Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@14:11:07 GMT

آغاز برداشت سیب درختی در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۹۱۹۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، عزیز امانی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیب کشور است، اظهارکرد: در طی سالهای گذشته پنج درصد باغ‌های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه بود که در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با رد گلدن در باغات استان ، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امانی تصریح کرد: سطح زیر کشت سیب تابستانه استان در حدود هزار هکتار است که برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،میانگین تولیدات سیب تابستانه استان را 20  تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهرهای ارومیه و مهاباد است که این دو شهر 85 درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان را سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد عنوان کرد.

 وی اضافه کرد: با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان غربی این محصول علاوه بر تامین نیازهای مصرف داخل استان به استان های دیگر کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق نیز صادر می شود.

 انتهای پیام/ع

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برداشت خیار ۲۰ کیلویی (فیلم) برداشت پسته (فیلم) افزایش سقف برداشت ازخودپردازها (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم)
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است