Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:30:43 GMT

شهرهای خلاق در کشور معرفی می شوند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۹۷۹۷

شهرهای خلاق در کشور معرفی می شوند

به گزارش ایرنا، سبد عباس صالحی عصر روز شنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های غرب هرمزگان اظهار داشت: فراخوان شهرهای خلاق اعلام شده و اطلاعات دریافتی از شهرها در ستادی که برای همین منظور تعیین شده بررسی می‌شود تا پس از مشخص شدن شهرهای خلاق در حوزه های مختلف فرهنگی هنری نسبت به شبکه سازی آنها در زمینه های خاص اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای تمرکز زدایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی هنر در استان ها و شهرستان ها انجام می گیرد.

تمرکز زدایی رویدادهای فرهنکی آغاز شده است

صالحی اضافه کرد : جغرافیای ایران باید احساس کند در آفرینش های هنری توان و نقش خوبی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه  این رویکرد به صورت جدی دنبال می شود و علاوه بر این باید تکثیر رویدادها را در اقصی نقاط جغرافیایی ایران انجام دهیم اظهار داشت : تکثیر رویدادها نباید محدود به برگزاری جشنواره‌ها که عمر کوتاهی دارند، شود.

نیازمند ترکیب ظرفیت های فرهنگی با توسعه هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند ترکیب کردن ظرفیت های فرهنگی با اقدام های توسعه ای هستیم و اگر فرهنگ و هنر توسعه یابد شاهد توسعه سیاست و امنیت  و اقتصاد خواهیم شد افزود:

باید به فرهنگ و هنر در حوزه توسعه ملی و منطقه ای توجه داشت و به سمت هم افزایی سایر حوزه ها با فرهنگ و هنر حرکت کرد.

اقتصاد هنرمندان ‌و هنر بابد تقویت شود

صالحی با بیان این مطلب که  تلاش زیادی طی ۲ سال گذشته در راستای حمایت از هنرمندان و افزایش فرصت های حمایتی برای آنان  اقداماتی انجام گرفته تا  اقتصاد هنرمندان  پایدار شود تصریح کرد :
قرار نیست تا همیشه نگاه ها نسبت به هنرمندان حمایتی باشد بلکه  در این خصوص باید زیرساخت های اقتصاد هنر بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از ناشران سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال از آنان خرید انجام شد اضافه کرد: در حوزه حمایت از هنرمندان برای بیمه آنان در سال ۹۵،   تعداد ۲۷ هزار نفر بیمه شده داشتیم که در پایان سال گذشته به ۴۲ هزار نفر رسید.

وزیر ارشاد همچنین گفت : پوشش بیمه تکمیلی در سال ۹۵، افزون یر ۱۳ هزار نفر بود که در پایان سال ۹۷ به ۳۲ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

صالحی ادامه داد: مجموع پرداختی ها در سال ۹۵ در حوزه بیمه ۲۶۸ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به ۵۴۸ میلیارد ریال رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :  در ۱۲ استانی که تاکنون سفر کردیم  ۸۰۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال تفاهم‌نامه امضا شد که مبتنی بر فعالیت های زیرساختی و رویدادی و فعالیتی که باید انجام شود.

صالحی اظهار امیدواری کرد که در ارتباط با هنرمندان و شخصیت های ادبی و هنری فرصت های جدیدی ایجاد شود و شرایط  بهبود یابد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (شنبه پنجم مرداد) برای سفری ۲ روزه وارد هرمزگان ش و در روز نخست این سفر ضمن افتتاح چندین طرح نشستی را با اصحاب فرهنگ و هنر شهرهای غربی استان هرمزگان داشت .

۳۲۱۹/ ۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا هرمزگان فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف طی سخنانی درباره فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی گفت: ما در جلسات متعدد و مختلف مرتبط با سازمان بعضا با این پرسش مواجه می‌شویم که فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی چیست که ناشی از عدم آشنایی با ماموریت های این سازمان است.

وزیر فرهنگی یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان اوقاف را افزایش میزان بهره‌وری و رشد محصولات و افزایش ارزش تولیدات وقفی عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که مجموعه اوقاف وابستگی ویژه‌ای به بودجه دولتی ندارد و در واقع نیات واقفین را نمایندگی می‌کند و مردمی‌ترین بخش متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را نمایندگی می‌کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف جایی است که مردم با انگیزه کسب ثواب بخشی از بهترین دستاوردهای زندگانی خود را برای یک جریان سازنده عمرانی و بالنده وقف می‌کنند. آن وقت این مجموعه که این اتصال را به حاکمیت دارد و به این مجموعه معظم مردمی که آکنده از ایمان و باورهای الهی است، با این نگاه وظایفش را جلو می‌برد.

 

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

 

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در این سازمان یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: خروجی اصلی این سازمان کمک به حوزه‌های فرهنگ دینی است. این جریان که جریان تولید ثروت است بسیار اهمیت بالایی دارد و حالا این امر در دوره جدید با پیشرفت‌هایی که شکل گرفته می‌تواند به توانی چندین برابر گذشته به نتیجه برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور در اقتصاد دریا، حضور در عرصه شرکت‌های دانش بنیان امروز یک ضرورت است، ‌یادآوری کرد: رئیس جمهور امروزه در سفرهای خارجی دیگر میراث فرهنگی و فرش هدیه نمی‌دهند بلکه از محصولات تولیدی علم و فناوری هدیه می‌دهند. امروز ما در این حوزه بسیار سربلند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در گذشته به توانمندی‌های ژئوپلتیک و منابع نفتی استناد می‌کردیم اما امروز مهمترین نقطه قوت ما تولیدات علمی است. وقتی امروز دقیق‌ترین موشک‌های نقطه‌زن را داریم دیدید که دنیا شگفت‌زده شد. حرکت پهپادها در آسمان چندین کشور، مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود. آن مانور اقتدار چهل‌وپنج ساله‌ای بود که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مردم عرضه کردند. همان شب بیش از 70 درصد مردم در نظرسنجی های مختلف گفتند که حس غرور به آن‌ها دست داده است.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق،‌ گفت: پس از ابلاغ چندین استاندار کلانشهرها اعلام آمادگی کردند و اگر مدیریت به همین شکل جلو برود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ سیاست مقاومت را افتخارزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این افتخار در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همه می‌گفتند یک موشک به سمت اسرائیل رها شود کل اقتصاد از دست شما خارج می‌شود. ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شد و امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی هم در مسیر آرامش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد