Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز شنبه در جلسه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد از شهرداری خواست تا طبق دستورالعمل به وظایف خود در قبال این موضوع عمل کند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهرستان اظهار داشت: در گذشته معدوم سازی این سگ‌ها در دستور کار بود اما با ایرادات و اشکالاتی درستی که انجمن‌های حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست مطرح کردند و همچنین تاکید دین اسلام بر خوش رفتاری و مهربانی با حیوانات، معدوم‌سازی از دستور کار خارج و زنده‌گیری و نگهداری و عقیم سازی این سگ‌ها به شهرداری محول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به رغم وجود دستورالعمل جامع و دقیق در خصوص کنترل جمعیت سگ‌ها، مشاهده می‌کنیم دستگاه‌های عضو کمیته در شهرستان بدون داشتن برنامه مشخص و مدون عمل می‌کنند و این مسئله موجب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و نارضایتی عمومی شهروندان شده است و در مواردی شاهد حمله سگ‌ها به شهروندان بوده‌ایم به طوریکه طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان استان، گازگرفتن سگ‌ها در شهرستان هشترود امروز جزو تهدیدات جدی برای سلامت شهروندان تلقی می‌شود. 
فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه قانون مسئولیت مبارزه و مقابله با سگ‌های ولگرد را بر عهده شهرداری‌ها گذاشته و در همین راستا وظایف هر یک از دستگاه‌های عضو تعیین شده است اظهار داشت: متاسفانه شهرداری عملکرد خوبی در این رابطه نداشته و  برای فرار از مسئولیت، آمارسازی می‌کنند و این عذر بدتر از گناه است.
امینیان افزود: در فرآیند و مراحل مقابله با سگ‌های ولگرد اولویت با جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌ها، معاینه و تفکیک حیوان بیمار از سالم، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و انتقال سگ‌های سالم به مراکز نگهداری به منظور شناسنامه‌دار کردن آن‌ها و نهایتا معدوم سازی سگ‌های بیمار است.

وی از شهرداری خواست تا سریعا نسبت به تعیین پیمانکار صلاحیت‌دار اقدام کند و شبکه دامپزشکی شهرستان نسبت به بازشناسی سگ‌های سالم از بیمار و واکسیناسیون و شناسنامه دار کردن سگ‌های سالم اقدامات لازم را انجام دهد.

3077/7486

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دوستداران محیط زیست دین شبکه بهداشت و درمان قانون کنترل جمعیت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

 فرهودی در جلسه‌ اطلاع رسانی برگزاری کنگره‌ سالمندی سالم گفت: این کنگره با هدف رسیدن به سالمندی سالم توسعه دانش در حوزه سالمندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.

 وی افزود: این کنگره در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار خواهد شد و بزرگترین رویداد علمی در حوزه سالمندی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌باشد که زمینه تبادلات علمی و بهره گیری از توانمندی‌ها و تجارب ارزشمند کشوری و جهانی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور طی پنجاه سال گذشته در سنین ۶۰ سال به بالا ۶.۳ و ۶۵ سال به بالا ۶.۴ برابر شده است گفت: جمعیت کل کشور ۴.۲ برابر است که نشان می‌دهد جمعیت سالمند به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

فرهودی ادامه داد: اکنون ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که سرعت چند برابر آن در کشور نگران کننده است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ ما سه برابر جمعیت فعلی سالمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سالمندی تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در پی دارد خاطرنشان کرد: مدیریت تبعات سالمندی نیازمند عزم عمومی و حاکمیتی است که به نوعی مسئولیت اجتماعی همگانی هم محسوب می‌شود. 

رئیس پژوهشکده سالمندی دانشکده علوم پزشکی تبریز اذعان کرد: این پژوهشکده سال ۱۳۹۵ با حساسیت به موضوع سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی با سه مرکز تحقیقاتی آغاز به کار کرد که اخیرا یک مرکز تحقیقاتی دیگر به این پژوهشکده اضافه شده است.

وی مرکز تحقیقات علوم اعصاب، روان پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی و مرکز تحقیقات طب تلفیقی در سالمندی را از چهار مرکز زیر مجموعه این پژوهشکده برشمرد و بیان کرد: با برگزاری این کنگره سعی می‌کنیم نگاه جامعی به مقوله‌ سالمندی داشته باشیم و با درگیر کردن گروه‌های هدف در این زمینه حل مشکلات سالمندی را به ثمر برسانیم.

وی افزود: با تشکیل میزگرد‌هایی در ارتباط با سالمندی، هدف اصلی ما حساس سازی مسئله سالمندی در جامعه است که به این مقوله صرفا با نگاه مشکل و چالش نگاه نکرده بلکه به عنوان فرصتی برای سالم سپری کردن سالمندی صورت گیرد.

وی ارسال خلاصه مقالات را ۴۳۰ مورد، پروپوزال ۶۸، ایده ۴۹ و تجارب موفق را ۱۷ مورد اعلام کرد که بیشترین ارسال آثار از آذربایجان شرقی بوده اما از شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر هم به این کنگره آثار ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود