Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@12:49:57 GMT

طرح اگروفارستری در دانشگاه گیلان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۲۰۱۸

طرح اگروفارستری در دانشگاه گیلان اجرا شد

در راستای در آمدزایی و استفاده بهینه از اراضی دانشگاه گیلان، طرح اگروفارستری به میزان ۴ هکتار در اراضی کوی وحدت دانشگاه با کاشت بیش از ۵۰۰۰ قلمه صنوبر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در راستای در آمدزایی و استفاده بهینه از اراضی دانشگاه گیلان، طرح اگروفارستری به میزان ۴ هکتار در اراضی کوی وحدت دانشگاه با کاشت بیش از ۵۰۰۰ قلمه صنوبر اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آگروفارستری (جنگل ورزی) با نام لاتین Agroforestry به تلفیق عملیاتی از قبیل: کشت درخت، زراعت، پرورش گیاهان علوفه‌ای و مرتعه ای، دامداری و ... در عرصه معین گفته می‌شود. به عبارتی دیگر آگروفارستاری یعنی تلفیق مدیریت کشاورزی و پرورش درخت سیستم آگروفارستری (جنگل-زراعی) سیستم و روش پایدار کشاورزی است که با استفاده از کشت تلفیقی درخت با گیاه زراعی موجب افزایش کلی در عملکرد یک واحد زمین می‌شود.

سیستم آگروفارستری از نظر اکولوژیکی و زراعی نسبت به دیگر سیستم‌های زراعی قابلیت‌های بیشتری دارد، در این سیستم حرکت آب و باد کاهش می‌یابد و فرسایش خاک به حداقل رسیده و باعث حاصلخیزی خاک می‌ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد

جعفر مرادی حقیقی ، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی