Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گسترش آتش سوزی در جنگل‌های نزدیک قطب شمال، توده عظیمی از دود با وسعت ۴.۵ میلیون کیلومتر مربع را در آسمان روسیه و شمال آسیا گسترده کرده است.

دمای هوا در قطب شمال به سرعت در حال افزایش است. به گفته دانشمندان، با افزایش دمای هوا در قطب شمال، حریق در مناطق جنگلی نزدیک قطب شمال نیز با سرعتی بیش از هر زمان دیگر در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروز این آتش سوزی‌های جنگلی سبب تولید دی اکسید کربن در هوا می‌شود که اثر گلخانه‌ای را تشدیدتر می‌کند و به موازات آن، تغییرات اقلیمی نیز وخیم‌تر می‌شود. صد‌ها حریق جنگلی در هفته‌های اخیر در مناطق نزدیک قطب بویژه در سیبری و آلاسکا و کانادا و حتی گرینلند رخ داده است. این حریق‌های گسترده سبب شده است مقادیر قابل توجهی دود در هوا منتشر شود.

​آتش سوزی گسترده در جنگل‌های سیبری سبب بروز آلودگی شدید هوا در بخش‌هایی از روسیه و حتی در مناطق شمالی آسیا شده است.

یکی از دانشمندان ناسا تصویری ماهواره‌ای از دود بر فراز روسیه منتشر کرده است که نشان می‌دهد توده‌ای از دود به وسعت چهار و نیم میلیون کیلومتر آسمان روسیه و شمال آسیا را فراگرفته است. به گفته سانتیاگو گاسو این وضعیت وحشتناک و تکان دهنده است. برنامه موسوم به کوپرنیک اتحادیه اروپا این وضع را رصد می‌کند و درباره استمرار آن هشدار داده است.

مسئولان سازمان جهانی هواشناسی نیز درباره این وضع هشدار داده اند و اینکه این وضع نه تنها سبب تشدید مشکل آلودگی هوا می‌شود بلکه بر تغییرات اقلیمی نیز تاثیرات سوء می‌گذارد، زیرا انباشت این حجم از دی اکسید کربن، مشکل گاز‌های گلخانه‌ای را تشدید می‌کند.

به گفته کلار نولیس سخنگوی سازمان جهانی هواشناسی، آتش سوزی‌های حوزه قطب شمال، فقط در ماه ژوئن حدود پنجاه مگا تن دی اکسید کربن وارد هوا کرد که این رقم تکان دهنده است. این رقم معادل کل دی اکسید کربن یک سال کشوری همانند سوئد است.

این آتش سوزی‌های جنگلی قطب نه تنها هوا را آلوده می‌کنند بلکه سبب می‌شوند لایه‌ای سیاه روی برف قرار بگیرد. همین لایه سیاه سبب جذب پرتو‌های خورشید می‌شود حال آنکه اگر چنین لایه‌ای نباشد، معمولا نور خورشید از سطح برف، بازتابش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل آسیا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع عظیم صادقیون در مشهد 

دریافت 48 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6096261

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • ببینید | عملیات دیدنی نمایشی جنگنده‌های پیشرفته روسیه در دل آسمان
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • اجتماع عظیم صادقیون در مشهد