Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:12:28 GMT

واقعه غدیر هویت جهان تشیع است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۹۲۴۶

واقعه غدیر هویت جهان تشیع است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حسینی نوری ظهر امروز در نشست شورای اداری اندیمشک ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: پنجم مرداد، سالروز اولین خطبه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) و به امامت آیت اله طالقانی (ره) است. این رخداد بی‌شک منشأ تحولات و دستاوردهای بی‌نظیری در تاریخ ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، جایگاه سنگر عبادی سیاسی نماز جمعه را فرصتی برای ارتباط مسئولان در نظام اسلامی با آحاد ملت دانست و افزود: نماز جمعه قرارگاه تبیین سیاست‌های نظام اسلامی و آگاهی‌بخشی به جامعه است.

امام‌جمعه اندیمشک، نماز جمعه را دارای دو رکن اساسی خطبه و نماز معرفی و تصریح کرد: تریبون نماز جمعه همواره برای بیان خدمات، اقدامات و بصیرت افزایی به دور از نگاه به جریانات سیاسی و در مسیر رضای خداوند در اختیار امیران، فرمانداران و مسئولان نظام اسلامی بوده و در احادیث معصومان (ع) جایگاه رفیع نماز جمعه تبیین شده است.

وی در ادامه واقعه غدیر خم را هویت تشیع دانست و افزود: اگر واقعه غدیر غم و فرازهای سخنان رسول‌الله (ص) به درستی برای مسلمانان جهان تبیین شود، انحرافات از ابتدا اتفاق نمی‌افتاد.

حسینی نوری با تأکید بر لزوم تبیین فرازهای خطبه غدیر خم در جامعه و جهان اسلام گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و اسلامی در نظام اسلامی باید در زمینه غدیر اقدامات فرهنگی را به درستی در مسیر تبیین غدیر برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

در پایان نشست شورای اداری از زحمات امام‌جمعه اندیمشک تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4677787

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اندیمشک فرمانداری اندیمشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه

ابراهیم محمد انديشمند آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جاری در منطقه خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که شکل گیری جریان مقاومت در نتیجه رویدادهایی بوده که از سوی اسرائیل در سرزمین فلسطین رقم خورده است. ابراهیم محمد در این زمینه اظهار داشت: کشورهای مسلمان قادر هستند یک جریان بزرگ مقاومت را شکل دهند که در وضعیت مهم و خطرناک به کمک ملت های تحت ستم بیاید.

او با بیان اینکه در وضعیت جاری که اسرائیل به طور گسترده ای به کشتار مردم فلسطین دست زده است و اهمیت اتحاد و تعمیق جریان مقاومت برای دفاع از فلسطین در برابر این رژیم بیش از هر وقت دیگری ضروری است، افزود: آزاد کردن سرزمین فلسطین از دست اسرائیل فقط با اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن همه کشورهای منطقه ممکن می شود. این در حالی است که جهان در حال تجربه شرایط جدید است که مسلمانان می توانند در آن، نقش آفرینی خود را افزایش دهند.

ابراهیم محمد افزود: مسلمانان می توانند با سامان دادن به یک نظام فراگیر اسلامی جایگزین مناسبی برای نظام سلطه فراهم کنند. قرآن این نظام اسلامی فراگیر را امت واحده می نامد. از این رو توجه و اجرای اصل وحدت از سوی ملت های مسلمان یک هدف مهم است که اجرای آن می تواند به حل مناقشه فلسطین بیانجامد. وضعیت امروز منطقه خاورمیانه نشان می دهد این منطقه و جهان جهان در یک وضعیت گذار است و مسلمانان می توانند با اتحاد هم تغییر آفرین باشند و هم تحولات را به امکانی برای افزودن بر مولفه قدرت تبدیل نمایند. مرحله اول وحدت و ایستادن کنار مردم فلسطین است تا سیاست اشغال گری را شکست دهند.

این پژوهشگر دینی همچنین تصریح کرد: مسلمانان باید از همه توان و ظرفیت, فکری و مادی خود برای این هدف مهم استفاده کنند و دستیابی به  عدالت را چراغ راهنمای خود قرار دهند. برای این امر تنها راهکار قابل اجرا شکل گیری حس برادری و همدلی بین همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
 

دیگر خبرها

  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد