Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکار دوومیدانی ایران که پس از خداحافظی به عرصه مسابقات برگشت، انتقاداتی را نسبت به رئیس فدراسیون مطرح کرد و عملکرد او را دلیل اصلی خداحافظی ‌اش دانست.

محمد ارزنده، ورزشکار دو و میدانی ایران که سابق حضور در دو دوره المپیک را دارد پس از آنکه  خداحافظی کرد و یک سال از عرصه مسابقات دور بود، بار دیگر برگشت تا شانس خود را برای کسب سهیمه المپیک امتحان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکار در گفت‌وگو با ایسنا و در مورد دلایل خداحافظی خود گفت: در دو و میدانی اتفاقاتی افتاد که ورزشکاران را خانه نشین کرد. منشاء این اتفاقات رئیس فدراسیون بود. اصلی‌ترین عامل خداحافظی‌ام این بود که رئیس دو و میدانی کاملا سلیقه‌ای برخورد می‌کند.

او در این مورد افزود: تنها احسان حدادی باقی مانده است و کیهانی نتوانست او را خانه نشین کند. احسان حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را داشت و گرنه وضعیت او هم  شبیه ما می‌شد.

همه در تدارک المپیک هستند ولی فدراسیون دو و میدانی اندر خم یک کوچه است

ارزنده در ادامه بیان کرد: از 10 نفر المپیکی دوره قبل الان فقط من، حسن تفتیان، ‌احسان حدادی و رضا قاسمی باقی مانده‌ایم.  یک سال دیگر المپیک شروع می‌شود. همه کشورها تدراک المپیک را چیدند ولی فدراسیون ما اندرخم یک کوچه است. تازه دنبال حل مشکل پاداش‌ها و گرفتن جایگاه در بخش مسابقات کنفدراسیون آسیا است! اینها را  باید دور بریزید. سال آینده المپیک برگزار و عیار ورزش‌مان مشخص می‌شود. در هر دو دوره گذشته 10 نفر نماینده دو و میدانی داشتیم اما این دوره خیلی هنر کنیم سه نفر راه پیدا می‌کنند.

 او در این مورد افزود: قبلا پست نایب رئیسی کنفدراسیون آسیا را داشتیم اما چه کمکی به دو و میدانی کرد؟ فقط آقای کیهانی به یکسری سفرهای تشریفانی و غیرضروری می‌رود. او می‌گوید وضعیت اقتصادی مملکت خوب نیست و شرایط سختی داریم اما این فقط برای ورزشکار است نه برای خودش؛  او سفرهایش را می رود و در بهترین هتل‌ها اقامت می‌کند.

کیهانی دوومیدانی را خراب کرد

ارزنده  در پاسخ به این سوال که اگر مدت ریاست کیهانی باز هم ادامه داشت در مسابقات شرکت می‌کردید؟ بیان کرد: خیر. دو و میدانی را نابود  کرده است. اگر الان چیزی وجود دارد از نسل قبل است یعنی کیهانی چه کسی را حمایت کرده و باعث پیشرفتش شده است؟

او در این مورد افزود: کیهانی می‌گوید برای اولین بار در تاریخ قهرمان آسیا در پرتاب دیسک نوجوان، جوان و بزرگسالان طلا گرفتیم، اولا دو دوره است که نوجوانان آسیا برگزار می‌شود، دوما آقای کیهانی ما در پرتاب دیسک قهرمان جهان تحویل دادیم که شما به قهرمانی در آسیا بنازید؟ قبلا  قهرمانی آسیا برایمان مثل بازی تدارکای  بود. ما در پرش طول رکورد 8 متر و 16 سانتی متر تحویل دادیم اما  الان ورزشکاران 7 متر و 30 می‌پرند. من هم بعد از یک سال دوری 7 متر و 10 پریدم.

به کیهانی پیشنهاد می‌کنم در انتخابات شرکت نکند

ارزنده  در مورد حضور مجدد کیهانی در انتخابات گفت: به او پیشنهاد می‌کنم بخاطر آبرویش دیگر در انتخابات شرکت نکند چون بیشتر از دو یا سه رای ندارد.

او در مورد رئیس آینده فدراسیون بیان کرد: اگر رئیس آینده کیهانی باشد که باید فاتحه دو و میدانی را خواند، ما هم می‌رویم. ولی اگر شخص دیگری انتخاب شود یک خرابه تحویل می‌گیرد. امیدوارم بتواند در عرض 10 سال فدراسیون را درست کند. الان هیچ‌کس کیهانی را سوال و جواب نمی‌کند و از او نمی‌پرسد که چه‌کار کرد و چه بلایی سر ورزشکاران آورد؟

ارزنده در ادامه بیان کرد: اگر کیهانی قصد رفتن نداشت باز این حرف‌ها را می‌زدم. قبلا هم گفته بودم.  قائد زاده الان قهرمان ایران شده است اما از او بپرسید چگونه  تمرین می‌کند؟ از ساعت هفت صبح تا چهار بعدازظهر سر کار می‌رود و بعد از آن تمرین می‌کند. وضعیت قهرمان فعلی ایران اینگونه است. کیهانی برای او چه کار کرده که خوب بپرد؟

انتهاپ پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوومیدانی مجید کیهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در دوحه پایتخت کشور قطر، تیم المپیک عراق موفق شد با شکست دادن اندونزی و کسب رتبه سوم این تورنمنت، جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس 2024، را کسب کند تا شیرهای جوان بین‌النهرین از حالا خودشان را برای بازی در فرانسه آماده کنند.

رشید شناشیل سرمربی تیم جوانان عراق با داشتن ستارگان اثرگذاری چون منتظر محمد بازیکن عراقی مس رفسنجان و فصل بعد استقلال و همچنین علی جاسم ستاره ملی پوش فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا همراه با بزرگسالان این کشور نیز حضور داشت، مسیر متفاوتی را تجربه کرد و عراقی‌ها حالا برای پنجمین‌بار در این تورنمنت حاضر خواهند شد. تیم فوتبال عراق در قرن بیست و یکم تنها دو مرتبه در المپیک 2004 آتن و 2016 ریو حضور داشتند که ماحصلش کسب رتبه چهارمی در یونان و کسب رتبه دوازدهمی در برزیل بود!

لازم به یادآوری است که پیش از این دو سهمیه قاره آسیا به ازبکستان و ژاپن رسیده بود که قرار است امروز دیدار نهایی این تورنمنت را برگزار کنند و قهرمان زیر 23 سال آسیا مشخص شود. تیم زیر 23 سال اندونزی هم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود، اکنون قرار است در دیدار پلی آف با گینه نماینده قاره آفریقا دیدار کند تا در صورت امکان برای نخستین‌بار، آسیا در فوتبال المپیک، بدون احتساب میزبان 4 نماینده داشته باشد.

تیم زیر 23 سال عراق در پاریس با تیم‌های آرژانتین، مراکش و اوکراین هم‌گروه است که این موضوع قطعا چالش مهمی برای جوانان فوتبال این کشور است و آنها از همین امروز با رویای صعود از این گروه و تکرار اتفاق خاص 20 سال پیش، در ذهن خود پرورش خواهند داد.

دیگر خبرها

  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • نوراللهی قهرمانی را از فینالیست آسیا می‌گیرد
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!