Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با اشاره به خطر خشکی که در کمین خلیج گرگان است، گفت: برای نجات خلیج گرگان دو راهکار مطرح شده که منبع تأمین آب خلیج از دریا یا خشکی انجام خواهد شد که منتظر گزارش نهادهای متولی هستیم. ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز در حاشیه جلسه کمیته ساماندهی سواحل و بنادر استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مبنای ما در این جلسه‌ها استفاده بهتر از سواحل ارزشمند استان در صنایع و گردشگری دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه نجات خلیج گرگان بود، گفت: موضوع نجات خلیج گرگان چند سالی است که مطرح شده اما هنوز راهکاری برای آن پیش‌بینی نشد.

استاندار گلستان افزود: میزان ورود آب به خلیج از طریق رودخانه‌ها دچار مشکل شده و کاهش یافته است. همچنین کانال‌های ورودی از دریا به سمت خلیج به علت اینکه لایروبی نشده‌اند، مشکلات این خلیج را افزایش داده است.  

10000 هکتار از وسعت خلیج گرگان خشک شداحیای خلیج گرگان و آشوراده دو اولویت مهم در گلستان؛ صنایع تبدیلی تقویت می‌شوددستور استاندار گلستان برای لایروبی کانال‌های خزینی، چاپاقلی و احیای خلیج گرگان

وی یادآور شد: قرار بود لایروبی کانال‌های ورودی آب به خلیج انجام شود اما به علت برخی ملاحظات محیط زیستی این کار انجام نشد. در حال حاضر حدود 10 هزار هکتار از مساحت 40 هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده است.

حق‌شناس تصریح کرد: براساس گزارش مشاور طرح، اگر به هر دلیلی این لایروبی چند سال دیگر به تعویق بیفتد کل خلیج گرگان خشک خواهد شد.

وی افزود: برای نجات خلیج گرگان دو راهکار مطرح شده که منبع تأمین آب خلیج از دریا یا خشکی انجام خواهد شد که منتظر گزارش نهادهای متولی هستیم.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست


به گزارش تابناک، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است