Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ سعید زرندی معاون وزیر صنعت و‌معدن امروز و در همایش هفته صنعت، معدن و تجارت مازندران در ساری گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کاهش اتکای مالی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به بانک‌ها و تامین مالی این واحدها از بازار سرمایه است.

وی توضیح داد: هم اکنون ۱۰ درصد نیاز مالی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از بازار سرمایه تامین می‌شود و اگر تغییر اتکا مالی از بانک‌ها به سمت بازار سرمایه برود، بخش زیادی از مشکلات ناشی از نقدینگی سرگردان در جامعه که تورم را نیز به دنبال دارد، کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی میزان نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کشور را حدود یک‌هزار و ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : بر اساس برنامه جدید وزارت صنعت، باید یک سوم این نیاز از بازار سرمایه و دو سوم آن از سوی بانک‌ها تامین شود.

این مقام مسئول با اعلام این که در سال‌های اخیر به دلیل کنار گذاشتن بخش دولتی از سرمایه گذاری، افت سرمایه‌گذاری در سطح کشور بخصوص در حوزه صنعتی و تولیدی رخ داده است تاکید کردکه، باید برای جبران این کمبود، تشکیل هلدینگ‌های بزرگ سرمایه گذاری در استان ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت جذب سرمایه گذاری‌های مردمی به واحدهای صنعتی و تولیدی را از راهکارهای مهم این وزارتخانه برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و معدنی اعلام کرد و گفت: برآورد می شود حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در دست مردم است که جذب این سرمایه ها در حوزه تولید می تواند بخش زیادی از مشکلات این واحدها را رفع کند.

زرندی اجرایی شدن این طرح را منوط به ایجاد جاذبه در سرمایه گذاری بخش‌های تولیدی و صنعتی و کاهش جذابیت بازارهای کاذب سرمایه ای برشمرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معاون وزیر معدن تجارت معدن و تجارت سرمایه مشکلات نقدینگی جامعه تورم سرمایه گذاری صنعت وزارتخانه معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بازار سرمایه واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال