Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش‌هایی از مناطق عشایری هنوز مشکل آب آشامیدنی داریم.

‌«مجید علی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ افزود: هم اکنون حدود 11 درصد از این استان را عشایر تشکیل می دهد.

وی اظهارکرد: بیش از 70 درصد چشمه هایی که در مناطق عشایری هستند؛ سالم سازی و بهسازی شده اند تا آب شرب سالم و حتی کشاورزی در اختیار عشایر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجبوریم در برخی مناطق عشایری استان آبرسانی با تانکر سیار داشته باشیم، طی سال های 97 و 98 بیش از 24 دستگاه کامیون آبرسان وظیفه آبرسانی به مناطق عشایری استان را انجام می دهند و در مناطقی که امکان تامین آب شرب به صورت ثابت وجود داشت را با سیستم های انتقال شبکه آب را انجام دادیم.

علی پور تصریح کرد: تقریبا بیش از دو هزار و 700 منبع ذخیره آب تاکنون در مناطق عشایری استان ساخته ایم.

وی ادامه داد: در بخش هایی از مناطق عشایری هنوز مشکل آب آشامیدنی داریم که برای بهسازی چشمه های آن ها اعتبار کافی را نداریم.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون بیش از 95 درصد مناطق عشایری استان دسترسی به راه و جاده دارند و پنج درصد باقی مانده در مناطقی هستند که توجیه اقتصادی برای احداث جاده وجود ندارد ‌یا باید جنگل های زیادی قطع شود تا بتوانیم راه برای آن‌ها بسازیم و یا در مناطق حفاظت شده قرار دارد.

علی پور بیان کرد: اکثر مناطق عشایری امکان بهره برداری از سرویس های تلفنی و مخابراتی را دارند و در زمینه آموزش اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در زمینه افزایش تولید در مناطق عشایری طرح هایی همچون چند قلوزایی و دو قلوزایی و طرح توسعه باغات و استفاده از گونه ها و نهال های اصلاح شده در حال اجراست.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه خوراک دام و طیور استان راه اندارزی شده که برای علوفه مورد نیاز دام استان به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

علی پور در خصوص تامین سوخت عشایر استان اظهارکرد: در برخی از مناطق سیلندر گاز مایع در بین عشایر توزیع می شود و همچنین با توجه به میزان اعتبارات اختصاص یافته پنل های خورشیدی خریداری و در اختیار عشایر قرار می گیرد، البته توزیع نفت سفید در مناطق عشایری انجام می شود.

وی افزود: ماهانه بیش از 820 تن آرد در بین مناطق عشایری استان توسط شبکه های تعاونی عشایری توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از 70 هزار راس دام پروار و روانه بازار کرده ایم که 280 تن افزایش تولید سالانه گوشت را در استان داشته ایم. همچنین بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات طی یکی دو سال اخیر در راستای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر پرداخت شده است.

علی پور اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار تانکر تاشو و بیش از 400 دستگاه تانکر دو هزار لیتری چرخ دار به عشایر استان اختصاص داده ایم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشکل آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران