Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زِوی هزکیلی»، تحلیلگر امور عربی در کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در تفسیر خود از راهبرد کنونی ایران در برابر غرب گفت: تصمیم ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در راستای تلاش ایران برای گرفتن برگ برنده در هر گونه مذاکره است.

اخبار سیاسی_ این تحلیلگر اسرائیلی می‌گوید، غرب هم که نمی‌خواهد به جنگ با ایران برود از حمله و پاسخ به تحریکات مکرر ایران در خلیج فارس خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه رای الیوم، در گزارشی به نقل از تحلیلگر صهیونیست نوشت، منابع ارشد امنیتی در تل آویو مدعی شده‌اند که ایران  تحت فشار شدید اقتصادی با استفاده از زور و قدرت بازدارندگی بزرگ خود، تصمیم دارد غرب را به میز مذاکره بکشاند.

تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که در ماه‌های اخیر، تهران در حال تعلیم غرب در یک مدرسه خصوصی در خلیج (فارس) است و هر آنچه می‌خواهد در خلیج (فارس) انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد غربی‌ها در خواب عمیق هستند و از  هیچ عملیات نظامی غرب علیه ایران خبری نیست. 

هژزئیلی به نقل از منابع امنیتی تل آویو گفت: در واقع  ایرانیان در حال تقویت بازدارندگی خود هستند، زیرا کشتی‌های غربی می‌ترسند از تنگه هرمز عبور کنند و غرب همچنین اعلام می‌کند که نمی‌خواهد وارد جنگ با ایران شود. موضوعی که رئیس جمهور آمریکا هم بر آن تاکید کرده است.

تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع خود تاکید کرد: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیش از این جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را به تلاش برای تحریک جنگ میان غرب و ایران متهم کرد و سفیر ایران در انگلیس هم بر ضرورت اجتناب از تنش در خلیج فارس تاکید کرد و گفت: دولت انگلیس باید احزاب سیاسی را که درصدد تشدید تنش میان ایران وانگلیس هستند مهار کند. سفیر ایران تاکید کرد انگلیس در مقطع حساس کنونی به شکلی خطرناک و نابخردانه رفتار می‌کند و ایران آماده پاسخ به سناریوهای مختلف است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر دفاع انگلیس درباره اینکه نخستین وظیفه دولت انگلیس حل موضوع نفتکش توقیفی توسط تهران است، افزود: بریتانیا متعهد است که حضور نظامی در منطقه را نشان بدهد تا تنگه هرمز باز بماند. تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع مطلع خود در تل‌آویو گفت که انگلیس نیروهایی نظامی به خلیج فارس خواهد فرستاد.

تحلیلگر صهیونیست همچنین به یک پژوهش تازه مرکز بیگن سادات تل آویو اشاره کرد که در آن آمده  است: تصمیم دونالد ترامپ درباره حمله نکردن به ایران در آمریکا و خارج آن جنجال آفرین شده است. اما مسئله مهم‌تر برای سیاست‌گذاران این است که درباره چگونگی بازدارندگی در برابر تهران در آینده تصمیم بگیرند بخصوص که احساسات ضد غربی و ضد صهیونیستی ایران می‌تواند حامیانی را از میان اهل تسنن در منطقه صرف نظر از حماس و شبه نظامیان شیعه به سمت آنها جذب کند.

در این پژوهش آمده است: به جای حمله مستقیم به ایران واشنگتن باید با بازوهای آن در عراق و سوریه برخورد شود، زیرا محرومیت ایران از قدرت بازدارندگی خود در خارج از این کشور، پایگاه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را مصون خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ایران جنگ خلیج فارس مدرسه خواب تنگه هرمز رئیس جمهور آمریکا وزیر خارجه مشاور امنیت ملی دولت احزاب سیاسی انگلیس وزیر دفاع بریتانیا حماس شیعه واشنگتن عراق سوریه ایران تلویزیون خلیج فارس رژیم صهیونیستی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، این روز یادآور از خود گذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس
  • یک سند تاریخی از نقش صهیونیست ها در تحریف نام «خلیج فارس» + عکس
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد