Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمخانی با اشاره به توقیف یک کشتی نفت کش در تنگه هرمز و هیاهوی ایجاد شده از سوی برخی کشورهای غربی و منطقه ای گفت: همه کشورها باید قوانین بین المللی دریانوردی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی امنیت ملی، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون تحولات منطقه و گسترش همکاری های دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با وی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شمخانی در این ملاقات با تاکید بر مشی پایدار جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مناسبات مبتنی بر خویشتنداری و تفاهم با همسایگان تصریح کرد؛ برخی کشورهای منطقه با اقدامات و رفتارهای شتاب زده ومتکبرانه ضمن از میان بردن زمینه تفاهم و گفت‌گو، امکان مدیریت بحرانهای منطقه ای را با چالشهای جدی روبرو ساخته‌اند.

 

دریابان شمخانی گفت؛ ترتیبات امنیتی منطقه باید با بهره گیری ازظرفیتهای بومی و همکاری میان کشورهای منطقه تامین شود و دخالت بیگانگان هیچ تاثیری به جز افزایش مشکلات نخواهد داشت.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اظهار تاسف و نگرانی نسبت به تداوم تجاوز به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور تاکید کرد؛ بحران یمن راه حل نظامی نداشته و باید جامعه جهانی با بهره گیری از راهکارهای سیاسی مبتنی بر خواست مردم یمن، مانع ادامه حملات نظامی غیرمشروع عربستان و امارات و تعمیق فاجعه انسانی در این کشور شود.

 

علی شمخانی همچنین با اشاره به توقیف یک کشتی نفت کش در تنگه هرمز و هیاهوی ایجاد شده از سوی برخی کشورهای غربی و منطقه ای خاطر نشان ساخت؛ ما معتقدیم ،همه کشورها باید قوانین بین المللی دریانوردی را برای حفظ امنیت رعایت کنند و در این زمینه میان هیچ کشوری تمایز قائل نیستیم.

 

وی افزود؛ برخلاف راهزنی دریایی انگلیس که در جبل الطارق یک محموله نفتی ایران را به صورت غیرقانونی توقیف کرد؛ اقدام ایران کاملا حقوقی و در راستای اعمال مقررات دریایی و حفظ امنیت دریانوردی صورت گرفته است.

 

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات گذشته برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه و پرهیز از اقداماتی که به توسعه بی ثباتی و ناامنی دامن می زند بر خاتمه استفاده از ابزارهای نظامی برای رفع اختلافات سیاسی تاکید کرد.

 

وی افزود؛ همه کشورها بایستی مقررات ایمنی را به ویژه در منطقه تنگه هرمز رعایت و از اقداماتی که موجب ایجاد و تسری بحران و یا تحمیل هزینه های غیرضرور به تجارت خود و دیگران می شود اجتناب کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه آیت الله جعفری هرمزگان بیرجند اردبیل اوقات فراغت خراسان جنوبي سفر یوسف بن علوی به تهران علی شمخانی یوسف بن علوی شمخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است