Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@23:24:22 GMT

بازداشت بیش از 1000 نفر در تظاهرات مخالفان در مسکو

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۱۰۴۶

بازداشت بیش از 1000 نفر در تظاهرات مخالفان در مسکو

خبرگزاری آلمان گزارش داد، در پی برخورد نیروهای پلیس روسیه با شرکت‌کنندگان در تظاهراتی که از سوی اپوزیسیون در مسکو برگزار شده بود، بیش از ۶۰۰ تن از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، در پی حمله مأموران پلیس روسیه به تجمع بزرگ اعتراضی نیروهای اپوزیسیون در مسکو بیش از ۶۳۰ تن از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات مسئول، حدود سه هزار و ۵۰۰ تن در این تجمع شرکت داشتند. مأموران پلیس در ابتدا خبر دستگیری ۲۵۹ تن را در این «تظاهرات غیرقانونی» اعلام کرده بودند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی مدعی شد که بیش از ۱۰۰۰ تن در این تظاهرات بازداشت شده‌اند.

تجمع اعتراضی اخیر به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای شرکت در انتخابات محلی مجلس مسکو بود. نامزدهای مخالف دولت می‌گویند، رد صلاحیت آنها انگیزه سیاسی داشته است. مقام‌های محلی اما می‌گویند، نامزدهای رد صلاحیت شده نتوانسته‌اند به تعداد کافی امضا برای حمایت از نامزدی خود جمع کنند.

نیروهای پلیس پیش از آن چند تن از چهره‌های نامدار و سازمان‌دهندگان تظاهرات اعتراضی را بازداشت کرده بودند.

مخالفان برای شرکت در تجمع اعتراضی جلوی شهرداری مسکو گرد هم آمده بودند. قرار بود این تجمع در تالار اصلی شهرداری در مرکز مسکو برگزار شود. نیروهای پلیس با صف‌بندی جلوی در ورودی شهرداری اجازه ورود مخالفان را ندادند. در پی بازداشت چند تن از رهبران اپوزیسیون مخالفان در خیابان‌های اطراف شهرداری اجتماع کردند.

نیروهای امنیتی اعلام کردند، بسیاری از تظاهرکنندگان از مناطق اطراف برای شرکت در این تجمع اعتراضی در شهرداری مرکزی مسکو به این شهر آمده بودند.

معترضان در تظاهرات مسکو فریاد می‌زدند: «این شهر ماست» و «ما خواهان برگزاری انتخابات آزادیم».

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو تظاهرات معترضان را تهدیدی امنیتی خوانده و وعده داده نظم عمومی را برقرار می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مسکو تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم