن و غسل تعمید دادن به نوزادان خود در قالب مراسم باداراک یا عشای ربانی این روز را گرامی می دارند.
در این مراسم زائران اعمال خاصی چون روشن کردن شمع، راز و نیاز با خدا، غسل تعمید نوزادان و قربانی کردن گوسفندان را به جای می آورند و با این کار از خداوند بزرگ طلب رحمت و مغفرت گناهان را می کنند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان غربی ایران و جهان کلیسا مدیرکل فرهنگ و ارشاد مسیحیت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، معاون امورمجلس رئیس دولت، روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در گفتگویی تاکید کرد: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

بنابر روایت ایرنا، وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901099

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس