Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@19:09:51 GMT

استاندار: اراضی بلاتکلیف بیرجند تعیین وضعیت شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۱۹۸۶

استاندار: اراضی بلاتکلیف بیرجند تعیین وضعیت شود

محمدصادق معتمدیان شامگاه شنبه در نشست جمع‌بندی مشکلات محله‌های کمتر برخوردار بیرجند در مسجد امام هادی (ع) بلوار شعبانیه افزود: بازدیدهای هوایی و زمینی از بیرجند نشان می‌دهد لکه‌های بسیار زیادی از اراضی داخل و اطراف شهر دیده می‌شود که چهره زشتی به شهر زیبای بیرجند داده است.

وی بیان کرد: یکی از افتخاراتی که به آن می‌بالیم، پاکیزه و زیبابودن شهر بیرجند است لذا باید این اراضی با استفاده از ظرفیت استانداری و شهرداری تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و سایر دستگاه ها باید اراضی مربوط به خود را تعیین تکلیف کنند زیرا آسیب این اراضی به مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: اگر موضوع دوستانه حل نشد مجبور هستیم از روش‌های دیگری که خیلی خوشایند نیست استفاده کنیم لذا به عنوان اولتیماتوم جدی عرض می کنیم با شهرداری، فرمانداری، راه و شهرسازی برای توسعه این منطقه همراهی شود.

معتمدیان گفت: در بازدیدهایی که از منطقه انجام شد، تاسف خوردم چرا که ده‌ها پروژه آماده احداث است و تامین اعتبار شده اما به دلیل نبود زمین در شمال شهر بلاتکلیف مانده است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که اراضی زیادی در این منطقه موجود است و به جای اینکه در راستای توسعه و خدمت مردم به مردم باشد بلای جان مردم شده و مشکلات زیادی از جمله گرد و خاک و مزاحمت ایجاد کرده است.

 معتمدیان با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف اراضی بیرجند مطالبه جدی ماست یادآور شد: اراضی اگر مربوط به بخش خصوصی یا دولتی است حتما بایستی تعیین تکلیف شود تا از آن در راستای توسعه و خدمت به مردم استفاده شود.

وی تصریح کرد: زیبنده نیست این حجم از اراضی در شهر باشد اما نتوان خدماتی به مردم ارایه کرد که قول می‌دهیم این موضوع را پیگیری کنیم و اگر در استان قابل حل نبود، از طریق ملی پیگیری می‌کنیم.

علاقه‌مندیم به سرعت کار را انجام دهیم

نماینده عالی دولت در استان گفت: هر کجای شهر دست می‌گذاریم اراضی مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه یا بنیاد مستضعفان است، یا در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که مقداری صبور هستند اما صبر ما کم است چون علاقه‌مندیم به سرعت کار را انجام دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی افزود: اینکه بخواهید منافعی ایجاد شود خیلی خوب است اما باید برای مردم استان هزینه شود و ما نیز به عنوان مطالبه‌گر شما در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه ارکان نظام به دنبال توسعه خراسان جنوبی به ویژه مناطق کمتر برخوردار هستند تاکید کرد: در هشت ماه گذشته در تمامی ملاقات‌هایی که با مسئولان ارشد نظام برگزار شد، شاهد بودم که همه مسئولان کشور علاقه مند کمک به مردم ولایتمدار، متدین، نجیب و صبور استان هستند.

وی ادامه داد: ما نیز تلاش می‌کنیم ظرفیت‌ها و کمبودهای استان را معرفی کنیم و از ظرفیت ملی برای توسعه استان بهره مند شویم.

معتمدیان بیان کرد: یکی از موضوعات در دستور کار ما حضور در مناطق کمتر برخوردار سراسر استان از جمله شهرستان‌های مرزی، بخش‌ها و روستاهایی است که از امکانات کمتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه از محلات شمال شهر بیرجند طی چهار مرحله بازدید میدانی انجام خواهد شد گفت: در این برنامه‌ها هم توفیق دیدار با مردم را داشته و هم از نزدیک مسایل و مشکلات دیده و شنیده می‌شود تا مطالبات به حق مردم را دریافت، پیگیری و رفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فاصله بین شمال و جنوب شهر بیرجند مشهود است اظهار داشت: این در حالیست که کمتر از نیمی از مردم شهرستان بیرجند در شمال شهر سکونت دارند.

وی عدم برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی، کمبود فضای سرانه آموزشی، کمبود فضای سبز، مشکلات مبلمان شهری، اماکن تفریحی و رفاهی و بازارچه‌ای متناسب با نیاز مردم را از جمله مشکلات شمال شهر بیرجند عنوان کرد.

معتمدیان گفت: از ماه‌های گذشته به معاونت عمرانی استانداری دستور داده شد تا مطالعه‌ای در خصوص کمبودهای شمال شهر انجام شود تا شناخت کاملی نسبت به نیازهای مردم این منطقه داشته باشیم و با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی و ملی، عقب‌افتادگی‌های بیش از ۴۰ سال گذشته را با هم و تلاش جهادی مدیران سرعت ببخشیم.

وی افزود: آنچه مسلم است عزم جدی مسئولان استان اعم از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی، شهرداری و شورای شهر است تا به جبران عقب افتادگی‌های منطقه کمک کنیم در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا شرمنده مردم نشویم و در زمان‌بندی مشخص نتایج کار را به اطلاع مردم برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی به مردم درخصوص اقدامات انجام شده همان انجام کار و اجرای پروژه‌هایی است که در این منطقه به اتمام خواهد رسید.

وی یادآور شد: در بازدیدهای شهرستانی و ملاقات‌هایی که با مسئولان کشوری داشته‌ایم به طور قاطع عرض می‌کنم شمال شهر بیرجند بیشترین عقب افتادگی از نظر زیرساخت‌ها را دارد.

معتمدیان گفت: این نافی زحمات و تلاش‌ها نیست بلکه تلاش‌های بسیار زیادی در سال‌های گذشته انجام شده اما به دلایل متعدد در شرایط کنونی قرار گرفته است.

طرح توسعه شمال شهر بیرجند اجرا می‌شود

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های ملی برای تکمیل زیرساخت‌ها استفاده می‌کنیم افزود: برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است و در فاز نخست، طرح توسعه شمال شهر در محلات شعبانیه، جوادیه و کارگران را رقم خواهیم زد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام در این محلات مجدد آغاز می شود و برای تعیین تکلیف آن اعتبار اختصاص می‌یابد که امید است هفته دولت بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها افتتاح شود.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای رسیدگی به شمال شهر استفاده خواهیم کرد گفت: اگر بنا باشد با اعتبارات موجود کار را پیش ببریم زمان‌بر شده و انتظارات مردم در کوتاه و میان مدت برطرف نخواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه در اعتبارات شهر بیرجند منطقه شمال شهر در اولویت قرار دارد افزود: بر همین اساس بخش قابل توجهی از بودجه بیرجند در راستای کمک به پروژه‌های شمال شهر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: اعتبارات استانی نیز در قالب کمک‌های مختلف و مدل‌هایی که برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها تعریف می‌شود به این منطقه اختصاص خواهد یافت تا شاهد سرعت بخشی به پروژه‌های نیمه تمام باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از ظرفیت ملی نیز در همین مدت کوتاه استفاده کردیم به عنوان مثال در بخش ورزش و جوانان، اعتبارت خوبی از محل منابع ملی تامین شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در شمال شهر بیرجند فضای سبز، پارک و تفرجگاه‌ها به عنوان نیاز ضروری مردم است که امید است با جذب اعتبار به سرعت خطوط انتقال آب تکمیل شود.

معتمدیان یادآور شد: در زمینه نوسازی مدارس از ظرفیت بنیاد برکت، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان استفاده خواهیم کرد که شمال شهر بیرجند در اولویت ماست.

وی به تکمیل و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب به طول ۲۳ کیلومتر در شمال شهر بیرجند از جمله این پروژه‌هاست چراکه به ازای هر کیلومتر چهار هزار مترمکعب هدر می‌رود و با اجرای این پروژه بیش از ۹۲ هزار مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی شمال شهر بیرجند خبر داد و افزود: این طرح به منظور جبران کمبود آب مجتمع‌های شمال شهر در حال ساخت است.

وی یکی از مشکلات این منطقه را جمع‌آوری فاضلاب دانست و اظهار داشت: تا پایان سال جاری سه پروژه مهم آب و فاضلاب شهری در راستای توسعه شبکه فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

معتمدیان گفت: در بحث توسعه فضای آموزشی، هنرستان ۱۵ کلاسه کار و دانش الهیه امسال تکمیل و مهرماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت همچنین سالن چند منظوره دبستان ابتدایی امام حسن مجتبی (ع) هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود و تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی از کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه جدید در سایت ۲۵ هکتاری باقریه خبر داد و افزود: همچنین عملیات اجرایی پایگاه خدمات اجتماعی در محله کارگران آغاز می شود و یک سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی هنری در محله کارگران، احداث ۸۰ واحد مسکن نیازمندان با مشارکت خیران حدفاصل الهیه و موسی بن جعفر (ع)، احداث سالن ورزشی، یادمان شهدای گمنام در پارک شعبانیه، پارک محله الهیه، چهار پایگاه بهداشتی از دیگر پروژه‌هایی است که در شمال شهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه برق محلات کارگران و شعبانیه بیرجند مطرح شد که در دستور کار شرکت توزیع برق قرار گرفت و به سرعت عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

معتمدیان به احداث و تکمیل کتابخانه در خیابان نرجس اشاره کرد و گفت: با مشارکت خیرین و کمک های استانی این پروژه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی احداث بیمارستان در شمال شهر بیرجند را از مطالبات به حق مردم دانست و افزود: با توجه به پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، زمین مربوط مشخص شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با صدور اسناد مالکیت برای برخی از مالکان شمال شهر تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی از قبیل عدم انشعاب آب، برق و گاز کمیته‌ای تشکیل و طی یک ماه باید مسایل تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص بن بست بودن صیاد شیرازی و شمال شهر افزود: بازگشایی این مسیر مطالبه به جای مردم است و علیرغم اینکه دستگاه‌های مختلف به دنبال ارایه خدمت بی‌منت به مردم هستند اما باید شرایط کشور از جمله محدودیت‌های همه جانبه را در نظر گرفت.

معتمدیان با تاکید بر اینکه محدودیت منابع دلیل نمی‌شود که پاسخگوی مطالبات مردم نباشیم عنوان کرد: با تمام توان و پیگیری‌های شبانه‌روزی می‌کوشیم وظیفه خود را که خدمتگزاری و نوکری مردم است را به نحو احسن انجام دهیم.

وی گفت: برای خروج از بن بست این منطقه با همفکری معاونت عمرانی و طراحی شهرداری پروژه مدنظر قرار می‌گیرد و در مدت ۴۵ روز باید نتیجه به نظر ما رسانده شود.

استاندار خراسان جنوبی کمبود یا نبود شعبات بانکی را از دیگر مشکلات شمال شهر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزینی می‌کنیم تا نسبت به ایجاد شعبه در شمال شهر اقدام کنند.

وی در ارتباط با انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر افزود: انتقال صنوف از دغدغه‌های جدی اعضای شورای شهر و شهرداری است که تلاش می‌کنیم صنوف به مکانی که جانمایی شده منتقل شوند تا مشکل مردم حل شود.

معتمدیان ادامه داد: اعضای شرکت تعاونی‌های مربوطه برای اخذ پروانه ساختمانی در این محل بایستی به شهرداری مراجعه و نسبت به ساخت و ساز در محل جدید اقدام کنند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اوقاف و امور خیریه زمین شورای شهر گرد و خاک مشکلات مردم قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود

 جلسه تعیین تکلیف وضعیت قبرستان منطقه قدیمی دهخدا شهر زنجان روز دوشنبه با حضور مدیران دستگاه های متولی برگزار شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، گفت: مردم از شرایط موجود این محل اذیت می شوند در حالی که نهادهای متولی می توانند آن را تغییر کاربری بدهند و باید این کار را انجام دهند، به هرحال باید این فضا تغییر کند و نباید دود این مساله به چشم مردم برود.

مصطفی طاهری افزود: امیدواریم با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته تا تابستان امسال تغییر کاربری آن به پارک تصویب شود؛ خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مساله نیست، در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم از وضعیت این محل اذیت نشوند و اگر راهکار میانبری هم برای حل مساله هست باید انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این نشست، گفت:جلسات متعدد قبلی منجر به تفاهم نامه ای شد و باید کار را قانونی پیش ببریم و ما هم دغدغه مردم را داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم چون یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همانگونه است اما بعضی مقرارت در اختیار ما نیست و آماده هستیم به شرط باقی ماندن این محل به صورت وقفی خود شهرداری آن را به پارک تبدیل کند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: تغییر کاربری این مکان می تواند انجام شود و برای ما فرق نمی کند که چه کاربری برای آن تصویب شود چون هدف ما آبادانی شهر است.

وی اظهار کرد: خود اوقاف هم می‌تواند این زمین را آباد کند و ما می توانیم این کار را تسهیل کنیم اما باید زمان بندی شده باشد و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شمال اراضی اشغالی
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد