Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس، درباره احیا وزارت بازرگانی گفت: برای مردم و مجلس مهم نیست که چه وزارتخانه‌ای وظیفه واردات و توزیع کالا را برعهده دارد زیرا مردم و نمایندگان واردات صحیح و دارای سیاست و روند توزیع مناسب و بدون رانت را می‌خواهند این در حالی است که هم در وزارت جهاد کشاورزی و هم در وزارت بازرگانی سابق انتقادات زیادی به اقدامات آنها در این باره وجود داشته و یک وزارتخانه از تولید کننده حمایت نمی‌کند و وزارتخانه دیگر به دنبال واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نباید در زمینه واردات و توزیع کالاها جیب رانت‌خوار پر شود بلکه باید سفره مردم مستضعف و نیازمند از اجناس حمایتی پر شود.  

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بهانه دولت درباره آشفتگی بازار و توزیع نامناسب کالاهای اساسی نبود وزارت بازرگانی درباره واردات است. در حالی که قطعا احیای این وزارتخانه معجزه‌ای نخواهد کرد ضمن اینکه هزینه زیادی را بر دوش دولت و ملت و بیت‌المال خواهد گذاشت.  

سلیمی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی مغایر برنامه ششم توسعه است زیرا در این برنامه اعلام کرده‌ایم که هر سال باید حجم دولت کاهش پیدا کند.  

وی تصریح کرد: دولت در حال بازی با مجلس و افکار عمومی با کلید واژه بازرگانی است و روزگاری بحث احیای وزارت بازرگانی را مطرح کرده و روزگاری بحث معاونت بازرگانی در وزارت صمت و روزگاری بحث معاون بازرگانی رئیس‌جمهور.  

سلیمی تصریح کرد: دولت در مجموع خیلی دوست دارد معاونت بازرگانی ریاست جمهوری را تشکیل دهد تا هم از نظارت مجلس به دور باشد و هم اختیار عمل بیشتری نسبت به وزرا داشته باشد که البته همین روش را دولت در سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست به کار گرفته است.  

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: اگر وزارت بازرگانی در شرایط فعلی احیا شود باید در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، اداره بازرگانی تشکیل شده و نیرو و کارمند خودرو در  اختیار گرفته شود که قطعا هزینه‌های مختلف دیگری علاوه بر هزینه‌های جاری خواهد داشت.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: تشکیل وزارت بازرگانی رانت نظارت بازار نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود