Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اطلاعات لشکر 41 ثارالله استان کرمان در عملیات مرصاد گفت : مسئولین باید برای رفع مشکلات امروز از شیوه های اعتقادی در زمان جنگ 8 ساله الهام بگیرند، آن زمان با دست خالی ولی با ایمانی راسخ و اراده ای پولادین توانستیم بر دشمن فائق آییم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که  توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال 1367 درگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران با اجرای عملیات مرصاد بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شد.

علی تجیب زاده در این رابطه به خبرنگار ما گفت:  بعد از پایان جنگ 8 ساله دشمن به خیال واهی خود مبنی بر اینکه با پذیرفتن قطعنامه بین دولت و مردم اختلاف ایجاد شده و مردم دیگر از جنگ خسته شده اند سعی نمودند تا به اهداف شوم خود برسند.

مسئول اطلاعات لشکر 41 سپاه ثارالله در عملیات مرصاد افزود: منافقین با جمع‌‏آوری دیگر ضدانقلابیون سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به‌استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‌‏گیری از جنگ‌‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند. هر چند در آغاز عملیات منافقین در عرض 24 ساعت توانستند خود را تا 34 کیلومتری کرمانشاه برسانند، و بر خلاف اعتقاد مسئولان سازمان مردم هیچ گونه همکاری با آنان نداشتند حتی زمانی هم که از تجاوز آنها مطلع شدند شروع به مبارزه با آنان کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کسانی که جلوی منافقین ایستادگی کردند روستائیان  بودند  همراه با  فرماندهی ارتش توسط شهید صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستند دشمن را زمین گیر کنند.

نجیب زاده بیان کرد: متاسفانه منافقین تعداد زیادی از مردم بیگناه را سر بریدند، تعدادی از بیمارستان ها را به آتش کشیدند ولی با این همه مقاومت مردم در مراحل اولیه توانست نقشه های دشمن را نقشه برآب کند.

مسئول اطلاعات لشکر ثارالله در عملیات مرصاد اذعان داشت: و درست در روز 6 مردادماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای عملیات مرصاد آنان را در دشت حسن آباد زمین گیر کرد.

وی عنوان داشت: مردم ایران هنوز  برای دنیا شناخته نشده هستند آنان محکم پای اعتقادات خود ایستاده اند و به همین علت کسی نمی تواند آنها را شکست دهد.

نجیب زاده  تصریح کرد: چرا مادر جنگ 8 ساله پیروز شدیم و منافقین شکست خوردند زیرا همه غرور و تکبر را کنار گذاشته بودند  وقتی من فرمانده گردان بودم می دیدم که رزمندگانی هستند همچون شهید علیرضا اختراعی که لیاقت فرماندهی را بیشتر دارد این را به اطلاع حاج قاسم سلیمانی رساندم  و شهید علی اختراعی به عنوان فرمانده گردان 413 قائم شد من هم به عنوان فرمانده گروهان انجام وظیفه می کردم و یا محمدرضا ایرانمنش مسئول مخابرات لشکر بود می گوید تا وقتی علی حاجبی در لشکر هست من نمی توانم مسئول مخابرات باشم که با اصرار زیاد وی این شهید به عنوان مسئول انتخاب شدند .ولی امروز وقتی صحبت از مسائل اقتصادی می شود همه اقتصاددان هستیم ووقتی صحبت از مسائل سیاسی می شود همه سیاستمدار هسیتم و این آشفته بازاری است که بوجود آمده ولی در آن زمان همه چه از فرمانده و چه از پایین رده همه غرور و تکبر خود را کنار گذاشته بودند و محکم پای اعتقادات خود ایستاده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ یک بیسیم چی فرمانده گروهان، تیپ و دسته بود و تنها میانگین سن آنان 22 سال بود ولی امروز تنها به عنوان یک بیسیمچی از او یاد می شود. در میدان جنگ وقتی  می خواستم بجنگم 9 نفر می بایست مرا حمایت می کردند ولی در آشفته بازار امروزمن تنهای تنها هستم و  آن 9 نفر گم هستند. متاسفانه امروز مردم نسبت به رزمندگان و جانبازان دیدگاه دیگری دارند.

نجیب زاده عنوان کرد: به نظر من اگر شیوه مدیریت فرماندهان جنگ در دانشگاه ها تدریس شود به یقین می گویم که طول نخواهد کشید در 10 سال آینده کشور ایران از ژاپن در اقتصاد پیشی خواهد گرفت.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در جنگ حرف اول را معنویت می زد، گفت: در ابتدای جنگ که هیچی نداشتیم  با دست خالی پیروز شدیم و آخر جنگ هم دستمان خالی بود با این همه پیروز شدیم آری با متوسل شدن به خدا و ائمه توانستیم پیروزی را از آن خود کنیم در آن زمان تکبر، غیبت، زیرآب زنی، باج، پارتی بازی، رشوه نبود مسلم است که منافقین هیچ حتی توانستیم در مقابل 33 کشور قدر پیروز شویم. ولی هم اکنون در مسائل اقتصادی ضعف داریم یعنی اینکه ما هنر این را نداشتیم جهاد اصغر را به جهاد اکبر وصل کنیم که اگر در آن زمان جنگ چنین کرده بودیم در حال حاضر این همه حاشیه نشین و زیر خط فقر را نداشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیروز همین روستائیان بودند که با دست خالی جلوی منافقین ایستادند ولی امروز دشمن این را بهتر از ما فهمیده است و سعی دارد که روستاها را خالی از سکنه کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم ساختمان چهار طبقه به طبقه همکف ساعت ۱۰ و ۱۵ به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه این حادثه در منطقه ملک شهر خیابان مطهری گزارش شده است، افزود: نیروهای امداد و نجات از ایستگاه‌ها ۶ و ۱۸ برای این حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نیروهای امدادی آتش نشانی با برش درب طبقه اول این جوان را که از ناحیه سر، دست و کمر آسیب دیده بود را از محل حادثه آزاد و تحول اورژانس دادند، گفت: این جوان در طبقه سوم روی نردبان بوده، سُر می‌خورد و از نورگیر به طبقه هم کف سقوط کرده است.

کد خبر 6097002

دیگر خبرها

  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو