Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر جامعه جهانی هپاتیت از ابتلای ۱۸۶ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C در کل کشور خبر داد و گفت: عمده این افراد سابقه اعتیاد دارند و نیازمند حمایت و حتی درمان رایگان هستند. تاریخ انتشار: 03:00 - 06 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۶۱۴

موید علویان دبیر جامعه جهانی هپاتیت در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با ابراز خرسندی از استانداردسازی روش‌های تشخیصی و درمانی هپاتیت در ایران گفت: ایران در بین کشور‌های همسایه و خاورمیانه کمترین میزان شیوع بیماری هپاتیت B و C را دارد و این مرهون فعالیت‌های سالیانه وزارت بهداشت و دانشگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید دارو‌های درمانی این بیماری افزود: دارو‌های مربوط به درمان بیماری هپاتیت، تولید داخل است، اما با این وجود، این بیماران نیازمند حمایت بیشتر در زمینه انجام آزمایشات تخصصی هپاتیت ویروسی و پرداخت سهم پرداختی برای تأمین دارو‌ها هستند.

علویان با بیان اینکه عمده بیماران مبتلا به هپاتیت B و به ویژه هپاتیت C از اقشار کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند گفت: این بیماران در برخی موارد حتی قادر به پرداخت مبالغ کم فرانشیز نیز نیستند.

دبیر جامعه جهانی هپاتیت با اشاره به اینکه ریشه کنی هپاتیت C و کنترل هپاتیت B موضوعی ملی و جهانی است یادآور شد: ایران نیز همچون سایر کشور‌ها متعهد به ریشه کن کردن هپاتیت C و کنترل هپاتیت B تا سال ۱۴۱۰ شده و تحقق این امر نیازمند عزم و حمایت بیشتر از بیماران است.

علویان هپاتیت B را قابل پیشگیری خواند و گفت: کمتر از نیمی از جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون ایرانی نسبت به این بیماری ایمن هستند لذا تقاضای ما این است که واکسیناسیون رایگان در اختیار جمعیت‌های زیر ۵۰ سال قرار گیرد و دارو‌های داروسازان ایرانی برای درمان هپاتیت B نیز در پوشش بیمه‌ای قرار گیرد.

دبیر جامعه جهانی هپاتیت از ابتلای ۱۸۶ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C در کل کشور خبر داد و گفت: عمده این افراد سابقه اعتیاد و زندان دارند که نیازمند حمایت و حتی درمان رایگان هستند.

وی متذکر شد: نمایندگان مجلس، دولت و وزارت بهداشت به این موضوع توجه دارند، اما دامنه این توجهات باید وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هپاتیت سلامت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است