Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاتر نمایندگی ویژه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی در مناطق آزاد تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرینا، امروز شنبه (۵ مردادماه) نشست بررسی و پیگیری اجرای تفاهم نامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و سیدعلی موسوی معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی در شورای معاونین و مدیران عامل برگزار شد، بر استانداردسازی بسته های سرمایه گذاری، آموزش افراد ذیربط با حوزه های جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین معرفی ظرفیت ها و پتانسیل ها سرمایه گذاری در این مناطق به سرمایه گذاران خارجی تاکید شد.

 

یادآور می شود؛ این تفاهم نامه آذرماه سال ۹۶ با هدف همکاری و هم افزایی در تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و معرفی فرصت های و پتانسیل های اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضای مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمد خزاعی معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور افزایش توان برون‌گرایی اقتصادی ملی و استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های مختلف اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف تسهیل و گسترش تولید و صادرات، انتقال فناوری و تامین منابع لازم برای بهره‌گیری حداکثری کشور از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این مناطق، به امضای طرفین رسید.

 

گفتنی است؛ از جمله مفاد مهم این تفاهم‌نامه همکاری می توان به تهیه فهرست به روز شده فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهت ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی، همکاری در زمینه جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور، تلاش برای ارائه ترتیبات نهادی و حقوقی لازم به منظور تبدیل فرصت‌های تجاری شرکت‌های مهم بین‌المللی صاحب بازار در ایران به سرمایه‌گذاران خارجی و تولیدی در کشور، تلاش جهت اصلاح و یا حذف موانع و مقررات زائد در ازای توسعه سرمایه‌گذاری و نیز همکاری در زمینه آموزش مشارکت با شرکای خارجی، نحوه مذاکرات، عملیات بانکی، فاینانس، بازارهای بین‌المللی و ... اشاره کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اوقات فراغت اردبیل شیراز خراسان جنوبي آیت الله جعفری مناطق آزاد مناطق آزاد تجاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند