Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدجواد ذبیحی خاطرنشان کرد: در بخش آگلومراسیون دو دستگاه واگن برگردان با ظرفیت تخلیه هرکدام 100  واگن در شیفت و 6 میلیون تن مواد اولیه در سال و مجموعاً توان تخلیه به حدود 12 میلیون تن در سال پیش بینی شده است .

حمید برهانی معاون تجهیزات الکتریکی این بخش نیز گفت: اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان متضمن عملکرد صحیح و بدون عیب تجهیزات در هنگام بهره برداری در یک دوره زمانی تعریف شده می است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرویس میانی الکتروموتورهای واگن برگردان، هل دهنده واگن، بیرون برنده، نوارنقاله ها و پمپ‌های ترمز تجهیزات مذکور، سرویس تابلوها و مقاومت‌های الکتریکی واگن برگردان و هل‌دهنده، تعویض قطعات و کابل های فرسوده و سرویس تمام قطع کن‌های مسیر حرکت هل دهنده و بیرون برنده مجموعه فعالیت های انجام شده در گروه برق می باشد .

برهانی گفت: همزمان با اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان تابلوهای قدیمی و فرسوده دستگاه انباشت شماره2 نیز تعویض شد که این دستگاه به دلیل عدم نوسازی در پروژه های توازن و ریومپینگ بسیار فرسوده و ادامه بهره برداری از آن مشکل‌ساز شده بود که تابلوهای آن به دست توانمند پرسنل برق کارگاه انبار مواد خام ساخته و نصب گردید.

حسن امینی فورمن مکانیک انبار مواد خام گفت : مکانیزم های واگن برگردان که در دو مجموعه قدیم و جدید می باشد دارای مکانیزم دوار گهواره ای شکل است که این امر نگهداری و تعمیرات حساس و دقیق می طلبد. وی ضمن قدر دانی از کلیه نفراتی که در این تعمیرات همکاری داشتند افزود : کارگاه مکانیک انبار مواد خام طی چند ماه گذشته همراه با کارگاه 48  اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم با وزن تقریبی 6 تن نمود و توسط پرسنل زحمتکش این کارگاه تعویض انجام شد .

فرشید کنعانی مهندس ارشد مکانیک بخش گفت: واگن برگردان  شماره 2  یکی از تجهیزات اصلی خط انباشت واحد انبار مواد خام و در واقع نقطه شروع تولید در کارخانه می باشد. این تجهیز با همت پرسنل کارخانه و مهندسی معکوس در سالیان گذشته مشابه مکانیزم واگن برگردان شماره1  ساخته و نصب گردیده و بر اساس دستورالعمل های نگهداری و تعمیراتPM  شرکت هر 5 الی 6 سال یک بار تعمیرات اساسی آن اجرا می گردد. وی افزود : کلیه کارهای تعمیراتی ، ساخت ، نصب ، سرویس ، تغییر طرح ها ،تعمیرات ساختمانی و اصلاحات اجزاء اصلی مکانیزم واگن برگردان و تجهیزات وابسته که در گراف تعمیرات و بر اساس کنترل های سطوح مختلف پیش بینی و اقدامات مهم و قابل توجهی شامل موارد زیر اجرا شد:

طراحی، ساخت و تعویض مجموعه پلتفرم اصلی دستگاه. تعویض و سرویس اجزاء سیستم محرک ، گیربکس های اصلی محورهای رابط و شاتون ها ،پینیون های محرک و . . . بازسازی و تعویض اجزاء فرسوده اسکلت رتورها ، گهواره و شاسی دستگاه. بازسازی ، تعویض و سرویس اجزاء چرخ ها و بانداژها.

و همچنین پیگیری تامین 101 ردیف قطعات ساختی مورد نیاز تعمیرات از 8 ماه پیش تا قبل از تعمیرات با محوریت دفتر فنی بخش و با همکاری مدیریت مهندسی نت، ساخت و تحویل کارگاه گردید.

در جهت آماده به کار نمودن و بهره برداری مداوم از تجهیز توسط پرسنل بخش آگلومراسیون و مدیریت مهندسی نت، امور فنی و برنامه ریزی تولید ، نت راه و ساختمان ، ماشین آلات ، مهندسی نت برق ، سفارشات ، خرید تجهیزات ، راه آهن ، HSE  و در زمان 5 روز (2 روزکمتر از زمان پیش بینی شده در گراف)  به اجرا درآمد.

در پایان مهندس کنعانی از مدیریت‌های مذکور و تمامی عزیزانی که در قسمت های دیگر کارخانه در انجام این تعمیرات نهایت همکاری و همیاری را داشتند صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور و پیگیری‌های وزارت کشور جهت تأمین واگن‌های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن‌های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن‌های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن‌های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کار‌ها روی روال است؛ اما زمان می‌برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن‌های جدید مترو مدت‌ها قبل رها شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن‌های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدت‌ها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن‌های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قرارداد‌ها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می‌برد نمی‌دانم، اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟